طعم و عطر قهوۀ تازه ...

5 brewing methods FB

پنج تا از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های قهوه که حتما باید امتحان کنید!

جدای از انتخاب دانه های مناسب، کلید یک نوشیدنی عالی قهوه در تهیه آن است. تصور کنید این شانس را داشتید که به گذشته برگردید و دوباره خود را با قهوه آشنا کنید. ابتدا خودتان را با چه روش آماده سازی معرفی می کنید؟ فرنچ پرس ؟ آیا یک شات مستقیم اسپرسو سفارش می دهید؟ یا می‌توانید از آن طرف طیف پایین بیایید و یک کارامل ماکیاتو سفارش دهید؟ با تنوع های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، جای تعجب نیست که قهوه خورهای جدیدتر به سرعت غرق می شوند. ما این راهنمای شیک و کاربردی را ارائه کرده ایم تا به عنوان راهنمای تور در چندین نوع تهیه قهوه خدمت کند. ما مراقب بودیم که با نوشیدنی‌هایی شروع کنیم که به راحتی پیدا می‌شوند و به نوشیدنی‌هایی که کمی مبهم‌تر هستند هم میرسیم، اما تاکید می‌کنیم که چقدر قهوه متفاوت می‌تواند طعم، حس و بوی متفاوتی داشته باشد، صرفاً با تغییر نحوه تهیه آن. با این حال، نیازی به عجله از یکی به دیگری نیست. قرار است از هر مرحله به طور کامل لذت ببرید. همان روش آماده سازی را با استفاده از دانه های مختلف یا در کافی شاپ های مختلف امتحان کنید. متوجه خواهید شد که حتی برای نوشیدنی با همین نام، بسته به موقعیت جغرافیایی، آموزش باریستا و بسیاری عوامل دیگر، تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد.
1. لاته
Capture
در حالی که نام آن آشناست و اکثر مردم می توانند حدس بزنند که قهوه با شیر است، برخی از ویژگی هایی وجود دارد که لازم به ذکر است. اول، قهوه همیشه به صورت شات اسپرسو تهیه می شود، نه قهوه قطره ای (که به آن «کافه کن لچه» می گویند). دوم، سه قسمت وجود دارد که یک لاته را تشکیل می دهد: فوم شیر در بالا، شیر بخار داده شده در وسط؛ و در نهایت، شات اسپرسو در پایین. می‌تواند هر تعداد شات که مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد وجود داشته باشد، اما یک تا دو شات سنتی است. در نهایت شیر همیشه به قهوه اضافه می شود. نتیجه یک نوشیدنی غنی و پرکننده است که هنوز طعم قهوه دارد و یک نوشیدنی عالی است.
2. فرنچ پرس
Capture 1
کسانی از شما که قبلاً درباره فرنچ پرس می‌دانید، ممکن است با دیدن آن در این لیست به عنوان دومین نوشیدنی که باید امتحان کنید، شگفت زده شوید، زیرا قهوه “قوی” تولید می کند. اگر با مفهوم آن آشنا نیستید، فرنچ پرس یک دستگاه ساده است که از یک بدنه لیوانی مانند و یک پیستون با صفحه سیمی تشکیل شده است. دانه‌های درشت آسیاب شده را در لیوان قرار می دهند و به دنبال آن آب داغ می ریزند. دانه‌ها تقریباً پنج دقیقه در آب داغ دم می‌شوند، سپس پیستون از میان مخلوط فشار داده می‌شود، تفاله‌ها را صاف می‌کند و قهوه‌ای «قوی» به جا می‌گذارد. نکته جالب در مورد فرنچ پرس این است که روغن های قهوه را باقی می گذارد و همچنین می توان آن را با شیر مخلوط کرد تا مزه دار شود. این باعث می شود که آن را به گزینه ای عالی برای قهوه خورهای تازه کار تبدیل کند.
3. کورتادو
10
هرگز در مورد کورتادو چیزی نشنیده اید؟ کورتادو به دلیل خوبی جایگاه خود را به عنوان سومین نوشیدنی برای امتحان پیدا کرده است. در ساده ترین حالت، این یک نسخه قهوه محور تر از لاته است که از اسپرسو مخلوط شده با مقدار مساوی شیر گرم تشکیل شده است. این قهوه که به درستی آماده شده است، اجازه می دهد تا نت های ظریف تری از قهوه وارد شود، البته ناگفته نماند که سفارش دادن آن باعث می شود که باریستا به شما اعتماد خیابانی بدهد. از آنجایی که تمرکز بیشتری دارد، زمانی که بیشتر تحت فشار هستید یا نمی‌خواهید خطر سرد شدن لاته‌تان را تهدید کنید، عالی است. من شخصاً توصیه می کنم آن را در روزهایی امتحان کنید که به کمی زمان بیشتر نیاز دارید. چربی اضافی موجود در شیر در یک لاته می تواند شما را از احساس زیبایی جلوگیری کند، بنابراین کورتادو یک جایگزین ایده آل است.
4. CAFÉ CUBANO
11
خوب، اکنون به مسائل سخت می رسیم. این یکی از دو نوشیدنی موجود در این لیست است که شیر ندارد. در این مرحله، از یک تازه کار به یک علاقه‌مند به قهوه فارغ شده‌اید، و این نوشیدنی قطعاً بازی شما را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد و طرفداران شما را از کافی‌شاپ‌های سراسر شهر جذب می‌کند. یک قهوه کوبانو صرفاً یک شات اسپرسو با شکر (دمرارا) است که در حین گرفتن آن با شات مخلوط شده است. نتیجه یک خوراکی کمی شربتی و شیرین است که نوشیدن اسپرسو را شبیه دسر می کند. تنها نقطه ضعف این نوشیدنی یافتن مکانی است که آن را سرو کند. رفتن به کافی شاپ شلوغ پر از مسافران روزهای هفته را فراموش کنید. بهترین شرط شما این است که یک فروشگاه آرام تر و صمیمی تر با باریستاهای آموزش دیده پیدا کنید که برای درست کردن این نوشیدنی لذیذ وقت بگذارند.
5. قهوه ترک
13
طبق گزارش‌ها، با روش اصلی دم‌آوری در اوایل قرن هفدهم، قهوه ترک از دانه‌های قهوه پودر شده ساخته می‌شود که تا حد امکان آسیاب می‌شود. درست است، اینجا فیلتری وجود ندارد. راز این کار استفاده از آبی است که گرم است اما جوش نمی آید. استفاده از آب با دمای کمتر از جوش، از تلخ و ناخوشایند بودن دانه‌ها جلوگیری می کند. هنوز هم قوی خواهد بود، اما اگر در ابتدا بیش از حد باشد، مخلوط کردن کمی شیر به خوشایند بودن طعم و مزه در کام کمک می کند.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی بیشتر به مطالب به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1200 628 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0