طعم و عطر قهوۀ تازه ...

Screen Shot 2017 08 07 at 10.14.11 PM

بهترین فیلتر کاغذی برای قهوه فیلتر شده کدام است؟

فیلترهای قهوه؛ آن‌ها برای قهوه‌ای با طعم عالی حیاتی هستند. اما اگر شما – مانند اکثر تولیدکنندگان قهوه – از فیلترهای کاغذی استفاده می کنید، آیا باید فیلترهای سفید شده خریداری کنید یا سفید نشده؟ برای جلوگیری از طعم کاغذی در قهوه چه کاری می توانید انجام دهید؟ و آیا چیز دیگری وجود دارد که باید به دنبال آن باشید؟

Marco MIX 1 e1523387598161

منشاء فیلترهای کاغذی

در حالی که فیلترهای پارچه ای برای مدت طولانی وجود داشته اند، فیلترهای کاغذی تا پایان قرن بیستم ظاهر نشدند. در درسدن، آلمان، ملیتا بنتز از یافتن تفاله در قهوه خود خسته شده بود. او با مواد مختلف فیلتر، از جمله تکه ای از کاغذ لکه دار پسرش، آزمایش کرد. او یک تکه را به شکلی برش داد و از آن برای تهیه یک فنجان قهوه استفاده کرد. این کار بهتر از آزمایش های دیگر او بود و او برای ثبت اختراع اقدام کرد و به این ترتیب در 8 ژوئیه 1908، فیلتر قهوه کاغذی به عنوان “پوشش با کاغذ فیلتر برای دستگاه ” ثبت اختراع شد. همان دسامبر، خانم بنتز شرکت ملیتا بنتز را تأسیس کرد. امروزه، عاشقان قهوه طیف وسیعی از روش‌ها را می‌نوشند که همگی به فیلتر نیاز دارند. در حالی که برخی از افراد از فیلتر پارچه ای قهوه یا فیلتر طلایی استفاده می کنند، اکثر ما کاغذهای سفید شده یا سفید نشده را انتخاب می کنیم.
اما کدام بهتر است؟

coffeewerkandpress 1

فیلترهای قهوه سفید شده: اصول اولیه

تفاوت اصلی بین فیلترهای قهوه سفید شده و سفید نشده این است که فیلترهای سفید شده، سفید شده اند که این کار را می توان از طریق مقدار کمی کلر یا چیزی به نام سفید کننده اکسیژن انجام داد. اگرچه در دهه 80 این نگرانی وجود داشت که فیلترهای سفید شده با کلر ممکن است خطرناک باشند، اکنون به طور گسترده پذیرفته شده است که استفاده از آنها برای دم کردن قهوه بی خطر است. علاوه بر این، فرآیند سفید کردن هیچ طعمی به نوشیدنی شما نمی‌دهد. با این حال، هنوز نگرانی هایی در مورد اثرات زیست محیطی آنها وجود دارد. در واقع، یک مطالعه در سال 2012 که در ژورنال مهندسی و مدیریت محیطی منتشر شد، نشان داد که ترشحات ناشی از سفید کردن کلر “مهم ترین مسائل زیست محیطی” در کارخانه های خمیر و کاغذ است. در مقابل، سفید کننده اکسیژن نیاز به ساخت کمتری دارد و برای محیط زیست بهتر است. همه برندهای اصلی فیلتر روشن می کنند که از کدام روش سفید کننده در بسته بندی خود استفاده می کنند.

Marco MIX 1 e1523387598161 1

فیلترهای قهوه سفید نشده: اصول اولیه

فیلترهای سفید نشده مانند فیلترهای سفید شده، آن رنگ سفید روشن را ندارند، اما برای محیط زیست کمی بهتر هستند. این به این دلیل است که آنها به پردازش زیادی نیاز ندارند. بیشتر کاغذهای روزمره که می بینید و استفاده می کنید سفید شده اند. کاغذ به طور طبیعی قهوه ای است (به هر حال از درختان می آید). با این حال، متأسفانه، اگر از یک فیلتر سفید نشده استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که مزه کاغذ را بچشید. همانطور که گفته شد، بسته به کیفیت، ممکن است مزه کاغذی از فیلترهای قهوه سفید شده نیز دریافت کنید. بدون توجه به نام تجاری یا روش های تولید، همیشه ایده خوبی است که فیلترهای کاغذی را قبل از استفاده بشویید.

 

چگونه می توان آن طعم کاغذ را حذف کرد

شستشوی فیلترهای کاغذی به جلوگیری از طعم ناخوشایند کاغذی در قهوه کمک می کند و در عین حال دستگاه دم کردن شما را از قبل گرم می کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
فیلتر خود را روی دستگاه دمساز قرار دهید
فیلتر را با ریختن آب داغ روی آن از قبل خیس کنید (مطمئن شوید که شکافی باقی نمی ماند!)
آب را دور بریزید
در صورت لزوم، برای بار دوم آبکشی کنید
به دم کردن قهوه خود ادامه دهید

بیشتر کاغذهای صافی باید پس از یک بار شستشو استفاده شوند، اما برخی ممکن است نیاز به دومی داشته باشند (به خصوص اگر کام حساسی دارید). و اگر بعد از شستشوی دوم همچنان طعم کاغذی پیدا می کنید؟ مارک فیلتر خود را تغییر دهید
Screen Shot 2017 08 07 at 10.14.11 PM
کیفیت و ضخامت فیلتر

اگرچه ما فیلترهای کاغذی سفید شده و سفید نشده را با هم مقایسه کرده ایم، باید به یاد داشته باشید که این تنها تفاوت نیست. کیفیت فیلتر شما نیز برای اطمینان از تمیزی پروفایل قهوه و جریان دم خوب مهم است. حتی کوچکترین تفاوت در اینجا می تواند تأثیر زیادی بر نوشیدنی شما داشته باشد. علاوه بر این، مطمئن شوید که فیلتر با اندازه مناسب را برای روش دم کردن خود انتخاب کنید و به ضخامت آن توجه کنید. فیلترهای خیلی نازک به آب اجازه می‌دهند خیلی سریع از آن عبور کند و فیلترهای ضخیم‌تر ممکن است روغن‌های بیشتری را از نوشیدنی شما دور نگه دارند. اگر به دنبال خرید فیلتر ضخیم‌تری هستید، خود را برای پرداخت هزینه کمی بیشتر آماده کنید. خوشبختانه تفاوت قیمت بسیار ناچیز است.
بنابراین کدام بهتر است؟

اگر می خواهید دوستدار محیط زیست باشید، فیلترهای سفید نشده با کیفیت بالا بخرید و قبل از استفاده خوب بشویید. از سوی دیگر، اگر نگران این هستید که قهوه شما ممکن است طعم کاغذی داشته باشد، حتی با آبکشی مضاعف، فیلترهای سفید شده را انتخاب کنید – به طور ایده آل سفید شده با اکسیژن – و به یاد داشته باشید که کیفیت مهم است! یک فیلتر سفید شده ارزان ممکن است به همان اندازه طعم کاغذی به قهوه شما اضافه کند، ولی ممکن است فیلتر سفید نشده با کیفیت بالا این طعم کاغذی را اضافه نکند.
590 590 مدیر
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0