طعم و عطر قهوۀ تازه ...

freeze 6 min

آیا میتوانیم قهوه را فریز (منجمد) کنیم؟

چگونه این بحث را در بین علاقه مندان به قهوه شروع می کنید؟ استارباکس را فراموش کنید، سرو غذای بدون کافئین بسیار داغ با شیر سویا و شربت افرا را فراموش کنید، حتی موج چهارم را فراموش کنید. اینها ممکن است واکنش‌های پرشوری را برانگیزد، اما ما در مورد نظرات کاملاً متفاوتی صحبت می‌کنیم که توسط کارشناسان معتبر قهوه وجود دارد. ما در مورد قهوه منجمد شده صحبت می کنیم. چند خط فکری در این مورد وجود دارد. سرویس قهوه بریتانیا Pact Coffee بیان می‌کند که تغییر درجه حرارت ناشی از قرار دادن قهوه در یخچال یا فریزر باعث تجمع رطوبت می‌شود که برای قهوه مضر است. بد به نظر می رسد، درست است؟
اما پس از آن برخی از کارشناسان قهوه راه میانی را در پیش می گیرند و اظهار می کنند که یخ زدن قهوه اشکالی ندارد ، برای دوره ها یا زمان های خاص یا در ظروف خاصی ، فرد لولفیتز، قهرمان کاپینگ جام استرالیا در سال 2012، می گوید که وقتی صحبت از دانه سبز می شود، «این روزها، منجمد کردن نمونه ها و کاپینگ آنها یک سال یا بیشتر بعد برای اهداف QC یا کالیبراسیون بسیار محبوب شده است؛ حیرت آور است، مثل این است که به خانه کسی برویم و او یک بطری شراب یا ویسکی قدیمی را بشکند!
انجماد قهوه ممکن است گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. شاید بخواهید به صورت عمده بخرید زیرا قهوه مورد علاقه شما فصل فوق العاده خاصی داشته باشد، یا شاید به اندازه کافی قهوه نمی نوشید تا یک کیسه کامل را تمام کنید.
freeze 1 min 1024x768 1
از برخی جهات، موضع در برابر انجماد قهوه کمی عجیب به نظر می رسد. مسلم است که غذا را منجمد می‌کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد ، پس چرا قهوه را منجمد نکنیم؟ اکثر سوپرمارکت ها قهوه را با بهترین تاریخ و نه بهترین رست می فروشند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا قهوه ممکن است ماه ها یخ زده باشد. و سپس، ظرف قهوه اغلب پیشنهاد می کند که آن را در یخچال نگهداری کنید (که موضوع کاملاً متفاوتی است). در حالی که قهوه سوپرمارکت تخصصی نیست، اما این سوال را ایجاد می کند: اگر شرکت های مواد غذایی از فریز کردن قهوه خوشحال هستند، چرا تولیدکنندگان خانگی این کار را انجام نمی دهند؟
freeze 2 min
حقایقی در مورد انجماد قهوه

علم در مورد این موضوع بسیار اندک است. در حالی که قهوه یک غذا است و غذاها معمولاً با کیفیت آزمایش می شوند، تعداد کمی از محققان به این موضوع پرداخته اند. آیا می دانید که مرطوب بودن قهوه رست شده روی روغن هایی که طعم آن را می دهد تأثیر می گذارد. به گفته اسکات مک‌مارتین، تست‌کننده قهوه، قهوه از لحظه‌ای که با هر نوع بارشی در تماس باشد، شروع به تحلیل می‌کند. رطوبت باعث می شود که ساختار سلولی دانه قهوه تغییر کند و طعم و عطر خود را از دست بدهد. بنابراین، اساساً، فریزر بحث دیگری است، اما یخچال پر از رطوبت، قطعا مکان ایده آلی برای نگهداری قهوه شما نیست.
freeze 3 min 1024x1024 1
بسیاری از اعضای محترم جامعه قهوه ابعاد علمی به این بحث اضافه کرده اند. جیم شولمن، عضو موسس SCAA، و کن فاکس، موسس یکی از اولین کافی‌شاپ‌های آنلاین سیاتل، تصمیم گرفتند تا دریابند آیا انجماد دانه‌های قهوه رست شده تأثیری بر طعم و مزه دارد یا خیر. شایان ذکر است که این دومین مطالعه ای است که کن فاکس در این زمینه انجام می دهد. اولین مورد او به این نتیجه رسید که دانه رست شده تا 2 ماه خوب است. با این حال، چند انتقاد روش شناختی (مانند انتخاب آسیاب و کاپر) دریافت کرد.
بنابراین مطالعه دوم شامل چه چیزی بود؟
قهوه: Sidamo Worka. مشخصات ظریف و میوه ای این قهوه تغییرات ظریف تری را در فرآیند انجماد نشان می دهد.
رست: رست متوسط. این برای تعیین تأثیر انجماد بر اسپرسوی استاندارد است.
آسیاب: استفاده از آسیاب های مخروطی و مسطح با کیفیت، استخراج عالی و پتانسیل کاپینگ قوی را تضمین می کند.
انجماد: شولمن و فاکس تصمیم گرفتند سه گروه قهوه را با هم مقایسه کنند. اولی دانه ی تازه بود که 5 روز گاز زدایی شده بود. آنها قهوه دوم را به مدت چهار ماه و قهوه سوم را به مدت یک ماه منجمد کردند. آنها قهوه ها را پس از رست شدن در کیسه های دربسته منجمد کردند و چند روز قبل از آزمایش آنها را یخ زدایی کردند.
freeze 4 min 1024x1024 1
روش: آزمایش طی دو روز انجام شد. روز اول شامل کاپینگ قهوه منجمد چهار ماهه در کنار قهوه تازه بود، در حالی که در روز دوم قهوه منجمد یک ماهه با دانه های تازه مقایسه شد. شولمن و فاکس هشت اسپرسو را در هر گروه امتحان کردند، آسیاب و گروه را برای انتخاب تصادفی تغییر دادند.
نتایج: شولمن و فاکس دریافتند که تفاوت معنی داری بین قهوه ها وجود ندارد و در برخی موارد، قهوه های منجمد به قهوه تازه ترجیح داده می شوند. پیشنهادی وجود داشت که دانه‌های قهوه رست شده منجمد ممکن است با نرخ متفاوتی نسبت به دانه‌های رست شده در دمای اتاق به اوج برسد. با این حال، آنها نتیجه گرفتند که نتایج تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد.
freeze 5 min 683x1024 1
پس کدام بهتر است: تازه یا منجمد؟

ما قهوه خورهای متخصص اغلب در مورد قهوه در اوج خود صحبت می کنیم، دقیقاً مانند بلوغ یک پنیر خوب یا شراب ، اما آیا این واقعا برای قهوه صادق است؟ دستور العمل های مختلف دم کردن برای روش های مختلف را می توان برای به دست آوردن بهترین دانه های خود تطبیق داد و تا یک ماه پس از رست کردن یک فنجان قهوه عالی تولید کرد. انجماد قهوه موضوع قدیمی بودن و خیلی قدیمی بودن را پیچیده می کند. بحث حاصل از این آزمایش نشان داد که قهوه منجمد ممکن است در زمان دیگری به اوج خود برسد تا قهوه تازه به دلیل تجزیه کندتر. با این حال، آزمایش با هدف اسپرسو انجام شد و دم کردن اسپرسو با V60  با AeroPress و Chemex و غیره متفاوت است. به این ترتیب، تا زمانی که تحقیقات بیشتری انجام نشود، واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که بگوییم چگونه ممکن است بر زمان اوج تأثیر بگذارد.
بنابراین، سوال بزرگ: آیا قانون منجمد نکردن دانه‌های قهوه یک دروغین است؟
به دلیل عدم تحقیقات علمی در این مورد، واقعاً یک موضوع نظری است (با وجود اینکه مردم چقدر موافق یا مخالف آن استدلال می کنند). به این ترتیب، و بدون تفاوت قابل تشخیص در جام، این “قاعده” واقعاً باید به عنوان یک افسانه در نظر گرفته شود تا زمانی که شواهد بیشتری ظاهر شود.
راضی نیستی؟ برای کسانی که به دنبال راه حلی قطعی برای این مشکل هستند، من یک پاسخ دارم: فقط مقدار قهوه مورد نیاز خود را بخرید. سپس برای حفظ قهوه نیازی به فریز کردن قهوه نیست.
freeze 6 min
1600 1200 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0