طعم و عطر قهوۀ تازه ...

homebrewing 1 e1495750692782

چگونه قهوه دمی بهتری درست کنیم؟

نگاهی به نحوه درست دم کردن قهوه بیاندازیم. از قهوه فیلتر گرفته تا دمی، این مقاله همه چیزهایی را که برای شروع نیاز دارید به شما می دهد. علاوه بر این، همچنین نکاتی را برای دستیابی به نوشیدن قهوه عالی در خانه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. 
mr foxley 24 5 2017 16 7 23 383 e1495750225348
دانه های قهوه

اول از همه، البته، مبتدیان به دانه های قهوه نیاز دارند! افراد حرفه ای دانه‌های کامل را به جای قهوه آسیاب شده استفاده می‌کنند (درباره دلیل آن بیشتر توضیح می‌دهیم). با این حال، به غیر از این، همه چیز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. شاید قهوه با طعم گل و میوه دوست داشته باشید. یا شاید چیزی کمی مغزدارتر با نت های شکلاتی را ترجیح می دهید؛ مشکلی نیست: فقط از باریستا در کافی شاپ مشورت بخواهید. احتمالاً دانه هایی را که شما می‌نوشیدید را نیز در آنجا می‌فروشند! با این حال، اگر می‌خواهید در مورد دانه‌هایی که می‌خرید کمی دقیق‌تر باشید، در نظر بگیرید که قهوه‌های مورد علاقه‌تان از کجا می‌آیند و چقدر رست شده اند. دانستن این موضوع شما را در مسیر درست در آینده راهنمایی می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که مشخصات قهوه فقط مربوط به دانه های قهوه نیست. روش دم کردن و همچنین دمای آب، اندازه آسیاب و موارد دیگر بر آن تأثیر می گذارد.
نکات کلیدی نگهداری قهوه:
تاریخ رست مهم است! قهوه یک محصول طبیعی است و بنابراین ماندگاری دارد؛ اما یک قانون کلی خوب این است که فقط قهوه ای را بخرید که در آن هفته می نوشید. برای درک عمیق تر دانه های رست شده و قهوه کهنه، این راهنما را بررسی کنید. قهوه خود را در یک ظرف دربسته در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. هرگز آن را در یخچال قرار ندهید زیرا عطر تمام مواد غذایی موجود در آن را جذب می کند.
mikflores 24 5 2017 15 45 37 493 e1495750333727
تجهیزات و فیلترهای قهوه دمی

طیف گسترده ای از تجهیزات قهوه دمی که مبتدیان می توانند انتخاب کنند وجود دارد. دو مورد اصلی که باید در نظر بگیرید، مشخصات طعم مورد نظر و سهولت استفاده است. برای قهوه فیلتر شده، معروف ترین آنها Chemex، Hario V60 و Kalita Wave هستند. با این حال، انواع بسیار بیشتری از دستگاه های دمی وجود دارد. همچنین باید فیلترهای سرویس دهی خود را نیز در نظر بگیرید. فیلترهای مختلف کم و بیش روغن های موجود در قهوه را جذب می کنند (و البته بر محیط زیست نیز تأثیر خواهند گذاشت).
نکات کلیدی تجهیزات:
تجهیزات خود را تمیز نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که تمام روغن های قهوه را پس از دم کردن شسته اید، در غیر این صورت ممکن است آنها را در فنجان قهوه بعدی خود بچشید. فیلترهای کاغذی را قبل از استفاده بشویید. برای از بین بردن طعم کاغذی از آب داغ استفاده کنید تا بتوانید یک فنجان قهوه بهتر بخورید. تجهیزات و فنجان خود را برای استخراج مداوم از قبل گرم کنید.

 

roast.cup .repeat 23 5 2017 23 5 52 78 e1495750379830
آسیاب

قانون ساده است: هر چه دانه های آسیاب شده تازه تر باشد، طعم آن تازه تر است! به همین دلیل است که حتی افراد مبتدی باید دانه کامل بخرند و آنها را آسیاب کنند. دو نوع آسیاب وجود دارد: فرز و تیغه. آسیاب های فرز معمولاً برتر از تیغه ای در نظر گرفته می شوند. این به این دلیل است که قهوه یکنواخت تر آسیاب می شود که منجر به قوام بهتری می شود. (وقتی یک قهوه عالی درست می کنید، می خواهید دوباره بتوانید آن را درست کنید، درست است؟) از طرف دیگر، آسیاب های تیغه ای معمولاً بسیار مقرون به صرفه تر هستند. مبتدیان ممکن است بخواهند با یک فرز دستی شروع کنند که می تواند کیفیت خوبی را با قیمت مناسب ارائه دهد. مورد بعدی که باید در نظر بگیرید اندازه آسیاب است. این امر با انتخاب دستگاه دم کردن، خود دانه های قهوه و سلیقه شخصی شما تعیین می شود. برخی از قوانین کلی عبارتند از: هر چه اندازه آسیاب ریزتر باشد، به دلیل مساحت سطح بیشتر، استخراج بیشتری انجام می شود. (و در یک ریزش، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا آب از طریق آن فیلتر شود.) هر چه آسیاب درشت تر باشد، استخراج کمتر خواهد بود. عدم استخراج منجر به طعم ترش می شود، در حالی که استخراج بیش از حد طعم تلخ بیشتری ایجاد می کند. بنابراین اگر قهوه شما خیلی ترش است، ریزتر آسیاب کنید. از طرف دیگر، خیلی تلخ به این معنی است که باید درشت تر آسیاب کنید. البته، اندازه آسیاب تنها چیزی نیست که بر استخراج تأثیر می گذارد ، دم کردن قهوه یک دستور العمل ظریف است که در آن ویژگی های مختلف را متعادل می کنید. زمان دم کردن و دمای آب نیز بر استخراج تأثیر می‌گذارد ، بنابراین، ممکن است متوجه شوید که بهتر است متغیری متفاوت از اندازه آسیاب را تغییر دهید.
نکات کلیدی آسیاب:
فقط به اندازه ای که برای دم کردن نیاز دارید آسیاب کنید. قهوه آسیاب شده بعد از حدود 15 دقیقه کهنه می شود.
درست مانند تجهیزات دم کردن، پس از استفاده حتما آسیاب خود را تمیز کنید. شما نمی خواهید هیچ زمینه قدیمی و کهنه ای باقی بماند تا فنجان های قهوه آینده را آلوده کند.

 

tdbinh 24 5 2017 15 53 22 801 e1495750481953
مقیاس

مهم نیست از چه دستور العملی استفاده می کنید ، باید قهوه و آبی را که استفاده می کنید اندازه گیری کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: حجم و وزن. وزن بسیار دقیق تر و ثابت تر خواهد بود. متوجه خواهید شد که این همان چیزی است که اکثر کافی شاپ های تخصصی از آن استفاده می کنند. آن را برای مبتدیان نیز توصیه می کنیم: به شما کمک می کند هر بار یک فنجان طعم عالی را بدست آورید. در حالت ایده آل، شما یک جفت ترازو می خواهید که اندازه آن 0.1 گرم یا بیشتر باشد. اینها می توانند از ابتدایی تا پیشرفته (و معمولاً قیمت هایی برای مطابقت دارند) متغیر باشند.

 

nonowhatever 23 5 2017 23 8 18 938 e1495750540802
دماسنج

دمای آبی که قهوه خود را با آن دم می کنید بر طعم قهوه شما تأثیر می گذارد. محدوده توصیه شده 90.5-96 درجه سانتیگراد / 195-205 درجه فارنهایت است. با این حال، دمای دقیقی که استفاده می کنید به قهوه ای که استفاده می کنید و ترجیحات شخصی شما بستگی داشته باشد. اساساً هر چه دما گرمتر باشد درجه استخراج بیشتر است. اگر طعم قهوه شما خیلی ترش است، از آب داغتر استفاده کنید. خیلی تلخ است، از آب خنک تر استفاده کنید. فکر می‌کنید این کمی مزخرف است؟ سعی کنید همان قهوه را با همان دستور العمل و در دماهای مختلف دم کنید. سپس یک تست چشایی انجام دهید. متوجه تفاوت ها خواهید شد.
the80sduo 24 5 2017 15 35 0 419 e1495750629256
تایمر

زمان دم کردن تاثیر بسزایی بر طعم قهوه دارد. مهم نیست از چه دستورالعملی استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید مدت زمان دم کردن را ضبط می کنید. خوشبختانه، امروزه حتی افراد مبتدی نیز یک تایمر روی گوشی خود دارند. هنگامی که ضبط زمان را شروع کردید، اگر می‌خواهید مشخصات فنجان نهایی خود را اصلاح کنید، می‌توانید آن را نیز تنظیم کنید. با فیلتر، زودتر آب بیشتری بریزید تا یک فنجان قهوه میوه ای تر و اسیدی تر داشته باشید. از طرف دیگر، برای داشتن بادی بیشتر، مدت بیشتری به ریختن ادامه دهید و با روش‌های غوطه‌وری، مانند AeroPress، Clever یا French Press، به سادگی مدت زمان ماندن دانه قهوه در آب را تغییر دهید.

 

homebrewing 1 e1495750692782 1
دم کردن قهوه خود یک ماجراجویی است. همانطور که بیشتر یاد می گیرید، شروع می کنید به درک اینکه چگونه هر بار یک فنجان عالی بسازید و چگونه آن را با ترجیحات دقیق خود تنظیم کنید و چه چیزی می تواند سرگرم کننده تر از این باشد؟
640 425 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0