طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image3 4

چطور آیریش کافی درست میکنند؟

در حالی که برخی از کوکتل‌های قهوه آنقدر پیچیده هستند که به بارمن‌های حرفه‌ای سپرده شوند، برخی از آن‌ها را می‌توان در خانه تنها با تعداد انگشت شماری از مواد با کیفیت تهیه کرد. آیریش کافی قطعا یکی از آن هاست. این کوکتل داغ ساده با قهوه سیاه، شکر و ویسکی ایرلندی درست می شود و همچنین با یک لایه خامه روی آن را می پوشانند. ما با یک بارمن و یک متخصص قهوه صحبت کردیم تا بهتر بفهمیم این نوشیدنی نمادین از کجا آمده است، چگونه برای چندین دهه محبوب مانده است و چگونه ممکن است در آینده شاهد تکامل آن باشیم.در ادامه مطلب همراه ما باشید.
image6 4
آیریش کافی دقیقاً چیست؟

جان جید یک بارمن در کافه بوئنا ویستا در سانفرانسیسکو است. او می‌گوید دستورالعمل معروف جهانی آن‌ها از زمان معرفی آن در سال 1952 تغییر نکرده است. جان توضیح می‌دهد که دستورالعمل بوئنا ویستا از چهار ماده اصلی تشکیل شده است: ویسکی ایرلندی، قهوه تازه دم‌شده، شکر و خامه فرم گرفته. در حالی که معمولاً با ویسکی ایرلندی برای طعم ملایمش تهیه می‌شود، او می‌گوید که مشتریان گاهی اوقات به جای آن از لیکور خامه‌ای بیلی یا Tuaca (یک لیکور دیگر) درخواست می‌کنند. جان این نوشیدنی را در یک لیوان گرم شده سرو می‌کند که در پایین باریک و در بالا پهن‌تر است، که به گفته او نسبت‌های عالی برای یک کوکتل قهوه است. ابتدا لیوان خود را با آب جوش گرم می‌کنید تا بعد از اضافه کردن ویسکی، قهوه داغ بماند. سپس لیوان را کج کنید و قهوه را در آن بریزید تا حدود سه چهارم لیوان پر شود. دمقداری شکر اضافه کنید، هم بزنید، سپس ویسکی خود را اضافه کنید. در نهایت، از پشت قاشق استفاده کنید تا روی آن خامه فرم گرفته دستی بپوشانید. قهوه داغ را از طریق کرم سرد میل کنید. چیزی که برای شما باقی می ماند ترکیبی رضایت بخش از گرم، سرد، تلخ و شیرین است ، با لایه ای از خامه. گاهی اوقات خامه را برای جلوگیری از ذوب شدن آن ، می‌زنند، که باعث می شود روی سطح نوشیدنی شناور بماند.
image2
از کجا آمده؟

مانند بسیاری از نوشیدنی های محبوب، جزئیات در مورد منشا آیریش کافی متناقض است. برای بینش بیشآیریش کافی وجود دارد. یکی از آنها این است که توسط بارمن جو شریدان در سال 1942 اختراع شد. ظاهراً یک هواپیما به دلیل آب و هوای بد مجبور شد پرواز خود را لغو کند و شریدان دستورالعمل را برای آرامش مسافران سرگردان ارائه کرد. با این حال، بسیاری بر این باورند که این یک مسافر آمریکایی به نام استانتون دلاپلان بود که این نوشیدنی را وارد صحنه بین المللی کرد. طبق افسانه، دلاپلان برای اولین بار “قهوه گائلیک” را در فرودگاه ایرلند امتحان کرد و در دهه 1940 گزارش هایی از آن را به ایالات متحده آورد. پس از ورود، او یک شب را صرف تلاش برای بازسازی آن در کافه بوئنا ویستا سانفرانسیسکو کرد، جایی که صاحب آن، جک کوپلر، وسواس زیادی برای تکمیل آن پیدا کرد. در یک پیچ و تاب عجیب از سرنوشت، کوپلر بعداً از ترمینال قایق‌های پرنده Foynes در ایرلند بازدید کرد، دقیقاً همان مکانی که ظاهراً جو شریدان برای اولین بار نوشیدنی را برای مسافران خسته سرو کرد. شریدان سپس با کوپلر به ایالات متحده آمریکا بازگشت. برخی حتی بر این باورند که او یک دهه را در بوئنا ویستا کار کرده است، که آن را به خانه “واقعی” آیریش کافی تبدیل می کند. با این حال، سنت دیگری معتقد است که در طول جنگ جهانی دوم در بار معبد در دوبلین اختراع شد. مالک، مایکل نوجنت، ظاهراً ویسکی و خامه را اضافه کرده است تا طعم تلخ و دودی قهوه دوران جنگ را بپوشاند.
image7
آیریش کافی برای چه کسانی محبوب است؟

صرف نظر از منشا آن، ما می دانیم که آیریش کافی بیش از نیم قرن است که وجود داشته است. با این حال، در سال های اخیر، چیزی شبیه به محبوبیت دوباره پیدا کرده است ، مانند کوکتل های قهوه به طور کلی. تحقیقات نشان می‌دهد که از زمان همه‌گیری کووید-۱۹، مصرف‌کنندگان بیشتری انتخاب کرده‌اند که در خانه بمانند، مشروبات الکلی ممتاز را آنلاین سفارش دهند و کوکتل‌ها را به راحتی در آشپزخانه خود تهیه کنند. با این وجود، جان معتقد است که آیریش کافی همه کاره است و چه مردم آن را در خانه درست کنند و چه آن را در یک بار سفارش دهند، تقریبا برای هر موقعیتی عالی است. شما می توانید در هر زمانی از روز یک آیریش کافی بنوشید. “قبل یا با صبحانه، هنگام ناهار، یا قبل یا بعد از شام.”  مشتریان بوئنا ویستا به طور منظم قبل از بازی های ورزشی مهم، در تعطیلاتی مانند روز سنت پاتریک و همچنین در تولدها و سالگردها از آن لذت می برند.
BV Bartender for Perfect Daily Grind 2
از کدام قهوه استفاده می‌شود؟

آلین توضیح می دهد که برای دم کردن آیریش کافی عالی، طبیعتاً باید قهوه با کیفیت بالا پیدا کنید. او می‌گوید که انتخاب شخصی او یک اتیوپیایی طبیعی است که معمولاً با Chemex دم می‌شود. در حالی که ترجیحات فردی متفاوت است، اکثر دستور العمل ها استفاده از قهوه ای را توصیه می کنند که مکمل نوشیدنی به جای غلبه بر آن باشد. این اغلب به معنای اجتناب از اسپرسو است، زیرا شدت آن می تواند نوشیدنی را خیلی تلخ کند. با این حال، در نهایت، استفاده از ویسکی ایرلندی است که آیریش کافی را از سایر نوشیدنی ها متمایز می کند. کوکتل‌های بسیار کمی وجود دارند که از الکل، قهوه و خامه استفاده می‌کنند. منحصر به فرد بودن آیریش کافی در نسبت قهوه به الکل است. برای به دست آوردن یک نتیجه خوب، اکیداً توصیه می شود از ویسکی ایرلندی استفاده کنید. 
image4 2
آیریش کافی چگونه می تواند در آینده تکامل یابد؟

آیریش کافی از زمان اختراع خود در چندین دهه پیش، با چند تغییر جزئی، نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است. برای کافه هایی مانند بوئنا ویستا، دستور العمل تغییرناپذیر آن بخشی از جذابیت است. جان می‌گوید که فکر می‌کند این نوشیدنی بدون توجه به روندهای آینده همچنان محبوب خواهد ماند. به‌نظر می‌رسد آیریش کافی هرگز از مد نمی‌افتد، و دستورالعنل در طول سال‌ها ثابت مانده است. چیزی در مورد نوشیدن آن ویسکی داغ و معجون قهوه از طریق آن کرم سرد ، هیچ چیز شبیه آن نیست. خاطره انگیز است. با این حال، در حالی که دستورالعمل بوئنا ویستا تغییر نکرده است، جان می گوید که بسیاری از محصولات با طعم آیریش کافی از جمله خامه و لیکور را دیده است. بنابراین، من فکر می‌کنم در آینده می‌توانیم شاهد استفاده از قهوه‌های فرآوری‌شده با عسل یا قهوه‌های کربنیک برای این نوشیدنی باشیم.
image5 4
مهم نیست که درباره آیریش کافی چه فکری می کنید، واضح است که سادگی آن در طول سال ها آن را از سایر ترکیبات قهوه و الکل متمایز کرده است. در نتیجه، دستور اصلی آن بعید است که تغییر کند. با این حال، اینکه آیا مردم قهوه ای را که برای آن استفاده می کنند آزمایش می کنند یا نه، یک سوال متفاوت است. همانطور که آلین می گوید، قهوه هایی که به طور طبیعی طعم شرابی یا بد بو دارند، می توانند به خوبی با ویسکی ایرلندی تعادل برقرار کنند و طعم بسیار رضایت بخشی به آن بدهند. شاید این چیزی است که در سال های آینده بیشتر شاهد آن خواهیم بود.
امیدواریم که از مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب دیگر به سایت دانی‌در مراجعه کنید.
 
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0