طعم و عطر قهوۀ تازه ...

cold coffee glass 1536x531 1

چگونه کافی شاپ ها میتوانند از نوشیدنی های قهوه سرد برای تنوع بخشیدن به منو استفاده کنند؟

نمی توان انکار کرد که چقدر نوشیدنی سرد با قهوه محبوب شده است. در سرتاسر جهان، این نوشیدنی ها به یکی از اصلی ترین منوی کافی شاپ ها تبدیل شده اند ، نه فقط در ماه های گرم تر، بلکه در تمام طول سال. در همین راستا، کافه‌ها شروع به استفاده از نوشیدنی‌های سرد با قهوه برای گسترش منوی خود کرده‌اند. با این حال، وقتی کافی‌شاپ‌ها آن‌ها را اضافه می‌کنند، باید مطمئن شوند که این نوشیدنی‌ها سودآور هستند. بنابراین، چگونه می توانند این کار را با موفقیت انجام دهند؟ برای فهمیدن این موضوع، با دو کارشناس این صنعت صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
IMG 8 ColdBRU min 1024x576 1
چرا نوشیدنی های سرد با قهوه اینقدر محبوب هستند؟

در بسیاری از کشورهای جهان، نوشیدنی های سرد با قهوه بسیار محبوب هستند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که در ایالات متحده، دمی سرد سومین روش رایج برای تهیه قهوه است. Marcin Drzewiecki مدیر ارشد حساب ملی در MONIN انگلستان و ایرلند است. در بریتانیا، مارسین توضیح می‌دهد که در طول ماه‌های تابستان سال ۲۰۲۲، نوشیدنی‌های سرد با قهوه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در این کشور بودند. او اضافه می کند که بیش از 72 درصد از مشتریان آیس لاته را به سایر نوشیدنی های سرد با قهوه ترجیح می دهند. بیش از 28 درصد از مردم آیس کاپوچینو را ترجیح می دهند، در حالی که حدود 26 درصد از مصرف کنندگان آیس موکای را انتخاب می کنند. نسل های جوان به ویژه نوشیدنی های سرد با قهوه را ترجیح می دهند. این عمدتا به این دلیل است که نوشیدنی‌های آماده برای نوشیدن (RTD) برای مصرف‌کنندگان نسل هزاره و نسل Z که سبک زندگی در حال حرکت بیشتری دارند، بسیار راحت‌تر است. در واقع، Mintel دریافت که 60٪ از مصرف کنندگان Gen Z نوشیدنی های قهوه RTD را ترجیح می دهند که بیش از حد دم کرده باشند. به طور مشابه، مصرف کنندگان همچنین معتقدند که نوشیدنی های سرد با قهوه جایگزین سالم تری برای نوشیدنی های شیرین هستند. بدون شک این به محبوبیت بیشتر این نوشیدنی ها در بخش قهوه تخصصی کمک می کند.
cold coffee 1024x640 1
نحوه درست کردن نوشیدنی های سرد با قهوه با کیفیت بالا

برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای نوشیدنی‌های سرد با قهوه ، کافی‌شاپ‌ها باید اطمینان حاصل کنند که این نوشیدنی‌ها به طور مداوم با استاندارد بالا تهیه می‌شوند. روش های مختلفی برای تهیه نوشیدنی های سرد با قهوه وجود دارد. علاوه بر این، هنگام انتخاب قهوه برای استفاده، فاکتورهای مختلفی نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، پروفایل‌های رست شده متوسط اغلب دارای پروفایل‌های حسی متعادل‌تر و کاملاً گرد هستند. این باعث می شود که آنها برای نوشیدنی های مبتنی بر شیر مانند آیس لاته یا دمی سرد با خامه مناسب تر باشند. برعکس، پروفایل‌های رست سبک‌تر، اسیدی‌تر با طعم‌های روشن‌تر، میوه‌ای و گل‌دار هستند که بدون شیر بهتر است از آن لذت ببرید. مبدأ عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. قهوه‌های آمریکای مرکزی و جنوبی معمولاً طعم «سنتی» بیشتری دارند، در حالی که قهوه‌های آفریقایی معمولاً میوه‌ای و گلدار هستند. در همین حال، قهوه‌هایی که در آسیا رشد می‌کنند، اغلب نت‌های خاکی، تند و علفی بیشتری دارند و به همین دلیل قوی تر هستند. همچنین این سوال وجود دارد که آیا باید از قهوه های تک منشا یا ترکیبی برای نوشیدنی های قهوه سرد استفاده کنید. در نهایت، این بستگی به قهوه‌هایی دارد که فکر می‌کنید بهترین عملکرد را دارند و همچنین قهوه‌هایی که مشتریان ترجیح می‌دهند. بسیاری از مردم از استفاده از قهوه‌های اتیوپی یا کنیایی سبک رست شده برای دمی سرد برای برجسته کردن طعم‌های میوه‌ای و گلی لذت می‌برند. علاوه بر این، از آنجایی که روش‌های دم‌آوری برای دمی سرد معمولا منجر به اسیدیته کمتری می‌شود، استفاده از این نوع قهوه‌ها می‌تواند منجر به پروفایل‌های حسی متعادل‌تر شود. برخی از کافی شاپ ها نیز از قهوه های تک منشا برای قهوه فلش دم استفاده می کنند. این زمانی است که قهوه داغ روی یخ دم می‌شود تا طعم و اسیدیته بیشتری به خود بگیرد. در همین حال، ترکیب ها متعادل تر و به خوبی گرد هستند. این بدان معنی است که آنها معمولاً در نوشیدنی های قهوه سرد مبتنی بر شیر بسیار بهتر عمل می کنند زیرا طعم آنها شیرینی طبیعی شیر را بهتر تکمیل می کند.
MarcoMonin BonusRecipe OatMilkFlavoured 16 9 V2.0.00 00 28 09.Still001 min 1024x576 1
گسترش منوی خود

برای اکثر کافی شاپ ها، توسعه نوشیدنی یک چشم انداز هیجان انگیز است. با این حال، این فرآیند همچنین می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین صاحبان مشاغل باید بدانند از کجا شروع کنند. Marcin بر اهمیت آموزش برای باریستاها برای تولید نوشیدنی های باکیفیت تاکید می کند. او می گوید: به عنوان مثال، اکثر محصولات MONIN را می توان به بسیاری از نوشیدنی ها اضافه کرد، اما باریستا باید بداند چگونه از آنها استفاده کند. وقتی صحبت از نوشیدنی‌های قهوه سرد به میان می‌آید، کافی‌شاپ‌ها باید بر نوآوری، کیفیت و هر گونه روند نوظهور در صنعت تمرکز کنند. در عین حال، آنها باید ثبات، سرعت خدمات و سفارشی سازی نوشیدنی را نیز در نظر بگیرند.
استفاده از کنسانتره قهوه
در سال های اخیر، کافی شاپ های بیشتری شروع به استفاده از کنسانتره قهوه به عنوان پایه نوشیدنی های سرد کرده اند. کنسانتره های قهوه اساساً عصاره هایی هستند که بر حسب ذائقه (با آب یا شیرهای مختلف) رقیق می شوند. یکی از محبوب ترین روش های استفاده از کنسانتره قهوه، ساخت پایه ای برای دمی سرد است. به عنوان مثال، سیستم ColdBRU مارکو می‌تواند در کمتر از سه ساعت کنسانتره قهوه تولید کند، به این معنی که کافی‌شاپ‌ها می‌توانند دمی سرد را با کارایی بیشتری سرو کنند. علاوه بر این، سیستم‌هایی مانند ColdBRU به نتایج ثابتی از 19 درصد سطوح استخراج و 4 درصد سطح کل جامدات محلول (TDS) دست می‌یابند، بنابراین کافی‌شاپ‌ها می‌توانند بیشترین بهره را از قهوه خود ببرند. علاوه بر این، کافی‌شاپ‌ها می‌توانند از کنسانتره به عنوان جایگزینی برای اسپرسو استفاده کنند. با این حال، ضروری است که باریستاها بدانند کدام شربت ها و طعم دهنده ها با قهوه های خاص بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، می‌توانید سیروپ‌هایی با طعم لطیف‌تری مانند اسطوخودوس یا گل رز را با پروفایل‌های رست سبک‌تر ترکیب کنید. این تضمین می کند که طعم سیروپ بر قهوه غلبه نمی کند.
همچنین باید مجموعه‌ای از شربت‌های اصلی را ارائه دهید که در طول سال در بین مشتریان محبوب هستند. این شامل:
کارامل
وانیل
فندق
دارچین

مارسین می‌گوید: اخیرا طعم‌های نوآورانه‌تری مانند توت‌فرنگی و خامه، پسته در بازار ظاهر شده‌اند. “ما انتظار داریم که به زودی شاهد عرضه طعم های شیرینی پزی با برند مشترک بیشتری نیز باشیم.” طعم‌های فصلی علاوه بر طعم‌هایی که در تمام طول سال برای مصرف‌کنندگان جذاب هستند، می‌توانند به ایجاد یک منوی نوشیدنی قهوه سرد موفق کمک کنند. چند نمونه از این موارد عبارتند از:
ادویه کدو تنبل
نعناع تند
نان زنجفیل
روغن زیتون – که در ماه های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است

اگرچه ارائه سروپها و طعم دهنده ها راهی عالی برای کافی شاپ ها برای گسترش منوی خود است، اما آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که آنها سودآور هستند و ضایعات را به حداقل برسانند. استفاده از اندازه گیری های خاص سیروپ برای این امر کلیدی است.
کوکتل قهوه و ماکتل
نادیده گرفتن محبوبیت فزاینده کوکتل‌ها و ماکتل‌های قهوه در سال‌های اخیر کار سختی است. با افزودن کوکتل ها و ماکتل های قهوه به منوی خود، این امکان وجود دارد که کافی شاپ شما به عنوان یک بار یا یک فضای عصرانه نیز عمل کند. راه های زیادی برای ترکیب قهوه با الکل و لیکور (و همچنین گزینه های غیر الکلی) وجود دارد. نوشیدنی های الکلی معروفی که با قهوه تهیه می شوند عبارتند از اسپرسو مارتینی و آیریش کافی.
pourd 1024x640 1
چرا باید مجموعه ای از نوشیدنی های سرد با قهوه را ارائه دهید؟

بسیاری از کافی‌شاپ‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب مشتریان هستند و نوشیدنی‌های قهوه سرد بخش بزرگی از این امر هستند. در چند سال گذشته در برخی کشورها، شاهد کاهش فروش نوشیدنی های داغ با قهوه بوده ایم. فروش نوشیدنی های سرد با قهوه قطعا در حال افزایش است. نوشیدنی‌های سرد با قهوه اکنون در منوی هر کافه‌ای ضروری است. “Millennials و مصرف کنندگان Gen Z  به دنبال نوشیدنی های هیجان انگیز و نوآورانه با طعم ها، رنگ ها و بافت های جدید هستند و نوشیدنی های سرد با قهوه در این مورد گنجانده شده است.” علاوه بر این، تنوع بخشیدن به گزینه های منو نیز می تواند به بهبود حاشیه سود شما کمک کند. با استفاده از مواد با کیفیت بالا، مانند کنسانتره قهوه یا سیروپ، می توانید طیف وسیع تری از نوشیدنی ها را با استفاده از همان محصولات تهیه کنید. در نهایت، تنوع منو به کسب و کار شما ارزش می افزاید و تجربه مشتری را در طول سال افزایش می دهد.
black ice coffee 1024x640 1
منصفانه است که فرض کنیم نوشیدنی های سرد با قهوه در سال های آینده همچنان محبوب خواهند بود. با توجه به این موضوع، کافی شاپ ها و سایر مشاغل میزبانی باید از این دسته نوشیدنی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. کافی‌شاپ‌ها با سرمایه‌گذاری در تجهیزات دم‌آوری و توزیع کارآمد و همچنین استفاده از قهوه و مواد اولیه باکیفیت، می‌توانند منوی غذایی خود را به شکلی سودآور و موفق گسترش دهند.
1536 531 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0