طعم و عطر قهوۀ تازه ...

Coffee Cocktails Cover

کوکتل قهوه در منوی کافی شاپ

قهوه و الکل قرن‌هاست که مصرف می‌شوند، بنابراین طبیعی است که این دو با هم ترکیب شوند و از آن لذت برده شود. افزایش محبوبیت نوشیدنی های قهوه الکلی آماده برای نوشیدن نشان می دهد که مصرف کنندگان علاقه مند به مخلوط کردن این دو با هم هستند. افزودن کوکتل‌های قهوه تخصصی به منوی خود می‌تواند به شما کمک کند تا به این بخش دسترسی پیدا کنید ، مشتریان خود را افزایش دهید و مصرف کلی قهوه آنها را همزمان افزایش دهید. در اینجا دلیلی وجود دارد که چرا هرگز زمان بهتری برای افزودن کوکتل قهوه به منوی خود وجود نداشته است، و در هنگام انجام این کار چه مواردی را باید در نظر بگیرید.
Coffee Cocktails 1
رابطه قهوه با الکل

مصرف قهوه و الکل ممکن است به قرن ها قبل بازگردد، اما ترکیب آنها برای ایجاد کوکتل چیزی نسبتاً جدید است. گفته می شود قهوه ایرلندی در دهه 1940، روسی سفید(White Russian) در دهه 1960 و اسپرسو مارتینی در دهه 1980 اختراع شد. هر سه کوکتل هنوز هم محبوب هستند و در لیست پرفروش‌ترین کوکتل‌های جهان در سال 2019 توسط Drinks International وجود دارند. به گفته دیوید جیمسون (قهرمان قهوه بریتانیا در سال های 2014 و 2016)، کوکتل های قهوه اولیه معمولاً پایه بودند، طعمی اکتسابی در نظر گرفته می شدند و قهوه تلخ و قوی بر آن غالب بود. او اشاره می‌کند که استفاده از قهوه درجه یک روی کوکتل‌هایی مانند قهوه ایرلندی تأثیر گذاشته و آن‌ها را از ایجاد یک طعم متعادل باز می‌دارد.
Coffee Cocktails 2
مسابقات قهرمانی قهوه

ایجاد مسابقات قهرمانی قهوه گواهی بر شناخت صنعت قهوه تخصصی از کوکتل های قهوه است. این رویداد سالانه از سال 2011 برگزار می شود و برندگان مسابقات ملی CIGS برای کسب عنوان جهانی با هم رقابت می کنند. شرکت کنندگان مستلزم هستند قهوه های ایرلندی و کوکتل های سرد یا گرم تهیه کنند، که سپس بر اساس تعادل، خلاقیت و برداشت کلی آنها ارزیابی می شود. رقابت در CIGS مستلزم دانش و درک عمیق از این است که قهوه‌های مختلف چه ویژگی‌هایی دارند و با کدام مواد دیگر (و الکل‌ها) به خوبی ترکیب می‌شوند. این چیزی است که دن فلوز با کسب عنوان قهرمانی جهان در سال‌های 2018 و 2019 درک می‌کند و او را به تنها قهرمان دوگانه جهان تبدیل کرد. به عنوان مثال، دن نسخه خود از قهوه ایرلندی را با ترکیب پاکامارای زرد فرآوری شده طبیعی از نیکاراگوئه (تهیه شده از طریق یک قطره چکان هوشمند) با سه ویسکی اسپای ساید، شربت شکر موسکووادو سبک کارائیب، شربت شکر نخل نارگیل و خامه دوبل ایجاد کرد. در نتیجه، این نوشیدنی دارای طعم خامه وانیلی و باترسکاچ بود و پس از آن رایحه گرمسیری انبه و آناناس کاراملی، موز خشک شده و ادویه دار بود. ترکیب قهوه و کوکتل در هر سطحی مستلزم درک ویژگی های منحصر به فرد قهوه و بهترین روش برجسته کردن آنها با الکل و سایر مواد افزودنی است. دن می‌گوید: من همیشه سعی می‌کنم از قهوه به‌عنوان یک عنصر خلاقانه استفاده کنم، قهوه می‌تواند به عنوان یک ماده ثانویه استفاده شود، که پیچیدگی یا عمق را به یک کوکتل می‌آورد. از آنجایی که قهوه می‌تواند طیف گسترده‌ای از طعم‌ها را داشته باشد که بستگی به متغیرهای زیادی دارد (منشاء، فرآیند، تنوع، رست، روش دم کردن، دستورالعمل و غیره)، مهم است که قهوه‌ها و الکل‌های مکمل یا متضاد را با دقت ترکیب کنید. این نیاز به برنامه ریزی دقیق قبل از تهیه نوشیدنی دارد. سیلویا گراهام یکی از مالکان First Coffee Bucharest و Barista School رومانی است. او اشاره می کند که هنگام آموزش باریستاها برای مسابقات کوکتل قهوه، با انتخاب قهوه، روش دم کردن و مشخصات رست شروع می کند. او اضافه می کند که وقتی ساختاری برای نوع کوکتل ایجاد کنید، می توانید در مورد هر چیز دیگری تصمیم بگیرید.
Coffee Cocktails 3
پیشنهادات RTD در بازار

در حالی که صنعت قهوه کوکتل های قهوه را از طریق مسابقات قهرمانی CIGS به رسمیت می شناسد، بازار تقاضا برای قهوه RTD و ترکیبات الکلی را وجود دارد که بسیاری از آنها قهوه های نیترو مد روز یا دم کرده های سرد را در خود جای داده اند. به گفته شرکت تحقیقات بازاریابی جهانی نیلسن، فروش کوکتل قهوه RTD از سال 2018 به طور چشمگیری افزایش یافته است و مشتریان راحتی، تطبیق پذیری و قیمت آنها را به عنوان دلایل محبوبیت آنها ذکر می کنند. چندین برند قهوه با مارک‌های الکلی معتبر برای تولید نوشیدنی‌های RTD با الکل همکاری کرده‌اند. چندین برند الکلی نیز به تیا ماریا و کاهلوا در بازار لیکور قهوه می‌پیوندند و برندهای بزرگی از جمله Baileys، Jagermeister و Skyy Vodka Infusions نسخه‌های خود را ایجاد کردند.
Coffee Cocktails 4
آیا شما هم باید در منو کافی شاپ قرار دهید؟

ادغام کوکتل های قهوه در پیشنهادات فعلی کافی شاپ می تواند به شما کمک کند مخاطبان جدیدی را جذب کنید. به گفته شرکت تحقیقاتی بازار بریتانیا Mintel، ترکیب آنچه که معمولاً یک بار پیشنهاد می‌شود با یک کافی‌شاپ، بهترین‌ها را به مشتریان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مخاطبان آخر شب خود را حفظ کرده و رشد دهید و خدمات خود را از روز به شب منتقل کنید. ارائه کوکتل می تواند با افزایش مصرف کلی قهوه باعث تقویت مالی شود. با توجه به اینکه تقاضا برای قهوه در صبح بیشترین میزان است و در طول روز به کاهش خود ادامه می دهد، ارائه آن در عصر می تواند مصرف را بیشتر افزایش دهد. و از آنجایی که ممکن است شما را مجبور به باز ماندن در ساعات کاری استاندارد کند، زمان فروش خود را نیز افزایش خواهید داد.
Coffee Cocktails 5
ایجاد پیشنهاد خود

هر کوکتل قهوه ای که به منوی خود اضافه می کنید باید برای مشتریان شما جذاب باشد و از قهوه خود نهایت استفاده را ببرید. این امر مستلزم آن است که هر قهوه ای را که پیشنهاد می کنید درک کنید تا بهترین کیفیت آن را برجسته کنید. رائول روداس قهرمان باریستای جهان در سال 2012 و صاحب کافه پارادیگما، یک کافی شاپ و رستری در گواتمالا است. او تاکید می‌کند که قهوه همه‌کاره است و بسته به نوع یا منشأ دانه‌ای که استفاده می‌کنید، نحوه رست کردن و مشخصات آن، باید طعم‌ها و مواد مختلف را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، دن توصیه می‌کند یک قهوه متوسط رست شده و به‌طور طبیعی فرآوری شده را با یک دمنوش با شدت طعم بالا ترکیب کنید. باید مراقب الکل بود، زیرا ممکن است در ترکیبات مختلف یا در دماهای مختلف به طور غیرقابل پیش بینی رفتار کند. برای سیلویا، “این سخت ترین راه برای متعادل کردن قهوه در یک کوکتل است، زیرا الکل طعم قدرتمندی دارد و شما باید بدانید که چقدر از  طعم قهوه استفاده کنید”. اگر کوکتل داغ باشد، رائول احساس می کند که الکل دارای پتانسیل فرار است. مهمتر از همه، شما باید به حس چشایی خود و آنچه می خواهید نتیجه نهایی باشد تکیه کنید. رائول توصیه می کند: به این فکر کنید که می خواهید چه چیزی را تقویت کنید، قهوه خود را بشناسید و چه طعم هایی را می خواهید ارائه دهید، باید قابل نوشیدن و خوشمزه باشد. مهم نیست از چه تعداد موادی استفاده می کنید، سیلویا معتقد است که می توانید نتیجه را بر اساس اینکه قهوه مکمل است یا از آن کم می کند قضاوت کنید. «قهوه کلید است وبهتر است همه مواد دیگر و الکل مکمل قهوه باشند و به این شکل شما یک کوکتل قهوه برنده درست کرده‌اید». اگر ساختن یک اثر جدید برای شما جذابیتی ندارد، به ارائه آثار کلاسیک آزموده شده پایبند باشید. رائول توصیه می‌کند که صاحبان کافی‌شاپ‌ها از «کوکتل‌های پایه‌ای که برای مدت طولانی در دسترس بوده‌اند» استفاده کنند.

Coffee Cocktails 6 1
ایجاد یک کوکتل قهوه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما این امکان را دارد که به کافی شاپ شما کمک کند تا وارد بازارهای جدید شود و توجه مشتریان جدید را به خود جلب کند. در نهایت، سیلویا توصیه می‌کند که به مزه کردن و آزمایش کردن ادامه دهید، زیرا «هرگز نمی‌دانید یک نوشیدنی می‌تواند چقدر جالب باشد و وقتی قهوه و الکل را با هم ترکیب می‌کنید، چه شگفتی‌هایی می‌توانید تجربه کنید». تا زمانی که این کار را ادامه دهید، موظف به ایجاد یک ترکیب برنده (یا یک چرخش جدید بر روی یک مورد دلخواه قدیمی) هستید که مخاطبان شما به معنای واقعی کلمه آن را نوش جان خواهند کرد.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به موارد بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1200 481 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0