طعم و عطر قهوۀ تازه ...

Choosing a roaster Cover 1

برای کافی شاپ چه دستگاه رستی مناسب‌تر است؟

کافی شاپ ها به دلایل مختلفی دانه های قهوه را رست میکنند. برخی ممکن است مشتاق به تنوع بخشیدن به انواع قهوه و افزایش جریان درآمد باشند. برخی دیگر ممکن است لذت سرو قهوه تازه رست شده را برای مشتریان بخواهند. با گذشت زمان، رست کردن قهوه می تواند از نظر مالی و شخصی مفید باشد. با این حال، هنگام شروع، یکی از بزرگترین تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب ماشین رست است. رسترهای قهوه تجاری بر اساس عوامل متعددی دستگاه‌ها را انتخاب می‌کنند، اما در یک محیط کافی‌شاپ، این یک چالش کاملاً متفاوت است. طیف وسیعی از دستگاه‌ها برای انتخاب وجود دارد که هر کدام سبک، عملکرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. به این ترتیب، پیدا کردن دستگاه رست مناسب برای کافی شاپ شما یک چالش است. برای دریافت نکاتی، با مایکل کارو از Nook Bakery & Coffee Bar and Coffee و Kaapo Paavolainen از شرکت One Day Coffee صحبت کردیم. برای اطلاع از آنچه آنها گفته اند، در ادامه مطلب همرا ما باشید.

Choosing a roaster 1

چرا یک کافی شاپ شروع به رست قهوه می کند؟ 

در ابتدا، بیشتر کافی‌شاپ‌ها دانه‌های خود را از رسترهای عمده‌فروشی تهیه می‌کردند. این می تواند به ویژه در چند هفته و چند ماه اول مفید باشد ، یک منبع قابل اعتماد از قهوه رست شده خوشمزه، باعث ثبات منبع قهوه یک کافی‌شاپ می‌شود. علاوه بر این، اگر با یک رستری معروف یا شناخته شده شریک هستید، ممکن است حتی مشتریان بیشتری به کافی شاپ شما وارد شوند. با این حال، رست قهوه در کافه می تواند سودآوری را به طور گسترده ای بهبود بخشد، اگر این کار را با ترازو انجام دهید. پس از سرمایه گذاری اولیه در یک رستری، با خرید قهوه سبز و رست آن، هزینه های عرضه شما کاهش می یابد. مایکل کارو مالک Nook Bakery & Coffee Bar در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است. او می گوید که رست کردن قهوه در خانه باعث سودآوری برای او شده. همچنین شما را دقیق تر می کند. رست قهوه باعث میشود که مقدار دقیقی از قهوه‌ را بفروشیدو از عرضه بیش از حد جلوگیری می‌کند. مایکل اضافه می‌کند که تهیه و رست کردن قهوه فقط به شما این فرصت را نمی‌دهد که طعم‌های جدیدی را به مردم ارائه دهید بلکه با اتصال شما به افراد و داستان های پشت هر فنجان، دنیای کاملی از امکانات را باز می کند. او می‌گوید: «ما خیلی به منبع قهوه نزدیک‌تر هستیم. ما می‌توانیم همه چیز را مستقیماً با واردکنندگان و کشاورزان، از شرایط رشد گرفته تا روش‌های فرآوری، در میان بگذاریم. این بینش و دانش آن را بسیار جالب‌تر می‌کند.» با این بینش، شما بهتر از همیشه مجهز خواهید شد تا نه تنها نیازهای مشتریان را برآورده کنید، بلکه طعم های جدید و هیجان انگیزی را برای آنها به ارمغان بیاورید که می تواند شما را از رقبا متمایز کند. مایکل می‌گوید: «من وارد توسعه ترکیب‌های سفارشی شدم تا قهوه رست شده را با ذائقه مشتریانمان مطابقت دهم و هر قهوه را دقیقاً همانطور که می‌خواهم رست کنم. بدیهی است که راه من تنها راه نیست، اما من آن را ترجیح می دهم. علاوه بر این، هنگامی که در رست کردن تجربه بیشتری داشته باشید، می توانید از این فرصت برای بسته بندی و فروش قهوه رست شده به عنوان یک جریان درآمد اضافی استفاده کنید. این امر به ویژه در زمان همه گیری ویروس کرونا مهم است. بسیاری از کافی‌شاپ‌ها در سرتاسر جهان مجبور به تعطیلی یا محدود کردن فعالیت‌های خود در برخی ظرفیت‌ها شدند. همزمان، فروش اینترنتی قهوه رست شده به شدت افزایش یافت.

Choosing a roaster 2

نکاتی برای انتخاب دستگاه رست مناسب

بنابراین، اکنون که تصمیم گرفتید خودتان قهوه را رست کنید، باید دستگاهی را انتخاب کنید. هنگام انجام این کار باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. با این حال، اگر سوالی دارید، صحبت با متخصصان رست قهوه و سایر متخصصان قهوه نیز مفید است. 

فضای خود را در نظر بگیرید

نکته اول: در مورد فضایی که در آن فعالیت می کنید فکر کنید. بسیاری از کافی شاپ ها در مکان های کوچکتری قرار دارند که ممکن است به دلایلی فضای آن‌ها محدود باشد. به طور معمول، رست کردن نیاز به فضای قابل توجهی دارد. خود دستگاه‌ها معمولاً مقدار زیادی از فضای کف را اشغال می‌کنند (که بر اساس ظرفیت متفاوت است) اما فراتر از آن، شما به یک منطقه اختصاصی برای نگهداری و بسته‌بندی دانه‌های قهوه نیاز دارید. علاوه بر این، دستگاه رست را از مناطق پرتردد دور نگه دارید. در نظر بگیرید که باریستاهای شما چگونه در پشت کانتر حرکت می کنند، در حالی که اسپرسو میزنند، شیر را فوم می دهند و با مشتریان صحبت می کنند،  دستگاه رست را از سر راه آنها بردارید. مایکل مزایای انتخاب یک دستگاه رست فشرده را توضیح می دهد. او می‌گوید: «ما از یک دستگاه رست کوچک استفاده می‌کنیم، یک دستگاه تجاری جمع‌وجور با حداکثر ظرفیت 850 گرم (1.87 پوند). می‌تواند به راحتی روی سطح پشت قهوه‌بار شما قرار بگیرد و یا در اتاق کناری پنهان شود.»

Choosing a roaster 3

سهولت استفاده

رست کردن یک فرآیند شیمیایی پیچیده است. برای درک کامل ممکن است نیاز به سالها تمرین داشته باشد، و حتی در آن زمان، هیچ تضمینی وجود ندارد که به نتایج ثابتی دست یابید. اگر تازه شروع به رست کردن دانه‌های قهوه کرده اید، می تواند خوب باشد که دستگاهی را انتخاب کنید که در دسترس تر باشد. این طور به نظر می‌رسد که دستگاه‌های رست زیادی در بازار وجود ندارد که برای کسانی که تجربه کمتری دارند هدف قرار بگیرند، اما وجود دارند. مایکل می‌گوید وقتی شروع به رست کردن قهوه‌ کرد، هیچ تجربه قبلی نداشت. او میگوید:« در طول چندین شب و آخر هفته‌ها، رست کردم، نتایج را چشیدم، و تکرار کردم … رست کردم و سپس مزه کردم، رست کردم و مزه کردم، به تدریج نتیجه بهتر شد. او می‌افزاید که مهم نیست که کدام دستگاه رست را انتخاب می‌کنید، مهم این است که تشخیص دهید رست کردن فرآیندی است که نیاز به بهبود مستمر دارد. او می گوید: «آزمون و خطا ممکن است کارآمدترین فرآیند یادگیری به نظر نرسد، اما در دراز مدت یک معلم بسیار مؤثر است. توجه دقیق به کار، نگاه دقیق به نتایج و گوش دادن به بازخورد دیگران می تواند به افزایش یادگیری کمک کند. Kaapo Paavolainen موسس شرکت One Day Coffee در هلسینکی فنلاند است. او به‌عنوان یک رستر با تجربه‌تر، می‌گوید استفاده از S7 Pro این احساس را به شما می‌دهد که انگار در حال رانندگی با تسلا هستید. کاپو می گوید که S7 Pro کاملاً الکتریکی است. او خاطرنشان می‌کند که دستگاهای سنتی گازسوز، به دلیل مدیریت گاز، دریچه‌ها یا شعله‌ای که درام یا بستر سیال هوا را گرم می‌کند، تاخیر دارد. با این دستگاه رست، تمام کنترل‌ها ثانیه به ثانیه در دست شما هستند، واقعاً احساس می‌کنید که «پدال را فشار می‌دهید» و فقط می‌رود. جالب است، زیرا مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید. با این حال، هنگامی که این کار را انجام دادید، شروع به قدردانی از کنترل دقیق‌تری می‌کنید که با برق دارید. 

Choosing a roaster 4

هزینه های نیروی کار را در نظر داشته باشید

رست کردن نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد. علاوه بر پولی که برای خود دستگاه خرج می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که یکی از کارکنان باید زمانی را صرف کار با دستگاه کند. برای برخی از کافی شاپ ها، این یکی از کارکنانی است که قبلاً در آنجا کار می کرده ،برای برخی دیگر ممکن است نیاز باشد فردی را استخدام کنند که تجربه رست بیشتری داشته باشد یا حتی برای ارتقای مهارت یکی از اعضای تیم موجود سرمایه گذاری کنند. در هر صورت، این هزینه باید انجام شود، چه زمانی که یکی از کارکنان موجود، باشد چه زمانی که یک فرد جدید استخدام شود. در مجموع، این بدان معناست که صاحبان کافی‌شاپ باید به دنبال دستگاه‌های رستی باشند که به آنها در صرفه‌جویی در زمان (و در نتیجه پول) در بلندمدت کمک کند. یکی از این ویژگی های همیشه محبوب “تکثیر خودکار” پروفایل است. به عنوان مثال، در Stronghold S7 Pro، یک الگوریتم تکثیر پروفایل اختصاصی وجود دارد. این می‌تواند پروفایل‌های رست از قبل موجود را ضبط و تکرار کند، به این معنی که طعم‌های مشابه را می‌توان بارها و بارها بدون نیاز به اپراتور دستگاه رست تولید کرد. این به اعضای تیم آزادی بیشتری برای انجام چند کار می دهد، نه اینکه همیشه فردی آنجا بنشیند و دانه ها را از طریق رست تماشا کند. به نوبه خود، این منجر به تیم کارآمدتر و هزینه های عملیاتی کمتر می شود. علاوه بر این، در برخی از کافی شاپ ها، غیر معمول نیست که یک باریستا به تنهایی در شیفت کار کند. اگر اینطور است، مهم‌تر این است که به دنبال یک دستگاه رست قابل دسترس باشید که بتوانید آن را طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل به صورت نیمه مستقل کار کند. مایکل می‌گوید: «با استفاده از S7 Pro، در حالی که در مورد جعبه‌های سفارشی، طرح‌های دستمال کاغذی، خدمات رسانی به مشتریان و غیره تحقیق می‌کردم، رست هم می‌کردم. این به طرز شگفت انگیزی از نظر توانایی انجام چند کار بدون بهم ریختگی امور جالب است. 

انرژی و محیط زیست

مصرف کنندگان مدرن به طور فزاینده ای شروع به تقاضا می کنند که برندها از نظر زیست محیطی پایدار شوند. به این ترتیب، کارکردن به روشی کم مصرف می‌تواند بر تعداد مشتریانی که از کافی‌شاپ شما بازدید می‌کنند و همچنین صورت‌حساب‌های آب و برق شما تأثیر بگذارد. رست کردن فرآیندی انرژی بر است و بیشتر دستگاه های رست با طراحی سنتی از گازهای طبیعی سوخت می گیرند. با این حال، در سال‌های اخیر، تعداد بیشتری دستگاه‌های رست تمام برقی وارد بازار شده‌اند. به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت، یک دستگاه رست با انرژی کارآمد می تواند اثرات زیست محیطی شما را به حداقل برساند و در دراز مدت به کسب و کار شما سود برساند. کاپو می‌گوید که در One Day Coffee، او اکنون یک قهوه‌خانه را اداره می‌کند که کاملاً از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. او می‌گوید: «این دستگاه رست فقط از برق استفاده می‌کند و ما در فنلاند، می‌توانیم نحوه تولید برق را انتخاب کنیم. الکتریسیته ای که من استفاده می کنم توسط انرژی باد و خورشید تولید شده است، به این معنی که انرژی که برای رست استفاده می کنم، تماما تجدید پذیر است. می دانم که ممکن است به نظر یک ترفند بازاریابی باشد، اما بسیار شگفت انگیز است.

Choosing a roaster 5

مانند هر سرمایه گذاری روی تجهیزات، انتخاب یک دستگاه رست برای کافی شاپ شما به تحقیقات زیادی نیاز دارد. بنابراین، قبل از اینکه خریدی انجام دهید، مدت زیادی فکر کنید که میخواهید دستگاه را کجا قرار دهید، چگونه بر جریان کاری باریستا تأثیر می‌گذارد، چه کسی آن را مدیریت می‌کند و چگونه بر صورت‌حساب‌های انرژی شما تأثیر می‌گذارد. در نظر گرفتن همه این عوامل به شما کمک می کند تا دستگاه مناسب خود انتخاب کنید.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید ، برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه کنید.

1201 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0