طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image1 3

چطور از یک کافه خوب به یک کافه عالی تبدیل بشویم؟

در سرتاسر جهان، کافی شاپ هایی وجود دارند که از بقیه متمایزتر هستند. درست است که نام تجاری، جذابیت های بصری و راحتی همه عوامل کلیدی هستند، اما کیفیت نوشیدنی است که آنها را متمایز می کند و باعث می شود مشتریان برگردند. با این حال، اطمینان از اینکه نوشیدنی ها همیشه با کیفیت هستند، می تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که توسعه نوشیدنی یکی از جنبه های مهم مدیریت کافه است. می تواند بین یک کافی شاپ خوب و یک کافی شاپ عالی تفاوت ایجاد کند. اما تولید یک نوشیدنی جدید بسیار پیچیده تر از آوردن یک قهوه جدید از تامین کننده است. چندین چالش وجود دارد که ممکن است در این مسیر با آنها روبرو شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دو شرکت کننده در مسابقات قهرمانی باریستای ایالات متحده صحبت کردیم. آنها بیشتر در مورد توسعه نوشیدنی و نحوه برخورد آنها برای مسابقات و مدیریت کافه گفتند. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
tyler nix 2rZq49uGxLk unsplash
تولید نوشیدنی برای مسابقات

اگر آنها اخیراً در یک مسابقه باریستا شرکت کرده باشند، این احتمال وجود دارد که یک باریستای قهرمانی یا صاحب کافه بخواهد شروع به ارائه یک دستورالعمل برنده به عنوان یک نوشیدنی خاص در کافی شاپ خود کند. با این حال، این همیشه یک حرکت هوشمندانه نیست. آنتونی راگلر یکی از شرکت کنندگان در مسابقات باریستای ایالات متحده است و همچنین توسعه دهنده منطقه ای Black & White Roasters در کارولینای شمالی، ایالات متحده است. او می‌گوید که این دو رویکرد آنقدرها که شما فکر می‌کنید مشابه نیستند، و خاطرنشان می‌کند که بخش بزرگی از سرو نوشیدنی‌های خاص در مسابقات، جزو سرویس است. زمانی که نوشابه‌های رقابتی به میان می‌آیند، همه چیز باید مطابق با جریان خدمات معمول به مشتریان باشد. نوشیدنی شما می تواند طعم عالی داشته باشد، اما چگونه در داستانی که می گویید بازی می کند؟ داستانی که تصمیم گرفتم بگویم این است که چگونه تاریخ ما با استفاده حداکثری از آنچه به ما داده شده ساخته شده است. اوری لیث نیز مانند آنتونی یکی از شرکت کنندگان در مسابقات قهرمانی باریستای ایالات متحده است. او بیشتر در مورد فرآیند تولید نوشیدنی برای مسابقات می گوید. اوری می‌گوید: من با نگاه کردن به نت‌های طعم قهوه، به فرآیند ایجاد نوشیدنی رقابتی خود نزدیک شدم. اگر این سوال را بپرسید: “آیا می توانم این نوشیدنی را با هر قهوه دیگری درست کنم؟” و پاسخ مثبت است، باید تغییرات بیشتری ایجاد کنید تا آن را به دانه هایی که انتخاب کرده اید اختصاص دهید.” با این حال، با وجود یک کافه، اوری می‌گوید که توسعه نوشیدنی چندان خاص نیست. ایجاد نوشیدنی در یک کافه، بیشتر حول محور دسترسی می‌چرخد. “شما می خواهید که آن را به مشتریان مختلفی برساند و مطمئن شوید که طعم خوبی دارد.” هر دو باریستا موافق هستند که تفاوت اصلی بین تهیه نوشیدنی برای رقابت در مقابل کافه ها این است که قهوه های رقابتی باید از یک موضوع یا داستان خاصی پیروی کنند. با این حال، هر دوی آنها خاطرنشان می‌کنند که نوشیدنی‌های کافه‌ای باید به راحتی قابل تکرار و سریع باشند. این بدان معنی است که مشتریان مجبور نخواهند بود منتظر نوشیدنی خود باشند و اطمینان حاصل کنند که بارها و بارها نوشیدنی های ثابتی دریافت می کنند.
benjaminrobyn jespersen gGsarGszQHo unsplash
تولید نوشیدنی برای کافه ها

بنابراین، ما می دانیم که رویکرد توسعه نوشیدنی های رقابتی غیرعادی است. اما صاحبان کافی شاپ چگونه باید به توسعه نوشیدنی برای مشتریان نگاه کنند؟ به گفته آنتونی و اوری، همه چیز با یک چیز شروع می شود: پذیرایی از کام های مختلف. اگر چیزی به منو اضافه می‌کنید، ابتدا باید دو چیز را در نظر بگیرید. «یک: باید طعم خوبی داشته باشد. دو: باید به چیزی برسد که شما قبلاً به آن نرسیده‌اید، خواه مشتریان بیشتری را جذب کند یا منوی شما را گسترش دهد تا محدودیت‌ها یا ترجیحات غذایی خاصی را در نظر بگیرد.» در کافه‌ای که در آن کار می‌کردم، کارمندی داشتم که عدم تحمل لاکتوز داشت، به آجیل حساسیت داشت و توت‌ها را دوست نداشت. زمانی که در حال افزودن گزینه‌های جدید برای منو بودیم، ما تعدادی را ایجاد کردیم که بر اساس محدودیت‌ها و ترجیحات آن‌ها تنظیم شده بودند. این اتفاق باعث شد تا مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. با این حال، اوری می‌گوید که این فقط تولید نوشیدنی‌هایی نیست که «خوب به نظر می‌رسند». اگر تعادلی بین شیرینی، اسیدیته و تلخی وجود نداشته باشد، به راحتی می توانید شکست بخورید. فصلی بودن نوشیدنی نقش مهمی دارد. این مسیری را که ممکن است بخواهید برای نمایه طعم خود انتخاب کنید، تغییر می دهد. با این حال، فصلی بودن نباید شما را محدود کند. باید به شما الهام بخشد حتی در پاییز، زمانی که لاته با ادویه کدو حلوایی انتخاب خوبی است، به چالش کشیدن تخیل شما واقعا می تواند شما را از کافه های دیگر جدا کند. من قبلا در قهوه اکسیر در فیلادلفیا کار می کردم. ما یک لاته ادویه دار کابوچا تولید کردیم. به اندازه کافی به یک لاته ادویه دار کدو تنبل نزدیک بود، اما ما آن را خودمان درست کردیم و مشتریان آن را دوست داشتند. در نهایت، اوری می‌گوید که صحبت کردن با افرادی از صنایع دیگر که تجربه توسعه نوشیدنی را دارند کمک می‌کند. در نهایت، افزودن نوشیدنی‌های فصلی منحصربه‌فرد به منوی کافی‌شاپ شما می‌تواند چالشی باشد که زمان و تلاش زیادی می‌برد، اما پاداش آن می‌تواند بسیار زیاد باشد. ارائه نوشیدنی‌های باکیفیت که مشتریان از آن لذت می‌برند، می‌تواند کافه شما را متمایز کند و تجربه‌های به یاد ماندنی را برای مشتریان ایجاد کند.
image5 3
انتظار دارید با چه مشکلاتی روبرو شوید؟

اگرچه فرآیند تولید نوشیدنی‌های جدید می‌تواند فوق‌العاده هیجان‌انگیز باشد، اما تعدادی چالش وجود دارد. چیزی که هم آنتونی و هم اوری پیشنهاد می کنند دوری از دستور العمل های پیچیده است. این کار زمان آماده سازی باریستاهای شما را به حداقل می رساند، هزینه های شما را کاهش می دهد (مخصوصا اگر به مواد ساده پایبند باشید) و مطمئن شوید که مشتریان منتظر نمی مانند. برای هر نوشیدنی امضاداری که می‌خواهید به منوی خود اضافه کنید، ابتدا باید چند سؤال از خود بپرسید. اگر برای سرو در یک کافه یک نوشیدنی امضادار درست کنید، چند وقت یک‌بار ممکن است مجبور شوید آن را در یک روز سرو کنید؟ چقدر این کار به باریستاهای شما فشار می آورد؟ وقتی نوبت به تهیه دستور العمل های نوشیدنی جدید می رسد، طراحی آن به گونه ای که بتوان آن را به سرعت آماده کرد، ضروری است. ایوری موافق است و می‌گوید که مهم است به افرادی که نوشیدنی‌ها را درست می‌کنند فکر کنید. اگر باریستاهای شما مجبورند بیش از یک ساعت از روز خود را برای تهیه شربت‌ها، دسته‌ها و سایر مواد اختصاص دهند تا بتوانند تقاضای آن نوشیدنی را برآورده کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در مورد مشتریانتان تجدید نظر کنید. واقعا لذت ببرید و منو را دوباره توسعه دهید تا ساده تر شود.“توسعه نوشیدنی فقط تا زمانی خوب است که باریستاهای شما هیجان زده باشند و بتوانند از پس آن برآیند.”
nathan dumlao 6VhPY27jdps unsplash
واضح است که تفاوت های کلیدی بین توسعه نوشیدنی کافه و رقابتی کردن آن وجود دارد. نوشیدنی های رقابتی باید ویژگی های یک قهوه منحصر به فرد را متعادل و تکمیل کنند، در حالی که نوشیدنی های کافه ای باید برای طیف گسترده ای از مشتریان جذاب باشد. در محیط کافی‌شاپ، نوشیدنی‌های خاص باید جذاب و کارآمد باشند تا اطمینان حاصل شود که تیم شما می‌تواند مطابق با تقاضا باشد. این همچنین به شما کمک می‌کند نوشیدنی‌های ثابتی را ارائه دهید ، چیزی که مشتریان آن را می‌شناسند و قدردانی می‌کنند و باعث می‌شود آنها برای خرید بیشتر بازگردند.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0