طعم و عطر قهوۀ تازه ...

pallet 5

پنج نکته کلیدی برای تسلط بر کاپینگ

تشخیص طعم قهوه فقط هیجان انگیز نیست، بلکه لذت شما از نوشیدنی را افزایش می دهد. اگرچه در ابتدا ممکن است تشخیص بین مشخصات طعم غیرممکن به نظر برسد، اما در واقع آموزش کام شما بسیار آسان است. مثل هر چیز دیگری، تمرین باعث کامل شدن می شود. هر چه بیشتر خود را در معرض طعم‌ها و ویژگی‌های مختلف قهوه قرار دهیم، در شناسایی آن‌ها بهتر می‌شویم و ما 5 مرحله برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم که تجربه فنجان کاپینگ را آسان تر می کند.
مرحله 1: یک شبکه کاپینگ قهوه پیدا کنید

اول از همه، شما باید یک رستوران محلی، کافی شاپ یا شبکه قهوه با کاپینگ و چشیدن قهوه معمولی پیدا کنید. به چند مغازه بروید و بپرسید آیا کاپینگ می کنند یا کسی را می شناسند که کاپینگ می کند. ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، به خصوص اگر در یک شهر کوچک زندگی می کنید، اما به پشتکار ادامه دهید. در نهایت یکی را پیدا خواهید کرد می توانید نقشه تعاملی کاپینگ عمومی ما را مشاهده کنید تا یک فنجان قهوه عمومی معمولی و رایگان در نزدیکی خود پیدا کنید.
pallet 1
مرحله 2: یک چرخ طعمی تهیه کنید

چرخ طعم مورد علاقه ما این یکی از Counter Culture Coffee است. ما متوجه شدیم که بهترین چیدمان و طیف وسیعی از طعم ها را دارد. از وب‌سایت آن‌ها قابل دانلود است و می‌توان آن را تا اندازه‌ای خوب بزرگنمایی کرد، بنابراین حتی می‌توانید آن را روی دیوار خود سنجاق کنید.
pallet 2
آن را مطالعه کنید تا با دسته بندی ها آشنا شوید، و هنگام انجام کاپینگ قهوه حتما آن را همراه داشته باشید.
مرحله 3: شناسایی تعادل طعم

از چه زمانی می خواهید نوشیدن قهوه را شروع کنید؟ بالاخره به مرحله اصلی رسیدیم. اولین چیزی که باید بدانید این است که طعم های مختلف قسمت های مختلف زبان را تحریک می کنند. هنگام نوشیدن قهوه (یا هر چیز دیگری)، سعی کنید تشخیص دهید که در کدام قسمت از زبان خود می توانید آن را بچشید. سپس آن را با نمودار زیر مقایسه کنید تا بدانید چه طعمی دارد. یک مجله چشایی راه اندازی کنید و آنچه را که می توانید بچشید یادداشت کنید. این ایده که طعم های مختلف باعث تحریک قسمت های مختلف زبان می شود از نظر علمی مورد مناقشه قرار گرفته است. با این حال، ما احساس می کنیم این تمرین هنوز برای درگیر شدن و تجزیه و تحلیل طعم های مختلف مفید است.
pallet 3 1
نگران نباشید یک راه آسان برای این تمرین وجود دارد که برخی از مواد قوی (شکر، نمک، لیمو و غیره) را در آب حل کنید و سپس آنها را بچشید.
مرحله 4: شناسایی طعم ها

میدونی بالاخره چجوری چشیدن قهوه رو شروع کردیم؟ نگران نباشید، به محض اینکه به عطر و طعم کلی پروفایل های قهوه عادت کردیم، دوباره برمی گردد. همه اینها به خوبی سعی می کنند طعم ها را بچشند، اما اگر تفاوت بین علف لیمو و لیموناد را ندانیم، باز هم نمی توانیم آنها را شناسایی کنیم.
pallet 4
ما می خواهیم طعم برخی از طعم های رایج قهوه را تمرین کنیم. انواع خوبی از آنها را بچینید. ما همیشه از لیمو، گریپ فروت، پرتقال، سیب ، توت فرنگی/توت مخلوط، 70 درصد شکلات تلخ، آجیل بادام هندی نمکی، و بیسکویت کره‌ای استفاده می کنیم. این انتخاب تنوع خوبی از ویژگی های تعادل طعم را به شما می دهد و همچنین بسیاری از طعم های رایج قهوه را پوشش می دهد. در ابتدا آن را ساده نگه دارید، اما می‌توانید یک یا دو ادویه و مقداری از گیاهان را روی چرخ طعم اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید این لیست را برای مطابقت با قهوه های محبوب محلی اصلاح کنید. بهترین کار این است که با چشیدن میوه‌های شیرین شروع کنید، بعد به سراغ میوه‌های اسیدی‌تر بروید، سپس شکلات و سپس آجیل‌ها و سپس بیسکویت‌های کره‌ای. به یاد داشته باشید که در مورد آنچه می‌چشید و کجا می‌چشید، یادداشت برداری کنید، و همچنین به چرخ طعم اشاره کنید تا به شما کمک کند به دسته‌ها عادت کنید.
مرحله 5: قهوه را بچشید

در حالی که طعم ها در ذهن شما تازه هستند، وقت آن است که قهوه را بچشید. اول از همه، کام خود را با نوشیدن مقداری آب یا جویدن نان سفید ساده تمیز کنید. همچنین مطمئن شوید که چرخ طعمی شما در دسترس است. در مرحله بعد، نوع قهوه‌ای را که می‌چشید، یادداشت کنید، مثلاً سیداموی اتیوپی یا میسور هندی. مطمئن شوید که مقداری آماده دارید که منعکس کننده طعم هایی است که اخیراً امتحان کرده اید، مانند بیسکویت تمشک و کارامل با روکش شکلات تلخ کره ای. (هنگام خرید قهوه، از پرسیدن مشخصات طعم و مزه آن در بسته بندی نترسید و فراموش نکنید، مثل همیشه، بهترین روش ها و پارامترهای دم کردن آن ها را بررسی کنید). اکنون که آماده سازی را به پایان رساندیم، زمان آن است که واقعاً نوشیدن قهوه را شروع کنیم. این چهار مرحله را دنبال کنید:
1. یک جرعه خوب بنوشید. اولین برداشت خود را بنویسید (مثلاً آبکی، میوه ای، مرکباتی، آجیلی)، خوب یا بد بودن آن، و در کجای زبانتان می توانید آن را بچشید.
2. یک جرعه دوم برای تقویت طعم بنوشید و هر گونه اصلاحی که نیاز دارید در یادداشت های خود انجام دهید.
3. قهوه را در تمام دهن خود بچرخانید تا تمام سطح زبان شما را بپوشاند و همچنین میزان اکسیژن را افزایش می دهد که حس را در دهان شما افزایش می دهد.
4. جرعه جرعه بنوشید و قهوه را قبل از قورت دادن، حدود 5 ثانیه دور دهان بچرخانید. شما طعم کامل قهوه را تجربه کرده اید و همچنین باید بدانید دقیقاً در کجای زبانتان طنین انداز می کند. یادت نره بنویسی!
pallet 5 1
یادگیری تشخیص طعم‌های قهوه به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد، اما به ما اعتماد کنید، تنها با تکرار این 5 مرحله می‌توانید از مبتدی به حرفه‌ای تبدیل شوید. در حالی که همه ما طعم، عطر و صدای کافئین یک فنجان قهوه خوب را دوست داریم، یادگیری چگونگی تشریح تعادل طعم و مزه می تواند سطح جدیدی از لذت را اضافه کند. ما همیشه به دنبال قهوه های جدید و منحصر به فرد هستیم و می دانیم که هرگز متوقف نخواهیم شد زیرا همیشه ترکیب های جدیدی از طعم ها برای امتحان وجود خواهند داشت.
653 768 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0