طعم و عطر قهوۀ تازه ...

DSC 6678 2 6 e1491316000388

چگونه یک کافی شاپ خاص راه اندازی کنیم؟ از ایده تا اجرا

رویای راه اندازی کافی شاپ تخصصی خود را دارید؟ یا آیا قبلاً برنامه ریزی را شروع کرده اید، با لیست های طولانی از چیزهایی که باید بررسی کنید، روبه رو شده اید؟ راه اندازی یک کافه یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، اما آسان نیست. میدونم، انجامش دادم با این حال، با اشتیاق و پشتکار زیاد، انجام شدنی است. ما فهرستی از همه چیزهایی که باید در نظر بگیرید، از باز کردن تا راه اندازی، تهیه کرده ایم. ادامه مطلب را بخوانید، زیرا هیچ چیز غیرممکن نیست.
scs1 e1491257229100
1. ایده شما چیست؟
این بخش ضروری است، زیرا قلب طرح تجاری شما خواهد بود. می خواهید چه نوع کافی شاپی داشته باشید؟ چه ارزش هایی را می خواهید تجسم کنید و چه فضایی را می خواهید ایجاد کنید؟ می‌خواهید چند سال دیگر کافه‌تان چگونه باشد؟ ممکن است بخواهید یک کافی‌شاپ قدیمی با روش‌های سنتی باز کنید، یا کافه‌ای که مخصوص قهوه‌های اسپرسو است، یا مکانی مدرن که فناوری‌های جدید را آزمایش می‌کند. همچنین باید به این فکر کنید که مشتریان شما چه کسانی خواهند بود (کارمندان اداری، نوجوان ها، سالمندان، همه موارد فوق؟). و هنگامی که این را فهمیدید، از خود بپرسید که می‌خواهید مشتریانتان شما را چگونه ببینند و چرا باید به جای رقیب شما به سراغ شما بیایند. سوال کلیدی دیگر نوع قهوه ای است که ارائه می دهید. اگر در یک کشور تولید کننده هستید، از دانه های ملی استفاده می کنید؟ اگر می خواهید دانه ها را وارد کنید، آیا می دانید چگونه این کار را انجام می دهید؟ از کجا؟ و چند وقت یکبار؟ آیا می‌خواهید به سمت تجارت مستقیم و رستری داخلی بروید، یا می‌خواهید به جای آن به سراغ واردکنندگان بروید؟ این سوال هسته اصلی کسب و کار شما است و به راحتی می توان فکر کرد که پاسخ آن را می دانید. اما کاهش سرعت و در نظر گرفتن عمیق این نکات بعدا مفید خواهد بود.
scs2 e1491257464774
2. مکان
ایده شما و به ویژه، افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید باید مکان شما را تعیین کند. برای مثال، اگر نسل‌های جوان‌تر را هدف می‌گیرید، به دنبال مکان‌هایی در نزدیکی دانشگاه‌ها یا مناطق شیک بگردید. از طرف دیگر، اگر می خواهید مشتریان شما کارمندان اداری باشند، به منطقه تجاری فکر کنید. اما پیچیده تر از آن است که فکر میکنید، علاوه بر این، به سؤالات عملی فکر کنید: قیمت املاک و مستقلات در منطقه چقدر است؟ قصد اجاره یا خرید دارید؟ آیا دسترسی خوبی برای تحویل وجود دارد؟
DSC 6678 2 6 e1491316000388
3. FIT OUT و تجهیزات
تجهیزات زیادی وجود دارد که باید بخرید، و محدود کردن تجهیزاتی که می خواهید آسان نیست. دوباره به ایده خود فکر کنید. آیا یک دستگاه کلاسیک ایتالیایی می خواهید؟ آیا می خواهید یک دستگاه آمریکایی بخرید؟ آیا به عملیات حجمی نیاز دارید؟ به نمایشگاه های قهوه بروید تا بدانید چه تجهیزات جدیدی در بازار وجود دارد، اما توصیه می کنم از توزیع کنندگان محلی خرید کنید. آنها می توانند تجهیزات را به شما نشان دهند و شما می توانید وقت خود را برای تصمیم گیری صرف کنید. شما باید در خرید خود مطمئن باشید؛ این یک سرمایه گذاری برای ابزار کار است و نمی خواهید آن را ظرف یک سال یا بیشتر جایگزین کنید. فراموش نکنید که برنامه های تعمیر و نگهداری را نیز در نظر بگیرید. چقدر می خواهید برای مبلمان و بازسازی هزینه کنید؟ تا حدی به فضای کافه شما و تعداد مشتریانی که می توانید انتظار داشته باشید بستگی دارد. به یاد داشته باشید، کمتر، بهتر است، کافی شاپ خود را با مکان هایی برای نشستن اشباع نکنید. فراموش نکنید که اندازه گیری تجهیزات خود را قبل از شروع به دقت بررسی کنید تا مجبور نباشید برای ایجاد تغییرات هزینه ای بپردازید و به یاد داشته باشید که بازسازی سریع نیست. مطمئن شوید که زمان کافی را در طرح کسب و کار خود اختصاص داده اید و آخرین چیز، مطمئن شوید که هزینه ها و حفاظت از سرمایه گذاری ها را انجام داده اید.
scs4 e1491258348550
4. منو، کارکنان، و مدیریت روزانه
اکنون که تصمیم گیری در مورد نوع فضایی را که در اختیار دارید به پایان رسانده اید، وقت آن است که به مدیریت روزانه آن فکر کنید. اول از همه، منوی شما: آیا قصد دارید نوشیدنی های سنتی درست کنید؟ یا می خواهید نوآورتر باشید؟ در مورد غذا چطور؟ تامین کننده شما چه کسی خواهد بود و هر چند وقت یکبار می خواهید تحویل بگیرید؟ دستور العمل های خود را ایجاد کنید و هزینه های آنها را محاسبه کنید. سپس قیمت بازار را در منوی خود قرار دهید، پیش بینی فروش خود را انجام دهید و ببینید چه حاشیه سودی دارید. آیا می توانید با آنها کار کنید؟ اگر نه، شروع به بازنگری در منو و تامین کنندگان خود کنید کجا می توانید تغییراتی ایجاد کنید؟ به فناوری فکر کنید، به دنبال یک برنامه حسابداری خوب باشید که همچنین به شما کمک می کند تا از موجودی خود مراقبت کنید و نرم افزار فروش که نیازهای شما را برآورده می کند. وقتی صحبت از فروش شد، چه کسی قرار است پشت کانتر باشد؟ آیا در ابتدا تنها خواهید بود یا می خواهید یک تیم تشکیل دهید؟ چه کسی مصاحبه ها را انجام خواهد داد؟ به دنبال چه چیزی خواهید بود؟ بدون شک این عبارت را شنیده اید که مهارت ها را می توان آموخت، اما تغییر نگرش سخت تر است. حقیقت زیادی در این مورد وجود دارد اما آیا آماده آموزش کارکنان هستید؟ اگر بله، یک راهنمای آموزشی تهیه کنید تا بدانید چه چیزی و چگونه به آنها آموزش خواهید داد. در غیر این صورت، یک مربی قابل اعتماد و حرفه ای را برای کار با او انتخاب کنید.
scs5 e1491258415601
5. سود و تبلیغات
سود: تنها چیزی که به آن تکیه می کنیم. کارکنان خود را آموزش دهید، مطمئن شوید که تامین کنندگان شما سریع هستند، و قبل از شروع عملیات تمام محاسبه ها را انجام دهید. همچنین باید قبل از باز کردن شروع به تبلیغات کنید. شما نیازی به هزینه زیادی ندارید، اما مطمئن شوید که در رسانه های اجتماعی حضور فعال دارید و همچنین با وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران محلی ارتباط برقرار کنید. چند هفته قبل از تاریخ راه اندازی، شروع به ارسال هر روز برای ایجاد هیجان کنید. شما همچنین می توانید یک جشن افتتاحیه برگزار کنید. اینفلوئنسرهای محلی را با حساب‌های رسانه‌های اجتماعی فعال دعوت کنید؛ اگر آن‌ها سرگرم شوند و قهوه شما را دوست داشته باشند، همه دنبال‌کنندگانشان جذب می‌شوند. اما فراموش نکنید که هزینه ها را نیز در نظر بگیرید؛ آیا قصد دارید در این رویداد نوشیدنی رایگان ارائه دهید؟ پس از راه‌اندازی، از اهداف روزانه استفاده کنید تا در مسیر خود بمانید و شاهد بهبودی منظم باشید. آنها را مشخص نگه دارید ، مواردی مانند: “تیم، امروز می خواهیم X نوشیدنی بفروشیم” یا “امروز، باید از غذاهای مصرف شده X فراتر برویم”. با این حال، مطمئن شوید که اهداف شما قابل کنترل باقی می مانند؛ هدف شما این نیست که سختگیر شوید، بلکه بیشتر به رشد مداوم تجارت خود کمک کنید.
scs6 e1491258744189
از حجم کار احساس ترس می کنید؟ این را به یاد داشته باشید که هر قدم شما را به تحقق رویایتان نزدیک تر می کند. این دنیا به کارآفرینان بیشتری نیاز دارد و ما به افراد پرشور بیشتری نیاز داریم تا عشق خود به قهوه تخصصی را با جهان به اشتراک بگذارند. پس برنامه ریزی را شروع کنید و برای ماجراجویی قهوه آماده شوید.
640 762 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0