طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image3 7

آیا مشارکت قهوه و ورزش سودآور است؟

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش در طول سال ها توسط بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی به خوبی ثبت شده است. اما در مورد رابطه گسترده‌تر بین ورزش و قهوه چطور؟ در سرتاسر جهان، تیم‌های ورزشی با طیف وسیعی از برندهایی که به دنبال ارتقا هستند، شریک هستند. اعتقاد بر این است که صنعت جهانی حمایت از ورزش به تنهایی تا سال 2027 به ارزش 89.60 میلیارد دلار خواهد رسید. برخی از مشارکت های قابل توجه تر در طول سال ها عبارتند از مایکروسافت و لیگ ملی فوتبال ایالات متحده (NFL) و المپیک و کوکاکولا. به عنوان بخشی از این، ما اکنون شاهد مشارکت شرکت های قهوه بیشتری با تیم های ورزشی و ورزشکاران هستیم. برخی از نمونه‌های برجسته عبارتند از همکاری چند ساله فرمول یک با Drive Coffee، سگافردو زانتی حامی باشگاه فوتبال آث میلان، و همکاری تاریخی نسپرسو در جام رایدر چندین سال پیش. پس چرا این مشارکت ها به ظاهر محبوب تر می شوند؟ ما با سه متخصص صنعت صحبت کردیم تا این بازار رو به رشد را کشف کنیم.در ادامه مطلب همراه ما باشید.
image4 8
تاریخچه مختصری از قهوه و شراکت های ورزشی

بر اساس گزارش اسپانسر ورزش های Deloitte در سال 2019 در گزارش عصر دیجیتال امروز، حمایت های مالی ورزشی به دوران یونان و روم باستان برمی گردد. در این گزارش آمده است: طبقه اجتماعی بالا حامی رویدادهایی مانند المپیک، مبارزات گلادیاتورها و مسابقات ارابه سواری خواهند بود. هدف حامیان مالی در آن زمان بیشتر نشان دادن شهرت و جایگاه یک شهر بود. در دوران مدرن‌تر، امروزه اسپانسر یا مشارکت با تیم‌های ورزشی و ورزشکاران برای برندها امری عادی است. این حمایت‌ها معمولاً در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های چاپی، تلویزیونی، و رسانه‌های اجتماعی در میان اشکال دیگر ترویج یافته است. Caleb Benoit بنیانگذار Connect Roasters در شیکاگو است. کانکت در سال 2020 پس از سرمایه‌گذاری در این شرکت برای جمع‌آوری پول برای جوامع محلی در طول همه‌گیری، با بازیکن لیگ برتر بیسبال ایالات متحده (MLB)، یان هاپ، شریک شد. کالب می گوید: برندهای قهوه ده ها سال است که با ورزشکاران همکاری می کنند. جو دی ماجیو، بازیکن بیسبال آمریکایی، حدود 50 سال پیش دستگاه فیلتر مستر قهوه را تایید کرد. در سال 1983، DiMaggio در یک تبلیغ تلویزیونی آقای قهوه ظاهر شد و در آنجا با استفاده از دستگاه، قهوه دم کرد. در این زمان بود که بازاریابی قهوه بیشتر به سمت مصرف‌کننده متمرکز شد، بنابراین تأیید افراد مشهور ، به ویژه شخصیت‌های ورزشی ، به زودی در تبلیغات محصولات قهوه رایج‌تر شد. رسانه‌های اجتماعی افراد مشهور و ورزشکاران را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده‌اند، بنابراین ارتباط برندها (بزرگ یا کوچک) با آنها آسان‌تر است. ایان هاپ موافق است که رسانه های اجتماعی تبلیغ محصولات مورد علاقه خود را برای شخصیت های ورزشی آسان تر کرده است. امروز، بیش از هر زمان دیگری، ورزشکاران سکوهای مخصوص به خود را دارند. آن‌ها می‌توانند از طریق توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و پادکست‌هایی که جدا از حرفه‌ی آن‌ها است، دنبال‌کننده‌ها ایجاد کنند. این پلتفرم‌ها به ورزشکاران اجازه می‌دهد تا علایق متفاوت خود را نشان دهند، که می‌تواند به مشارکت‌های گسترده‌تر با برند کمک کند. Joonas Reinikainen صاحب شرکت Kahiwa Coffee Roasters در فنلاند است. این شرکت متعلق به راننده فرمول یک مرسدس-ای ام جی والتری بوتاس است. او توضیح می دهد که چرا ورزشکاران بیشتری در حال تبلیغ و هماهنگی با برندهایی هستند که جدا از حرفه ورزشی آنها هستند. او می گوید: ورزشکاران برندهای شخصی خودشان هستند، اما به دنبال شراکت با شرکت ها و برندهای دیگر هستند. این مشارکت‌ها نه تنها سودآور است، بلکه در مورد منافع شخصی و سازگاری با برند نیز هستند.
image2 7
چرا این شراکت ها محبوب تر می شوند؟

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد چرا ورزشکاران حرفه ای بیشتری در حال سرمایه گذاری و مشارکت در برندهای قهوه هستند. جوناس معتقد است که سلامتی یکی از عوامل اصلی است. او می‌گوید: در صنعت سلامت و تناسب اندام، بازار بزرگی برای مصرف‌کنندگانی وجود دارد که به دنبال نوشیدنی‌های باکیفیت‌تر و سالم‌تر هستند. در نتیجه، صنعت ورزش می تواند بازاری موفق برای قهوه تخصصی باشد. قهوه دارای تعدادی فواید تغذیه ای است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم در سراسر جهان آن را به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم مصرف می کنند. بسیاری از این فواید با سطوح بالای آنتی اکسیدان های قهوه مرتبط است که به کاهش اکسیداسیون و آسیب سلولی کمک می کند. علاوه بر این، از آنجا که قهوه دارای سطوح بالایی از کافئین است، بسیاری از مردم قهوه را به عنوان یک نوشیدنی قبل از تمرین مصرف می کنند. در صنعت قهوه، بازار برای سلامتی و تناسب اندام،و همچنین برای نوشیدنی هایی با کارایی بالا وجود دارد. اگر ورزشکار حرفه ای قهوه را به عنوان یک نوشیدنی کاربردی تبلیغ کند، می تواند این ایده را به مخاطبان بیشتری نسبت به مصرف کنندگان قهوه تخصصی گسترش دهد. علاوه بر این، به گفته جوناس، تقاضای فزاینده برای نوشیدنی‌های کاربردی با کیفیت بالا می‌تواند بازار مناسبی برای نوشیدنی‌های قهوه تخصصی با تمرکز بر سلامت در صنعت ورزش ایجاد کند. ورزشکاران آماتور و حرفه ای اغلب نوشیدنی های کاربردی را به عنوان سوخت بدن خود می بینند. ممکن است طعم‌ها یکی از مهم‌ترین ملاحظات آن‌ها در مورد این نوشیدنی‌ها نباشد، اما با طعم‌های پیچیده و لطیف در قهوه مخصوص، می‌تواند برای برخی به گزینه‌ای خوب تبدیل شود.
image6 8
شرکت های قهوه باید چه عواملی را در نظر بگیرند؟

برای برخی از برندهای قهوه، همکاری با یک چهره یا تیم ورزشی تاثیرگذار می تواند بسیار موفق باشد. اما برای بسیاری از رستری‌های کوچک‌تر، پذیرش حامیان مالی یا شرکای جدید می‌تواند کار دشواری باشد. مهم است که تصمیم برای اسپانسر یا شراکت با برند یا فرد دیگری – به ویژه کسانی که بخشی از بخش قهوه نیستند – با دقت و در راستای منافع هر دو طرف گرفته شود. کالب می گوید: بدترین همکاری برای یک برند، شراکتی است که معتبر نباشد و از راه دور باشد. من به عنوان بنیانگذار یک شرکت قهوه، قبل از اینکه با یک نام تجاری موافقت کنم، چند سوال می پرسم : «آیا این شخص (یا تیم) محصول ما را دوست دارد؟ آیا آنها به ماموریت و چشم انداز شرکت اعتقاد دارند؟ آیا آنها مایلند در صورت لزوم با برندمشارکت بیشتری داشته باشند؟» او توضیح می‌دهد: برای ما، مشارکت با ایان تصمیم خوبی بود. او عاشق قهوه است، او در شیکاگو مستقر است، او بر کسب و کار متمرکز است و برای موفقیت تلاش می کند، و به جامعه که همچنین ستونی از شرکت ما است، اهمیت می دهد. ما به دنبال شریکی برای نام تجاری خود نبودیم، اما دو سال پیش زمانی که والتری از زادگاه ما لاهتی، فنلاند بازدید می‌کرد، در رستریمان با وی آشنا شدم. والتری عاشق قهوه مخصوص است. علاقه مشترک ما به قهوه تخصصی، کاتالیزور اصلی مشارکت ما بود.
image5 6
از آنجایی که شرکت های قهوه بیشتری با ورزشکاران و تیم های ورزشی همکاری می کنند، این احتمال وجود دارد که قهوه با کیفیت بالاتر به طیف وسیع تری از مصرف کنندگان در سراسر جهان برسد. جووناس در پایان می‌گوید: از طریق این مشارکت‌ها، قهوه تخصصی به تدریج به عنوان محصولی با ارزش‌تر از سوی مخاطبان بزرگ‌تر جهانی دیده می‌شود. هر آنچه که باعث رشد در این بخش می شود – چه تمرکز بر سلامت و تناسب اندام باشد یا برای ترویج قهوه به عنوان یک نوشیدنی کاربردی – این مشارکت ها مطمئناً تأثیر خواهند داشت.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0