طعم و عطر قهوۀ تازه ...

chocolate sprinkle 1 1536x531 1

بیبی چینو چیست و چگونه آن را درست می‌کنند؟

اگرچه کودکان به‌هیچ‌وجه بزرگ‌ترین جمعیت مصرف‌کننده کافی‌شاپ‌ها نیستند، اما بخش غذا و نوشیدنی کودک دوره‌ای از رشد چشمگیر را سپری می‌کند. پیش بینی می شود تا سال 2025 ارزش بازار جهانی به بیش از 146.7 میلیارد دلار برسد. جدای از ادامه بحث در مورد اینکه چه زمانی باید کودکان را با قهوه آشنا کرد، ما شاهد هستیم که والدین بیشتری کودکان را به کافی شاپ می آورند. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، در بسیاری از موارد، babyccino بدون کافئین یک انتخاب محبوب است.

اما دقیقاً بیبی‌چینو چیست و چرا کافی‌شاپ‌ها باید آن را سرو کنند؟

برای فهمیدن این موضوع، با سه متخصص قهوه از استرالیا، بریتانیا و ایرلند صحبت کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، همراه ما باشید.

babyccino 2 1024x640 1

بیبی چینو (BABYCCINO) از کجا آمده است؟

به راحتی می توان تشخیص داد که کلمه babyccino ترکیبی از “baby” و “capuccino” است. در ساده ترین حالت، این یک نوشیدنی بر پایه شیر فوم داده شده برای کودکان است که حاوی قهوه نیست. اما از کجا می آید؟ برخی از متخصصان قهوه معتقدند که بیبی چینو برای اولین بار در آمریکای شمالی سرو شد. با این حال، بسیاری از مردم موافقند که این اصطلاح اولین بار در استرالیا زمانی که این نوشیدنی در منوی کافی شاپ ها در اوایل دهه 2000 ظاهر شد، ابداع شد. در واقع، این کلمه به طور رسمی در سال 2016 به فرهنگ لغت ملی استرالیا اضافه شد زیرا بخش مهمی از فرهنگ قهوه این کشور در نظر گرفته می شود. امروزه، بسیاری از کافی‌شاپ‌ها در سراسر جهان، بیبی‌چینو سرو می‌کنند، اگرچه در بازارهای عمده مصرف‌کننده قهوه، همیشه در منوها قابل مشاهده نیست. به عنوان مثال، استارباکس به طور رسمی این نوشیدنی را در وب سایت خود لیست نمی کند، اما می توان آن را خارج از منو در بسیاری از فروشگاه ها سفارش داد و گاهی اوقات رایگان است. Costa Coffee یک بیبی‌چینو نیز ارائه می‌کند که معمولاً همراه با یک تکه شکلات یا چند عدد مارشمالو است. همانند Starbucks، Costa ابتدا 1 پوند (1.22 دلار آمریکا) برای نوشیدنی دریافت کرد، اما از سال 2018، این شرکت آنها را به صورت رایگان سرو می کند.

steaming milk in jug 1024x640 1

چگونه آن را درست می کنند؟

برخلاف بیشتر نوشیدنی‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شوند، بیبی‌چینو فقط حاوی یک ماده اصلی است ، شیر بخار داده شده. هیچ دستور العمل رسمی برای بیبی‌چینو وجود ندارد، اما این نوشیدنی بدون توجه به اینکه در کجای دنیا سرو می‌شود مشابه است. به گفته موسسه باریستا، دستور اولیه به شرح زیر است:

60 میلی لیتر فوم شیر را در یک فنجان اسپرسو بریزید.
روی نوشیدنی پودر کاکائو یا دارچین بپاشید.
روی بیبی‌چینو را با مقداری مارشمالو و یک تکه شکلات تزئین کنید.

Dearbhla Barron صاحب Signal Box Coffee در واترفورد، ایرلند است. او می‌گوید که بیبی «پاسخ بچه‌ها به کاپوچینو» است. با این حال، برخلاف کاپوچینو که حداقل 1 سانتی‌متر میکروفوم دارد، بیبی‌چینو حدود 80 درصد فوم و 20 درصد شیر بخار داده شده است. اگرچه پایه بیبی‌چینو همیشه شیر است، اما رویه‌ها و تزئینات جانبی بسته به کافی‌شاپ می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از کافی‌شاپ‌ها، بیبی‌چینو را می‌توان با مخلوط کردن پودر کاکائو در شیر تهیه کرد تا یک نوشیدنی کوچک به سبک شکلات داغ تهیه شود.

babyccino 1024x640 1

اصلاً چرا بیبی چینو سرو می شود؟

به طور کلی کافی شاپ ها قلمرو بزرگسالان و نوجوانان هستند. بنابراین، چرا یک بیبی‌چینو پیشنهاد می‌کنیم؟ Dearbhla می‌گوید: وقتی بچه‌ها می‌نشینند و مانند والدینشان «قهوه» خود را می‌نوشند، احساس برابری می‌کنند، این نوشیدنی باعث می‌شود والدین راحت‌تر معاشرت کنند و اگر کاری دارند بچه‌ها را با خود بیاورند. Dearbhla تأکید می‌کند که اگرچه بیبی‌چینوها لزوماً سودآور نیستند، اما می‌توانند به جذب مشتریان جدید و اولین بار کمک کنند. 

steaming milk for coffee 1024x640 1

بیبی چینو را به منوی خود اضافه کنید

برخلاف بسیاری از نوشیدنی‌های نوظهور دیگر، در صورت تمایل، افزودن بیبی‌چینو به منو ساده و آسان است. می توان آن را به راحتی با موادی که معمولاً یک کافی شاپ همیشه در انبار دارد – به ویژه شیر – تهیه کرد. پل می‌گوید که بسیاری از قهوه‌های زنجیره‌ای بزرگتر بیبی‌چینو را ارائه می‌دهند، زیرا تهیه آن آسان و مقرون به صرفه است. این امر همچنین می تواند مشتریان را تشویق کند که بیشتر خرج کنند و مدتی در کافی شاپ بمانند تا میانگین قیمت فروش مشتریان دارای فرزند افزایش یابد. کافی‌شاپ‌هایی که می‌خواهند این نوشیدنی را در منوی خود بگنجانند، نیازی به سرمایه‌گذاری روی تجهیزات جدید یا آموزش کارکنان ندارند. با این حال، هنگام افزودن بیبی‌چینو به منوی خود، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. کافی‌شاپ‌ها باید در نظر بگیرند که آیا برای نوشیدنی از مشتریان هزینه دریافت می‌کنند یا خیر، و اگر چنین است، چقدر هزینه می‌گیرند. قیمت بیبی‌چینو برای برخی مشتریان تفاوت ایجاد می‌کند، بنابراین قیمت‌گذاری مناسب آن مهم است. برای مثال، اگر کافی‌شاپ دیگری در نزدیکی شما باشد که هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، مشتریانی که کودکان خردسال دارند ترجیح می‌دهند به آنجا بروند. صاحبان کافی شاپ باید در نظر داشته باشند که مشتریان مایل به پرداخت چه قیمتی هستند و همچنین باید با سایر مشاغل محلی قهوه رقابت کنند. با این حال، تصمیم برای افزودن بیبی‌چینو به منوی شما تا حد زیادی به مشتریان کافی شاپ شما بستگی دارد. اگر شما یک کسب و کار توام با قهوه هستید و می‌خواهید محیطی فراگیرتر برای خانواده‌هایی با کودکان خردسال ایجاد کنید، بیبی چینو می‌تواند راهی عالی برای تشویق این جمعیت به بازدید از کافه شما باشد.

marshmallows in cup 1024x640 1

در حالی که بیبی چینو ممکن است برای برخی از کافی‌شاپ‌ها مناسب به نظر نرسد، اما مطمئناً جایگاه خود را در مشاغلی دارد که مشتریانی را که فرزندان خردسال دارند، در خود جای می‌دهند. افزودن نوشیدنی به منوی شما ممکن است سود را مستقیماً افزایش ندهد، اما می تواند برای طیف وسیع تری از مشتریان جذابیت خوبی داشته باشد. علاوه بر این، اگر به خوبی انجام شود، می تواند به ایجاد فضایی فراگیرتر برای والدین و فرزندانشان کمک کند.

1536 531 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0