طعم و عطر قهوۀ تازه ...

coffee shop 1

چگونه می‌توانیم به مصرف کنندگان کمک کنیم نت های طعمی قهوه را بهتر درک کنند؟

همه ما مشتری سر در گم را در کافی شاپ دیده‌ایم؛ آنها با اخم به منو، سرشان را به یک طرف خم کرده‌اند. چیزی که این مشتریان را گیج می کند، توضیحات قهوه است، عمدتاً یادداشت های طعم روی کیسه. کمک به مشتریان خود برای درک این طعم ها برای رضایت و حفظ مشتری بسیار مهم است. پس چرا برخی از مشتریان آن را اینقدر گیج کننده می دانند؟ چگونه می توانید طعم قهوه را به گونه ای توصیف کنید که آنها متوجه شوند؟ و چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا طیف کامل نت های موجود در قهوه را درک کنند؟
Ethiopian Yirgacheffe
صحبت با کارشناسان

برای یافتن راه‌هایی برای انتقال بهتر طعم‌ها به مصرف‌کنندگان، تصمیم گرفتیم با دو متخصص صحبت کنیم: دیل هریس، قهرمان باریستای جهانی 2017 و مدیر عمده‌فروشی Has Bean Coffee در استافورد، بریتانیا، و Maxwell Colonna-Dashwood، صاحب Colonna Coffee. و سه بار قهرمان باریستا بریتانیا و فینالیست مسابقات جهانی باریستا. 
natural processed coffee 1
نت های طعمی در مقابل طعم: یک تفاوت مهم

اول از همه، برای به حداقل رساندن سردرگمی، بسیار مهم است که اصطلاحات “نت طعم” و “طعم” را از هم جدا کنیم. “طعم طیفی از احساسات مختلف است، [در حالی که نت‌های طعم‌دهنده] نحوه بیان شفاهی احساساتی است که تجربه می‌کنیم.” طعم، درک کلی از کیفیت قهوه است. همه چیز را از عطرش گرفته تا حس دهانی را می پوشاند و اما نت های طعمی، این‌ها «تجربه‌های عطر و طعم مشترکی هستند که ما با چیزهای خاصی که مصرف می‌کنیم مرتبط می‌کنیم». “این به ما کمک می کند تا ویژگی منحصر به فرد یک قهوه را توصیف کنیم.” چرا این تمایز مهم است؟ نت های طعمی بسته به طعم دهنده، بسیار ذهنی هستند. طعم‌هایی که یک فرد بیان می‌کند، تفسیر او از احساساتی است که دریافت می‌کند. این اغلب تنش غیرمنتظره ای ایجاد می کند، به ویژه زمانی که به تفاوت بین ذائقه مصرف کنندگان و افراد آموزش دیده صنعت مربوط می شود. زمانی که مشتریان، صرف نظر از اینکه چقدر تلاش می‌کنند، نمی‌توانند طعم‌هایی را که باریستاها به آنها اطمینان می‌دهند در قهوه وجود دارد را درک کنند، می‌تواند برای هر دو طرف یک نبرد دشوار باشد و به نوبه خود، این می تواند نشان دادن ارزش آن قهوه را بسیار سخت تر کند.
DSC 0234 1
چرا نت های طعمی اینقدر چالش برانگیز هستند؟

وقتی مشتری وارد یک کافه می شود، ممکن است غرق اطلاعات شود. این اغلب به شکل یک منوی قهوه جامع ارائه می شود ، منویی که برای مفید بودن طراحی شده است اما در واقع ممکن است در نهایت باعث نادیده گرفته شدن نوشیدنی های بالقوه خاص شود. به یاد داشته باشید، زمانی که فردی تازه وارد قهوه تخصصی شده است، عادت به مزه کردن تمام این نت ها ندارد. بسیاری از آن‌ها برای تعریف چیزی که می‌چشند تلاش می‌کنند و نقاط مرجع کوچک‌تری دارند. از سوی دیگر، گاهی اوقات اطلاعات بسیار کمی وجود دارد. امروزه دیدن یک کافه با منوی قهوه مینیمالیستی غیرمعمول نیست. علاوه بر این، منوهای قهوه همیشه با قهوه ای که سرو می شود مطابقت ندارد. این می تواند به دلیل شماره گیری باریستاهای بی تجربه در تجهیزات یا عدم کالیبراسیون طعم در دستگاه باشد. اگر منوهای قهوه روزانه توسط باریستاهای مختلف مدیریت شوند، این احتمال وجود دارد که طعم قهوه در طول زمان تغییر کند. از برخی جهات، این هیجان انگیز است. بسته به ترجیحات آنها، ویژگی های مختلفی وجود دارد که یک باریستا می تواند در قهوه برجسته کند  و برای برخی از مصرف کنندگان، چشیدن این تفاوت ها جذاب است. با این حال، به راحتی می توان مشتری را گیج کرد که نمی داند چرا دیروز نت های مختلف را در یک قهوه مزه مزه کرده است. یا بدتر از آن، چرا چیزی که اکنون می‌چشند با نت‌های طعمی که دیروز روی تخته قهوه نوشته شده بود مطابقت ندارد!

espresso 1

نت های طعمی همچنان یک ابزار ضروری هستند

حتی اگر درک نت‌های طعمی سخت باشد، ماکسول استدلال می‌کند که آنها به مشتریان کمک می‌کنند. در واقع، او می گوید، آنها گزینه بسیار بهتری نسبت به روش های دیگری هستند که قهوه را توصیف می کنیم. لزوماً درک طعم قهوه از طریق چیزهایی مانند نام مزرعه، تنوع و فرآیند برای افراد آسان‌تر از طریق طعم‌ها نیست “این بسیار انحصاری است. شما باید سال ها را صرف یادگیری در مورد انواع مختلف، ارتفاعات مختلف کنید تا حتی شروع کنید به درگیر شدن در این نوع منو. نت‌های طعمی کامل نیستند، اما ساده‌ترین نقطه شروع برای افراد هستند. بحث در مورد منشا و فرآوری می‌تواند حتی برای مصرف‌کنندگان سخت‌تر از صرف طعم‌ها باشد. از این گذشته، عوامل زیادی بر طعم قهوه تأثیر می‌گذارند ؛ تروآر، منشأ، تنوع قهوه، روش‌های پردازش، مشخصات رست کردن، روش دم کردن و دستورالعمل، حتی آب مورد استفاده برای دم کردن می‌تواند بر طعم فنجان نهایی تأثیر بگذارد. بنابراین توضیح یک تجربه حسی اغلب در یک تعامل کوتاه کافی شاپ بین باریستا و مشتری دشوار است. بنابراین، نت‌های طعمی ممکن است کامل نباشند، اما یکی از بهترین ابزارهای ما هستند و هر چه مصرف کنندگان با قهوه تخصصی آشناتر باشند، مفیدتر می شود. هر چه کسی قهوه‌ی معقول‌تری بنوشد، تجربه بیشتری دارد یا دایره واژگان بزرگ‌تری دارد و هرچه بینش بهتری نسبت به نوع قهوه ای که می خواهند بنوشند، دریافت کنند، بر تفاوت های ظریف [بین قهوه های مختلف] تمرکز بیشتری می کنند. این برای توصیف آن برای قهوه‌داران دیگری که تجربه مشابهی دارند، بهتر است.
DSC 0228
چگونه می توانید به مصرف کنندگان در درک نت های طعمی کمک کنید؟

خبر خوب این است که راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم به مصرف‌کنندگان در نزدیک شدن به طعم‌ها کمک کنیم. برای مثال، میزبانی از کاپینگ های عمومی، می تواند مشتریان را در مورد آنچه که یک قهوه عالی می سازد صحبت کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا طعم‌های خاصی را بشناسند و توصیف کنند، کام خود را از طریق تمرین تقویت کنند، و آن‌ها را در جامعه‌ای قرار دهند که از واژگان مشابهی نیز استفاده می‌کند. این آخری نکته مهمی است. از آنجایی که یادداشت های طعمی همه چیز در مورد نقاط مرجع هستند، استفاده از همان نقاط مرجع هر بار مفید است. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما برای به حداقل رساندن سردرگمی از اصطلاحات یکسانی استفاده می کنند. قفسه های خرده فروشی خود را متنوع و منوی قهوه را ساده نگه دارید، اما با چند یادداشت طعمی راهنما، این کلید ارائه طیفی از قهوه‌های هیجان‌انگیز به مشتریان است، اما اطلاعات زیادی به آن‌ها نمی‌دهید که آنها را تحت تأثیر قرار دهید. ما به مشتریان و خودمان مدیون هستیم که به در دسترس‌تر شدن نت‌های طعم کمک کنیم. این تجربه مصرف کنندگان در نوشیدن قهوه را بهبود می بخشد و به نوبه خود، امیدواریم آنها را به مشتریان تکراری راضی تبدیل کند. بنابراین، به یاد داشته باشید که دیل و ماکسول بر آن تاکید کرده اند: موضوع را ساده نگه دارید. مقداری اطلاعات بدهید اما مصرف کنندگان را تحت فشار قرار ندهید. بین نت های طعمی و طعم ها تمایز قائل شوید. دایره لغات باریستاهای خود را زیر نظر داشته باشید. و رویدادهایی را برگزار کنید که مصرف کنندگان را برای قدردانی از طعم های فوق العاده قهوه شما راهنمایی کند. ممکن است هنوز هم مشتری گهگاهی گیج را دریافت کنید ، اما آنها متوجه خواهند شد که تمام کمکی که نیاز دارند، در دسترس است.
889 500 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0