طعم و عطر قهوۀ تازه ...

jug7 e1508525116823

بهترین پیچر شیر برای بخار دادن و لاته آرت کدام است؟

بخار داد به شیر و لاته آرت دو مهارت ضروری برای هر باریستا هستند. تسلط بر هیچ کدام آسان نیست، مخصوصاً زمانی که برای اولین بار شروع می کنید، اما ما خبرهای خوبی برای شما داریم: انتخاب پیچر مناسب می تواند کمک قابل توجهی کند. طرفهای شیر بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. آنها در رنگ، طرح، اندازه، شکل، نوع دهانه، وزن متفاوت هستند و همه آنها توسط مارک های مختلف در سراسر جهان طراحی و توزیع شده اند. بنابراین، هنگامی که با این انتخاب زیاد روبرو می شوید، چگونه می دانید که کدام پیچر شیر بهترین است؟ خوب، این بستگی به نیاز شما دارد.

jug e1508524616873
الزامات اساسی

بیایید با اساسی ترین چیزی که هنگام انتخاب یک پیچر شیر باید به آن توجه کنید شروع کنیم: عرض. قبل از هر چیز، شما یک پیچر می خواهید که به اندازه کافی پهن باشد تا هنگام بخار دادن به شیر، جلوه “گردابی” داشته باشد. این گرداب حباب های بزرگتر شما را می شکند و میکرو فوم ایجاد می کند. می‌پرسید میکرو فوم چیست؟ میکرو فوم زمانی تولید می شود که شیر به خوبی هوادهی شده و به طور یکنواخت گرم شود و شیری مخملی و صاف، ابریشمی و براق تولید می کند. این شیر نه تنها طعم عالی دارد، بلکه بافت بهینه ای برای طرح های لاته آرت دارد.

jug2 e1508524708528
اندازه

بیشتر پیچرهای شیر یکی از دو سایز 12 اونس و 20 اونس هستند. با این حال، در صورت نیاز می‌توان پیچرهای کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را پیدا کرد. به طور کلی، کوزه های 12 اونس و 20 اونس باید اندازه های پایه مشابهی داشته باشند، بنابراین عرض نباید در این انتخاب دخیل باشد. مهم‌ترین چیزی که باید هنگام انتخاب اندازه پیچر شیر در نظر بگیرید این است که واقعاً چه مقدار شیر برای نوشیدنی خود نیاز دارید. وقتی صحبت از بخار دادن و فوم دادن شیر می شود، نمی خواهید پیچر شما خیلی خالی یا خیلی پر باشد. اگر خیلی خالی باشد، نمی توانید نوک نازل بخار را برای هوادهی خوب در شیر فرو کنید. اگر خیلی پر باشد، هنگام بخار دادن شیر سرریز می شود. مقدار ایده‌آل شیر دقیقاً در زیر پایه دهانه، حدود دو سوم پیچر باید پر شود.

jug3
جنس

شما یک پیچر می خواهید که از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ساخته شده باشد، زیرا این کار باعث می شود که هنگام بخار دادن شیر، دما ثابت بماند. همانطور که گفته شد، هنگامی که شیر را تا حدود 160 درجه فارنهایت / 70 درجه سانتیگراد بخار می دهید، پیچر با شیر گرم می شود. اگر با گرمای یک پیچر فولادی ضد زنگ احساس راحتی نمی کنید، همیشه می توانید به دنبال پیچر با پوشش تفلون باشید تا از انگشتان و دستان خود محافظت کند.

jug4 e1508524928554
دهانه ها

در حالی که باریستاهای باتجربه و حرفه ای احتمالاً می توانند لاته آرت بی عیب و نقصی را با هر پیچر شیری ایجاد کنند، برخی از طرح ها با استفاده از اشکال خاص دهانه راحت تر است. این کار یادگیری و مربیگری این پیچرها و همچنین رقابت با آنها را آسان تر می کند. قلب ها و لاله ها جایی هستند که بیشتر مردم سفر هنر لاته خود را شروع می کنند. زمانی که تازه شروع کرده اید و حس چیزها را به دست می آورید، بهترین پیچرها برای تولید این حباب ها پیچرهای کلاسیک هستند. آنها به فوم اجازه می دهند تا به طور یکنواخت به شکل نسبتاً گرد بیرون بیاید.

jug5 e1508524998969
رزتاهای سنتی و لاته آرت استادانه (مانند قوها و طاووس ها) با دهانه های باریک تر و تیزتر مناسب هستند. این به شما کنترل بیشتری برای طراحی های دقیق می دهد. تعداد زیادی پیچر به سبک کلاسیک وجود دارد که به اندازه کافی همه کاره هستند برای انواع ریختن، مانند Incasa یا Joe Frex. اگر می‌خواهید روی یکنواختی اشکال گرد کار کنید، پیچرهای Motta دارای دهانه منحنی‌تری برای قلب‌ها و لایه‌های لاله شما هستند. پارچ‌های Barista Gear دهانه‌های نازک‌تر و تیزتری برای طرح های پیچیده لاته آرت ارائه می‌کنند.

jug6 e1508525066440
دسته‌دار یا بدون دسته؟

اینکه دسته می خواهید یا نه بستگی به این دارد که دوست دارید پیچر را هنگام ریختن چگونه نگه دارید. برخی متوجه می شوند که یک پیچر بدون دسته در هنگام ریختن انعطاف پذیری بیشتری به آنها می دهد. همچنین می تواند کنترل بهتری به بالای پیچر داشته باشید. از سوی دیگر، باید به خاطر داشته باشید که شیر را تا دمای بسیار بالا بخار می دهید. اگر به سراغ پارچ بدون دسته می روید، توصیه می کنم پارچ با عایق بندی خوب تهیه کنید.

jug7 e1508525116823 1
ما در این مقاله به نکات زیادی اشاره کرده‌ایم، اما در نهایت مهم‌ترین نکته در انتخاب یک پیچر شیر این است که آیا با آن راحت هستید یا نه. باید وزن، تعادل و کنترل حرارت مناسب را برای شما داشته باشد. همچنین باید به میزان کنترل در هنگام ریختن دقت کنید. نحوه نگه داشتن پیچر، زمانی که نیاز به فشار بیشتر دارید و زمانی که طرح های باریک می‌زنید ، همه اینها باید در نظر گرفته شوند. چیزی که برای یک باریستا کار می کند ممکن است برای باریستای بعدی کارساز نباشد. بنابراین پیچرهای مختلف را امتحان کنید، تا پیچر مورد علاقه خود را پیدا کنید و مهارت های خود را تقویت کنید. تهیه پیجر شیر مناسب یک قدم در مسیر بهبود مهارت های بخار دادن شیر، لاته آرت و مهارت های کلی باریستا است.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب دیگر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
640 360 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0