طعم و عطر قهوۀ تازه ...

IMG 3922 1

چقدر قهوه سبز باید برای رستری خودت سفارش بدی؟

یک رستر قهوه حرفه ای بودن چیزی بسیار بیشتر از کامل کردن پروفایل های رست است. یکی از عناصر مهم برای حفظ یک رستری کارآمد و سودآور، تنظیم دقیق سفارش دانه های سبز است. عدم موفقیت در تنظیم کردن آن می‌تواند به این معنا باشد که شما با دانه های کهنه، پرداخت بیش از حد برای یک کالای لحظه آخری، یا تقلا برای انجام یک سفارش باقی می‌مانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه خرید قهوه سبز شامل چه چیزی می شود، با برخی از رستری ها در مورد نحوه برخورد آنها با خرید قهوه صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

IMG 3922 1
سوابق را نگه دارید

اولین قدم برای سفارش دانه های قهوه سبز این است که نیازهای خود را بشناسید. حجم خود را تخمین نزنید در عوض، میزان خرید، رست کردن و فروش خود را به صورت سازمان یافته پیگیری کنید. Keleigh Stewart صاحب شرکت Big Island Coffee Roaster است که برنده جایزه رستری قهوه هاوایی است. او توصیه می‌کند صفحه‌گسترده‌ای ایجاد کنید تا اطلاعات مربوط به دانه های را که می‌خرید، از جمله قیمت‌های خرید و فروش و همچنین اطلاعات رست شده مانند درصد انقباض، ثبت کنید. داده‌ها را می‌توان بر اساس نوع قهوه، مانند اسپرسو تک منشأ، فرآیند طبیعی، تجارت مستقیم، بر اساس مبدا و غیره مرتب کرد. این به شما کمک می کند تا آنچه را که محبوب است و در آینده می خواهید سفارش دهید، پیگیری کنید. نام مزرعه، ماه برداشت، ارتفاعی که قهوه در آن رشد کرده است و درصد رطوبت را در صورت امکان را دنبال کنید. ثبت اطلاعات تا آنجا که می توانید به شما کمک می کند تا مشکلات مربوط به رست را تعیین کنید و همچنین یک گزارش کامل ایجاد کنید که به شما در برنامه ریزی سفارشات آینده کمک می کند. مهم است که هنگام سفارش دانه های سبز، چگالی کاهش یافته را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که قهوه در طول فرآیند رست کردن چگالی خود را از دست می دهد و دانه های رست شده وزن کمتری نسبت به دانه های سبز دارند. به طور کلی، هرچه رست تیره تر باشد، تراکم کمتری دارد. اما حدس نزنید ، نگه داشتن سوابق دقیق انقباض در یک صفحه گسترده به شما کمک می کند بدانید چه مقدار قهوه سبز باید سفارش دهید.

roastedbeans
محاسبه مقدار قهوه مورد نیاز

برای تعیین میزان سفارش قهوه از چه فرمولی باید استفاده کنید؟ متأسفانه، به این سادگی نیست. می توانید برخی از محاسبات اولیه را انجام دهید تا نقطه شروع را به شما ارائه دهد. قبل از سفارش به موارد زیر توجه کنید:
بررسی حجم فروش به طور متوسط با بررسی سه ماه گذشته و در نظر گرفتن هر گونه ناهنجاری. اگر تازه شروع کرده اید، سعی کنید بر اساس هر سفارشی که تأیید کرده اید و فروش هفتگی را پیش بینی کرده اید، مبلغ واقعی را برای ماه اول پیش بینی کنید.
فضای ذخیره سازی، آیا فضای کافی برای مقدار دانه هایی که در نظر دارید سفارش دهید دارید یا مانع از کار می‌شوند و کارآیی رستری شما را کم می‌کنند؟
جریان نقدی، صرفه جویی در مقیاس ممکن است خرید مقدار زیادی را ارزان تر کند، اما آیا این شما را در معرض خطر قرار می دهد یا مانع از پرداخت به موقع صورت حساب ها می شود؟ اگر چنین است، این دانه‌های فله ممکن است در دراز مدت گران تر باشند.
خنکی، ممکن است یک انبار بزرگ و سرمایه بی‌نهایت داشته باشید، اما خرید مقدار زیادی دانه ایده خوبی نیست، مگر اینکه فروش لازم برای حرکت موجودی را داشته باشید. دانه کهنه بر طعم و مشخصات نهایی تأثیر می گذارد.
تقاضای مصرف کننده آیا نوع دانه  مورد نظر شما محبوب است؟ اگر چنین است، ممکن است ارزش انبار کردن را داشته باشد. اما اگر طعم تصفیه شده‌تری دارد، بهتر است مقادیر کمتری بخرید تا از کهنه شدن دانه جلوگیری کنید.

greenbeans
مدل خرید خود را در نظر بگیرید

اگر مستقیماً از یک تولیدکننده دانه سفارش می دهید، به برنامه برداشت آنها وابسته هستید. بنابراین، داشتن نموداری از فصول برداشت و شاید ارتباط با دو یا چند تولیدکننده در مناطق مختلف با زمان برداشت متفاوت، ایده خوبی باشد. در صورت وجود آب و هوای بد یا رویدادهای غیرمنتظره دیگر در یک منطقه، این امر همچنین به شما امکان امنیت می دهد. اگر مستقیماً با یک تولیدکننده کار می کنید، یک رابطه خوب برقرار کنید و آنها را تشویق کنید تا شما را از تاخیرها یا مشکلات مربوط به برداشت مطلع کنند. اطلاع از مشکلات پیش‌بینی‌شده از قبل می‌تواند به شما امکان برنامه‌ریزی بهتر منابع جایگزین سهام را بدهد. شما باید بسته به جایی که شما و آنها مستقر هستید، سه تا شش ماه قبل از نیاز به آنها سفارش دهید تا زمان لازم برای پردازش، هرگونه مشکل گمرکی و تحویل را در نظر بگیرید. ممکن است ترجیح دهید دانه های قهوه را از یک دلال قهوه سفارش دهید. مزیت خرید دانه‌ها از این طریق این است که یک دلال احتمالاً یک منبع مطمئن قهوه در طول سال خواهد داشت و شما می‌توانید سفارش خود را با اطلاع کمتری نسبت به نیاز تولیدکننده، گاهی فقط چند روز قبل، سفارش دهید. اگر از نیازهای خود مطمئن نیستید یا تازه شروع به کار کرده اید، این ممکن است بهترین راه برای خرید دانه های قهوه سبز باشد.

IMG 1472 1024x969 1
برای رویدادهای غیرمعمول برنامه ریزی کنید

حتی اگر ترجیح می دهید مستقیماً با تولیدکنندگان کار کنید، ممکن است در مواقع اضطراری ارزش برقراری رابطه با یک کارگزار را داشته باشد. نیکلاس کابررا بنیانگذار Lost Sock Roasters، یک رستری در واشنگتن دی سی است. او می گوید که شما باید موارد غیر منتظره را در نظر بگیرید. ممکن است یک رویداد، یک مشتری جدید، یک سفارش انبوه یک بار وجود داشته باشد که به طور ناگهانی با آن برخورد کنید و باید با موجودی قهوه سبز پشتیبان برای آن آماده باشید. این بدان معناست که بیشتر از آنچه نیاز دارید، دانه سفارش دهید، اما نه آنقدر که هدر برود. از مقداری که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید بیش از حد استفاده کنید. اگر اضافی دارید، می توانید از آن برای ترکیب، آموزش، فروش، آزمایش رست کردن و غیره استفاده کنید.

Artboard 3 1
خرید قهوه سبز می تواند کمی پیچیده تر از آن چیزی باشد که در ابتدا به نظر می رسد. اما اگر سوابق دقیقی داشته باشید، به طور منظم استفاده خود را ارزیابی کنید و روابط تجاری خوبی با کارگزاران و تولیدکنندگان برقرار کنید، می توانید مقدار مناسبی از دانه را در انبار نگه دارید. به یاد داشته باشید که برنامه های برداشت را پیگیری کنید و سفارشات خود را به موقع ثبت کنید. و اگر مراقب اخبار و شرایط آب و هوایی در منطقه مبدا باشید، بیشتر از تاخیرهای غیرمنتظره در گرفتن قهوه خود مطلع خواهید شد.
2048 1445 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0