طعم و عطر قهوۀ تازه ...

coffee 625688 960 720 e1469373828233

چگونه پروفایل رست خود را در 4 مرحله تعریف کنیم

در سال 2014، ما برای اولین بار رست کردن در خانه را شروع کردیم. در سال 2015، شروع به استفاده از یک رستری تجاری کردیم. و این زمانی بود که مجبور شدیم به طور جدی شروع به ساختن پروفایل رست کنیم. Roast Profile فرآیند جمع‌آوری و ردیابی داده‌های مربوطه در حین رست کردن به منظور شکل‌دهی بهتر قهوه‌ها در جهت کیفیت و طعم دلخواه است. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما آسان نیست. از انتخاب ابزارهای ردیابی مناسب تا تحقیق در مورد نحوه دستکاری رست و تجزیه و تحلیل نتایج، چالش‌های زیادی وجود دارد. اگرچه هیچ روش کاملی برای توسعه نمایه وجود ندارد، اما با کسب تجربه عملی خواهد بود.
coffee 625688 960 720 e1469373828233 1
ابزار تجارت

به طور سنتی، رسترها از حواس خود – بینایی، شنوایی و بویایی – برای اصلاح مشخصات رست‌شان استفاده می‌کردند. اما امروزه طیف وسیعی از گزینه های دیجیتال بسیار دقیق در دسترس ما هستند. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب سابق، ما به طور طبیعی تمایل به استفاده از آنها داریم. راه‌اندازی ساده این دستگاه ها تمام اطلاعاتی را که برای نظارت بر مشخصات رست فعلی‌ نیاز است در اختیار قرار می‌دهد، به این معنی که تمام چیزی که باید روی آن تمرکز شود انتخاب نمایه دلخواه است. البته گفتنش راحت تر از انجامش است…
BlueTherm Duo device e1469472013127
یادگیری در مورد نمایه های رست

اینترنت منبع با ارزشی برای همه چیز در مورد رست است. با این حال، هنگامی که از رستری خانگی به رستری تجاری و پروفیل رست می‌روید، لازم است که برای دانش عمیق‌تر به مطالعه چند کتاب بپردازید. به سراغ The Coffee Roaster’s Companion اثر اسکات رائو بروید. برای افراد مبتدی، که به تازگی وارد دنیای رست قهوه تخصصی شده‌اند، این کتاب یک دارایی بزرگ است.
بی عیب نیست، اما بسیار مفید است: ما اخیراً در یک رویداد مخصوص رست قهوه در مینیاپولیس، مینه سوتا شرکت کردیم، جایی که تعدادی از افراد در مورد آن بحث کردند. رسترهای باتجربه تر به طور کلی می گویند که اگرچه لزوماً با همه پیشنهاداتی که رائو ارائه می دهد موافق نیستند، با این وجود از اینکه شخصی به کار نوشتن چنین کتاب خوبی برای رسترها پرداخته است، کتابی که استادانه تئوری و عمل را با هم ترکیب می کند، سپاسگزار هستند.
ما همچنین کتاب به آرامی مسیر خود را در تعدیل نمایه طعم قهوه اثر راب هوس دنبال کردیم و اغلب به اطلس جهانی قهوه جیمز هافمن روی می‌آوریم. اولی مستقیماً پروفایل رست را مورد بحث قرار می دهد. دومی نه تنها یک کتاب مرجع بلکه مجموعه ای زیبا از عکس هاست.
open book 1428428 960 720 e1469374066835
قرار دادن تئوری در عمل

بنابراین اکنون شما ابزارها را دارید، دانش دارید، و به نوعی، باید همه آن را در عمل به کار ببرید. اما فکر نکنید که این کار به سادگی پیروی از یک فرمول برای موفقیت باشد. رسترها باید اهداف توسعه محصول خود را با ویژگی های منحصر به فرد هر قهوه ای که تهیه می کنند و رست می کنند ترکیب کنند. معنی آن این است که شما نمی توانید انتظار یک رویکرد یکسان را داشته باشید. تعداد قهوه های تخصصی از هر منشا متفاوت است و سزاوار توجه فردی است. بنابراین، در حالی که برخی از قوانین کلی وجود دارد که می‌توانید برای منشأ، گونه‌ها و روش‌های فرآوری مختلف از آنها پیروی کنید، همچنان باید به قهوه آن‌طور که پیش روی شماست، توجه کنید. هفته گذشته، ما نمونه رست شده یک قهوه کنیایی جدید را با استفاده از همان پروفایل رست تولیدی انجام دادیم که در بسیاری دیگر از یک واردکننده دیگر موفقیت زیادی کسب کرده بودیم. آنچه در قهوه اول رایحه ای خوش طعم و میوه ای و اسیدیته متمایز ایجاد کرده بود، در قهوه دوم طعم نسبتاً مسطح و غیر جالبی ایجاد کرد. هر دو از کنیا بودند، هر دو از انواع SL-28 بودند. یکی طعمش عالی بود، دیگری کسل کننده بود. آیا ما ناامید شدیم؟ آره. تعجب کردیم؟ نه آنقدر که ممکن است انتظار داشته باشید. و به این ترتیب به سمت تابلوی نقاشی برگشتیم. ما مشتریان فعلی و بالقوه‌ای داشتیم که منتظر نمونه‌هایی از این قهوه جدید بودند، اما نمی‌خواستیم حتی به صورت نمونه آن را ارائه دهیم، تا زمانی که یک نمایه با کیفیت برای آن پیدا کنیم. یکی دیگر از عواملی که ممکن است مجبور باشید با آن دست و پنجه نرم کنید، نوع دستگاه رست است. بدون استثنا، هر منبع آموزشی که برای رست کردن تجاری پیدا کردیم، فرض می‌کند که شما با نوع دستگاه رست درام گاز کار می‌کنید. اما ما یک دستگاه تخت سیال برقی داریم. ما مجبور شدیم کار بیشتری انجام دهیم تا تمام اطلاعات مربوط به درام را به شکلی ترجمه کنیم که مناسب دستگاه رست ما باشد، و این کار آسانی نیست. بدون مدرک دانشگاهی ترمودینامیک. این به این معنی است که، حتی اگر ساعت‌های بیشماری را صرف مطالعه پروفایل‌های رست کرده‌اید، یادگیری و آزمایش هرگز متوقف نمی‌شود. عملی کردن تئوری به اندازه پالایش نظریه از طریق عمل نیست. اما ارزش آن را دارد که بالاخره آن قهوه عالی را تولید کنید.
5483659269 a2ff098ce9 b e1469374149743
اندازه گیری موفقیت از طریق کاپینگ

کاپینگ یک مهارت حیاتی است. اگر می خواهید در یک بخش بازار رقابتی که به شدت بر طعم و کیفیت تمرکز دارد موفق شوید، باید بتوانید کیفیت محصول خود را آزمایش کنید. خبر خوب این است که این زمان عالی برای شروع سفر به سمت تبدیل شدن به یک کاپر متخصص است. SCAA به تازگی اولین نسخه اصلی خود را در Coffee Taster’s Flavor Wheel از زمان ایجاد آن در سال 1995 منتشر کرده است که در ارتباط با واژگان پیشگامانه Sensory Lexicon توسط World Coffee Research ساخته شده است. علاوه بر این، پلتفرم‌های نرم‌افزاری و شبکه‌های اجتماعی پیرامون قهوه تخصصی در تمام جنبه‌های آن، از جمله کاپینگ، ظهور کرده‌اند. و بنابراین این یکی از حوزه‌هایی است که ما از سفر عمیق‌تر به آن هیجان‌زده هستیم. و مطمئن هستیم که شما هم همینطور خواهید بود، زیرا می بینید که چه تفاوتی در توسعه پروفایل رست شما ایجاد می کند.
IMG 2505 e1469374237598
ایجاد و اصلاح پروفایل رست کار آسانی نیست. این نیاز به تمرین ، تجدید نظر و یادگیری مداوم دارد. با این حال، با پیروی از این چهار مرحله، رست های خوشمزه ای درست کردیم که به فروش آنها افتخار می کنیم. ما شک نداریم که شما هم این کار را خواهید کرد.
640 461 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0