طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image3 9 1

چرا جا به جایی پرسنل برای کافه ها مشکل ساز است؟

چند سالی است که نرخ بالای جابجایی کارکنان در بخش شغل های میزبانی از جمله کافی‌شاپ‌ها موضوعی دردسر ساز شده است. به عنوان مثال، طبق تحقیقات معاون پلتفرم نرم افزار مدیریت، صنعت میزبانی بریتانیا به تنهایی دارای نرخ جابجایی کارکنان 30٪ است ، دو برابر میانگین ملی. علاوه بر این، نرخ جابجایی کارکنان قبل از کووید-19 نیز چشمگیر بود، اما همه‌گیری فقط اوضاع را بدتر کرد. این امر بسیاری از کافی‌شاپ‌ها و رستری‌ها را وادار کرد تا استراتژی‌های تجاری خود را در پاسخ به کمبود کارکنان و کاهش ساعات کاری تطبیق دهند. اما مشکل چقدر بد است؟ و صاحبان کافی شاپ چگونه می توانند با نرخ بالای جابجایی کارکنان کنار بیایند؟ ما با دو متخصص صنعت صحبت کردیم تا درباره چالش های جابجایی کارکنان و نحوه حفظ کارکنان در دراز مدت بیشتر بدانیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
Kofra barista 1024x640 1
چرا جابجایی پرسنل در بخش مشاغل میزبانی اینقدر زیاد است؟

در سرتاسر جهان، مشاغل میزبانی به طور کلی نرخ جابجایی کارکنان بالاتری نسبت به سایر صنایع دارند. این نرخ ها نیز سال به سال در حال افزایش است ، از جمله در کافی شاپ ها. بر اساس گزارش اواسط سال 2021 انجمن ملی رستوران‌ها (NRA)، حدود 75 درصد از فعالان تجاری ایالات متحده می‌گویند که جذب و حفظ کارمندان بزرگترین چالش برای کسب‌وکارشان است. همین تحقیقات همچنین نشان می دهد که علیرغم رشد کمی در دو سال گذشته، نرخ اشتغال در بخش غذا و نوشیدنی ایالات متحده حدود 8 درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری است. نظرسنجی دیگری که توسط NRA انجام شد نشان داد که در ده سال گذشته، نرخ جابجایی کارکنان برای رستوران‌های با خدمات کامل از 78 درصد به 107 درصد افزایش یافته است. پس چرا این موضوع بدتر می شود؟ خوزه دی لئون گوزمان مالک Kofra است، یک کافی‌شاپ و رستری در چهار منطقه واقع در نورویچ، بریتانیا. او می‌گوید که عوامل زیادی بر نرخ جابجایی کارکنان در بخش قهوه تأثیر می‌گذارند. مشکل بسیار به دستمزد، ساختار کلی کسب و کار و انگیزه کارکنان مربوط می شود. تیمی که دستمزد خوبی دریافت می کند و مدیریت قوی دارد برای راهنمایی آنها معمولاً برای مدت طولانی تری در کسب و کار باقی می ماند. به طور طبیعی، در نتیجه پیشرفت شغلی ، آنها تمایل به حرکت دارند “این مانند یک چرخه است.”برای برخی از باریستاها، مشکلات مرتبط با فرصت‌های پیشرفت شغلی محدود، فقدان ثبات مالی و مزایای شغلی (مثلاً مرخصی با حقوق)، ساعات کاری طولانی و شرایط نامناسب کاری می‌تواند آنها را به سمت یافتن کار دیگری سوق دهد. Tibor Hámori باریستا در کافه Gerbeaud در بوداپست مجارستان است. او می‌گوید که حفظ کارکنان در کافی‌شاپ‌ها هرگز به اندازه حال حاضر دشوار نبوده است. امروزه، نگه‌داشتن کارکنان نسبت به یک دهه قبل بسیار سخت‌تر است. نسل‌های جوان خواسته‌ها و نیازهای متفاوتی برای کار در صنعت میزبانی دارند.

Kofra barista 2 1024x640 1

چگونه جابجایی زیاد پرسنل بر کافی شاپ ها تأثیر می گذارد؟

شکی نیست که جابجایی زیاد پرسنل تأثیر زیادی بر کافی شاپ ها دارد. برای آموزش باریستاها به سطح بالایی نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی است، بنابراین افزایش جابجایی کارکنان نیز به معنای افزایش هزینه برای صاحبان کافی شاپ است. همچنین این خطر وجود دارد که وقتی یک باریستای آموزش دیده ،کار را ترک می‌کند، کیفیت نوشیدنی و خدمات مشتری کاهش می‌یابد تا زمانی که همه برای استفاده درست از تجهیزات به درستی آموزش ببینند. به عنوان یک باریستا، ثبات در کیفیت قهوه اولویت اصلی تیبور است. او می گوید که به دلیل همه گیری، کافه Gerbaud برای اولین بار بعد از ۱۶۲ سال بسته شد. هنگامی که کافی شاپ بازگشایی شد، تیم تصمیم گرفت که با منوی کمتر و تعداد کارکنان کمتر کار کند تا تمرکز بر حفظ کیفیت باشد. ما نمی خواستیم منوی اصلی را حفظ کنیم، اما توانستیم همه چیز را با همان سطح کیفیت ارائه کنیم. با تمرکز بر آموزش، ما توانستیم یک بار دیگر کسب و کار را رشد دهیم.

image1 9
افزایش و حفظ روحیه کارکنان

جابجایی پرسنل در نهایت صرف نظر از اینکه در کدام صنعت کار می کنید اجتناب ناپذیر است، و مانند سایر مشاغل، کافی شاپ ها نیز باید برای مدیریت صحیح آن آماده باشند. خوزه می‌گوید: مهم است که ما ساختاری داشته باشیم تا وقتی جابجایی کارکنان را تجربه می‌کنیم، بتوانیم به طور پایدار این موقعیت را جایگزین یا پر کنیم. با انجام این کار، کیفیت غذا و نوشیدنی‌های ما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. فرصت های آموزشی و توسعه شغلی کلیدی برای حفظ انگیزه کارکنان است. هر یک از کارکنان انتظارات و نیازهای متفاوتی در توسعه شغلی دارند. ما باید یک مسیر منحصر به فرد برای هر فرد پیدا کنیم، زیرا هر فردی نیازهای متفاوتی دارد. اگر به افراد کمک کنید که در مورد قهوه اشتیاق داشته باشند و مطمئن شوید که احساس می کنند نقش مهمی در کار دارند، در نقش شغلی خود بهتر عمل خواهند کرد. این به مصرف کننده نیز سرایت می کند. اگر کارمندان شما (از نظر روحی و جسمی) شاد و سالم باشند، مشتریان نیز از تجربه‌شان رضایت بیشتری خواهند داشت. در نهایت اگر می‌خواهید جابجایی کارکنان را کاهش دهید، باید به ارزش‌های خود وفادار بمانید. برای اینکه کارکنان را نگه دارید، باید به محل کار خود افتخار کنند. “شما فقط با داشتن یک کافه معتبر می توانید به این هدف برسید. اگر کیفیت قهوه برای برند شما مهم است، کارکنان شما نیز باید از این موضوع حمایت کنند.” کارکنان سفیران برند یک کافی شاپ هستند، بنابراین اگر با آنها خوب رفتار شود و تشویق شوند که مثبت بمانند، احتمالاً نرخ جابجایی کارکنان در کل کاهش می یابد. اگر می‌خواهید کارکنان شما باریستاهای حرفه‌ای باشند، باید با آنهاحرفه‌ای رفتار کنید و به عنوان یک حرفه‌ای به آنها حقوق بدهید.

image4 6
اگرچه صنعت میزبانی همیشه نسبت به سایر بخش‌ها نرخ جابجایی پرسنل بالاتری دارد، اما شکی نیست که همه‌گیری کووید-19 چیزی را که قبلاً یک مسئله کلیدی بود تشدید کرده است. برای مقابله با این مشکلات، صاحبان کافی‌شاپ باید راه‌هایی بیابند تا باریستاهای شاد و راضی را حفظ کنند و اطمینان حاصل کنند که در نقش‌هایشان به درستی از آنها حمایت می‌شود. با انجام این کار، آنها می توانند گردش کارکنان را تثبیت کنند، برای آینده به روشی پایدار برنامه ریزی کنند و اطمینان حاصل کنند که کیفیت قهوه و خدمات مشتری در میان مدت و بلندمدت ثابت می مانند.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0