طعم و عطر قهوۀ تازه ...

pete feature min 1

چگونه یک فنجان قهوه ترک عالی درست کنیم؟

آیا می خواهید یک فنجان قهوه ترک عالی درست کنید؟ شما جای درست آمده اید. ما اینجا هستیم تا دقیقاً به شما بگوییم که برای درست کردن آن نوشیدنی خوشمزه، بادی خوب و سنتی دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید. دو جنبه برای تهیه یک قهوه ترک عالی وجود دارد. یکی تکنیک است. دیگری اشتیاق است.
اشتیاق برای قهوه ترک
تا 15 سالگی فکر می‌کردم قهوه‌ساز ماهر بودن کافی است. من اشتباه میکردم. در آن سن، سه سالی بود که قهوه درست می‌کردم، با مادربزرگم به یک بازار فروش رفتم. ما با پیرمرد مس کوب ترک، پیرمردی با سیگاری مچاله شده که از لب های چروکیده اش آویزان بود و عشق بی اندازه به قهوه را دیدیم. او یک سزوه دست ساز و قاشق غذاخوری نقره ای به من هدیه داد. بعداً در همان روز، مادربزرگم به من سزوه ی دیگری داد که از مادربزرگ مادربزرگش منتقل شده بود. با این حال، به همان اندازه که این سزوه ها زیبا بودند، بزرگترین هدیه ای که به من دادند آگاهی از این بود که واقعا چقدر این نوشیدنی فوق العاده است. وقتی به قهوه ترک علاقه دارید، وقتی از هر چیز دیگری صرف نظر می کنید تا بیشتر از آن مصرف کنید، وقتی می خواهید هرچه می توانید در مورد آن بیاموزید، می توانید یک نوشیدنی عالی درست کنید.
pete 1 min 1024x683 1
و از آن روز به بعد شور و شوق داشتم. به عنوان یک دانشجوی دانشگاه صربستان، قهوه برای من بسیار مهمتر از پول یا لباس نو بود. این تنها موردی بود که نمی توانستم بدون آن انجام دهم. در واقع، از آنجایی که مادربزرگ رومی یکی از دوستانم در اوایل نوجوانی ام به من آموخته بود که چگونه ثروت مردم را بخواند، من عادت کردم که در قبال قهوه فال بخوانم ، در ازای کیسه های قهوه. امیدوارم نسبت به قهوه ترک احساس اشتیاق داشته باشید، یا خواهید داشت. با این حال، حتی اگر این کار را نکنید، با تکنیک عالی هنوز هم می توانید یک نوشیدنی خوب درست کنید.
pete 2 min
تکنیک
ابتدا قهوه باید آسیاب شود. این باید درست قبل از تهیه نوشیدنی انجام شود. آسیاب باید بسیار ریز باشد. اگر برای به دست آوردن یک دانه آسیاب شده که بتواند به این سطح از ظرافت دست پیدا کند مشکل دارید، خرید یک آسیاب دستی ترکی را توصیه می کنم. باور کن ارزشش رو داره.
pete 3 min
اکنون آماده شروع دم کردن هستیم. از یک فنجان اسپرسو به عنوان وسیله اندازه گیری استفاده کنید و 3 یا 4 فنجان آب سرد را در یک سزوه بریزید. سپس اکیداً توصیه می کنم 3 یا 4 قاشق چایخوری شکر اضافه کنید ، اما آن را با آب مخلوط نکنید. سزوه را روی اجاق بگذارید. با گرم شدن آب، شکر (اگر آن را اضافه کرده باشید) شروع به کاراملی شدن می کند. این باعث می شود قهوه شما شیرین تر، گردتر و خوشمزه تر شود. وقتی آب به جوش آمد، آن را از روی اجاق گاز بردارید و 4 قاشق چایخوری قهوه را به آن اضافه کنید. این بار آن را خوب مخلوط کنید.
pete 4 min
حالا قهوه را دوباره روی اجاق گاز بگذارید و به دقت آن را زیر نظر داشته باشید. مخلوط قرار است بالا بیاید. به محض اینکه به جوش آمد و به بالای سزوه رسید، سریع آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید جا بیفتد. همچنین باید از این فرصت استفاده کنید و سطح را با یک قاشق کوچک هم بزنید تا از شر حباب های بزرگتر خلاص شوید. سپس سریع آن را روی حرارت برگردانید. این کار را دو بار دیگر تکرار کنید. بعد از اینکه برای بار سوم به جوش آمد، آماده سرو هست. آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید 30 ثانیه بماند. با یک قاشق چایخوری مقداری کف از بالای دم کرده بردارید و آن را در هر فنجان اسپرسو بریزید. سپس قهوه دم کرده را در هر فنجان بریزید تا حدود 5 میلی متر از بالای آن را خالی بگذارید. بگذارید یک دقیقه جا بیفتد. اکنون برای لذت بردن آماده است. اگر بدون شکر درست کردید، توصیه می‌کنم قبل از اولین جرعه، یک لقمه شیرینی ترکی (یا هر چیز دیگری که بسیار شیرین است) بخورید.
pete 5 min
مادربزرگم می گفت که راز طول عمر و درمان مطلقاً هر چیزی این است که یک لقمه شیرینی ترکی بخورید تا تمام میکروب های روده خود را جذب کنید. در نهایت یک لقمه قهوه سیاه ترک تا هیچ کس نتواند ببیند چه اتفاقی افتاده است. بله، ما در منطقه خودمان گفته های عجیبی داریم و بله، قهوه ترک واقعا برای ما مهم است. با این حال، حتی اگر قهوه ترک سرماخوردگی شما را درمان نکند یا به شما اجازه ندهد تا 100 سالگی زندگی کنید، یک فنجان از این نوشیدنی لذیذ قطعا روز شما را بهبود می بخشد و حتی شاید شروع یک رابطه عاشقانه جدید کافئینی باشد. من مطمئنا امیدوارم.
1024 703 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0