طعم و عطر قهوۀ تازه ...

lanzeta 1

چگونه دستگاه اسپرسوساز خود را نگهداری و تمیز کنیم؟

اگر دستگاه اسپرسوساز شما کثیف است یا نیاز به تعمیر دارد، نمی توانید قهوه خوبی سرو کنید. اگر یک کافی شاپ دارید، تمیز کردن و نگهداری از تجهیزات باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. بسته به مدل، دستگاه های اسپرسوساز عمری بین 8 تا 10 سال دارند، البته تا زمانی که از آنها به خوبی مراقبت کنید. با این نکات از متخصصان، طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.
barista en maquina espresso
هر چند وقت یکبار باید دستگاه اسپرسوساز را تمیز و نگهداری کنیم؟

برنامه تعمیر و نگهداری شما باید شامل بررسی های منظم و تعویض سالانه برخی از قطعات باشد. با تعویض قطعات کوچک به صورت برنامه ریزی شده، ممکن است بتوانید از تعمیر و نگهداری اصلاحی جلوگیری کنید ، چیزی که می تواند منجر به بسته شدن کافه در حین تعمیر دستگاه شود. برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه، مطمئن شوید که یک روال تمیز کردن و نگهداری دارید. بیایید ببینیم که متخصصان چه چیزی را توصیه می کنند.
espresso1 1024x683 1
عادات روزانه

دیوید مجیا از Suministros AgroIndustriales، در هندوراس، می گوید که عادات خوب از طرف اپراتور یا باریستا یک عامل مهم است؛ شما باید در حین کار دستگاه را تمیز کنید. در اینجا چند نکته بر اساس پیشنهادات او آورده شده است:
همیشه باید قبل و بعد از استفاده نازل بخار را تمیز کنید. این کار از انسداد شیر، خشک شدن آن و تجمع باکتری ها جلوگیری می کند. قبل از هر دور، هدگروپ را بشویید؛ روغن‌های قهوه و تفاله‌های قدیمی می‌توانند طعم‌های نامطلوبی به نوشیدنی‌های شما ببخشند. پارچه های تمیز کننده خود را تمیز نگه دارید. آنها را دو تا سه بار در روز جایگزین کنید. مطمئن شوید که در دمای بالا و با مواد شوینده شسته شده اند.
lanzeta 768x560 1
عادت کنید که در پایان هر روز دستگاه خود را به درستی تمیز کنید. روال باید شامل اقدامات زیر باشد:
یک بک فلاش کامل انجام دهید: هدگروپ ها را با برس ماشین ظرف شویی بشویید تا تفاله های قهوه شل شده و از بین برود و سپس از مواد شوینده مخصوص دستگاه قهوه ساز و فیلتر استفاده کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که آب خارج شده شفاف شود. دیوید همچنین توصیه می‌کند که بعد از آن چندین شات اسپرسو بگیرید تا هر گونه طعم شوینده احتمالی در اسپرسوهای آینده هست،حذف شود.
نازل بخار را تمیز کنید، نوک آن را بردارید و آن را در مخلوطی از آب گرم و مواد شوینده قرار دهید، اجازه دهید نازل در این محلول «حداقل 20 دقیقه یا در صورت امکان یک شب» بماند. شلنگ تخلیه را تمیز کنید، این به شما کمک می کند از هرگونه گرفتگی یا تجمع تفاله قهوه که می تواندراه های خروجی را مسدود کند، جلوگیری کنید. مطمئن شوید که پورتافیلترها را تمیز کرده‌اید.
beverage caffeine coffee 302894 1024x683 1
هر چند ماه یکبار؟

دایانا پاتینو صاحب کافه کومو لابراتوریا در مکزیکو سیتی است. او می گوید که کارکنانش هر یک تا دو ماه یکبار صفحه و بسکتهای پرتافیلتر را تعویض می کنند تا از نشتی بین پورتافیلتر و هدگروپ جلوگیری کنند. همچنین باید از کیفیت آب آگاه باشید. اگر آب مواد معدنی سنگین دارد، می توانید در نهایت از یک مخزن تصفیه استفاده کنید. برای جلوگیری از این امر، کلسیم زدایی دستگاه را با توزیع کننده یا سازنده خود برنامه ریزی کنید. دایانا می گوید که در کافه اش، هر شش ماه یک بار مخزن بخار دستگاه خود را تخلیه می کنند تا از عملکرد آن اطمینان حاصل کنند.
espressoPDG2 1024x683 1
وظایف سالانه
یک بار در سال، باید این قطعات کوچک را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ تعویض کنید:
شیر یا حلقه های بخار و آب گرم
گیره های پیچ شانه
شیر انبساط (این کار از نشت و کاهش دما در مخزن جلوگیری می کند)
شیر ضد مکش
بلبرینگ محرک دم
شلنگ تخلیه
بسکتهای پورتافیلتر (ممکن است این کار ضروری نباشد، اما هر سال برای بررسی آن وقت بگذارید)

تعویض همه این موارد ممکن است گران به نظر برسد. اما از یک کافی‌شاپ بسته در زمانی که تعمیر می‌کنید ارزان‌تر است.
coffee coffee machine coffee maker 302893 1024x684 1
از کدام محصولات پاک کننده باید استفاده کنید؟

توصیه های سازنده دستگاه اسپرسوساز خود را برای تمیز کردن محصولات بررسی کنید. استفاده از محصول نامناسب برای دستگاه شما می تواند باعث آسیب یا تجمع شود. همچنین توجه داشته باشید که آیا به همه محصولاتی که می بینید نیاز دارید یا خیر. اگر آب سخت ندارید، به عنوان مثال ممکن است به محصولات رسوب زدایی نیاز نداشته باشید. برخی از افراد از سرکه و آب برای تمیز کردن استفاده می‌کنند، اما اگر این کار را امتحان کردید، حتماً آن را کاملا بشویید تا از هرگونه نت سرکه در اسپرسوی خود جلوگیری کنید. در واقع، با هر محصول تمیز کننده، مهم است که به خوبی آبکشی کنید و از ارائه نوشیدنی فاسد به مشتریان خود اجتناب کنید.
auto racing bar business 6268 1024x683 1
هنگام تنظیم برنامه های کارکنان خود، مطمئن شوید که برای خدمات تعمیر و نگهداری و کارهای روزانه نظافت در نظر گرفته شده است. زمان سررسید چک های ماهانه و سالانه خود را در تقویم یادداشت کنید تا بدون توجه شما زمان آن ها عبور نکند. نگهداری از دستگاه اسپرسوساز بخش جذاب تجارت قهوه نیست، اما چیزی است که نمی توانید نادیده بگیرید. اگر می خواهید اسپرسوهای خوش طعمی را سرو کنید که مشتریان شما دوباره برگردند، باید مراقب دستگاه خود باشید.
850 620 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0