طعم و عطر قهوۀ تازه ...

pouring flat refd

قهوه فلت رد چیست و از کجا آمده؟

در بسیاری از کافی شاپ ها در سراسر جهان، باریستاهای بیشتری در حال تولید نوشیدنی های جدید و نوآورانه هستند. این نوشیدنی‌ها می‌توانند به برجسته شدن کسب‌وکار قهوه و همچنین ایجاد تجربیات حسی جدید برای مصرف‌کنندگان کمک کنند. یک مثال، نوشیدنی فلت رد ، یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است که شامل انار بخار پز و آب پرتقال است. منشا این نوشیدنی در اوکراین است، جایی که همچنان محبوب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلت رد و اینکه آیا پتانسیلی برای بازار گسترده‌تری وجود دارد یا خیر با Vadym Granovskiy مدیرعامل Coffee in Action و Valeriy Siverchuk، صاحب کافی‌شاپ Black Cat & White Cat صحبت کردم. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.
flat red 2 1024x640 1
چه کسی فلت رد را اختراع کرد؟

ترکیب قهوه با آب میوه در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در برخی از کشورهای آسیایی رایج است. با این حال، فلت رد تا حدودی یک نوشیدنی متمایز با تاریخچه منحصر به فرد است. وادیم می‌گوید که مدتی بود که در کافی‌شاپ‌هایش  و همچنین برخی از فستیوال‌های محلی در اوکراین  فلت رد سرو می‌کرد. متأسفانه، وادیم مجبور شد به طور موقت پس از حمله روسیه به اوکراین، Coffee in Action را ببندد و اکنون تمرکز خود را بر تامین کیت‌های دمی قهوه به سربازان اوکراینی گذاشته است. او می‌گوید: چند سال بود که با دستورالعمل فلت رد بازی می‌کردم و پایه نوشیدنی را آزمایش می‌کردم. در سال 2016، علاقه به این نوشیدنی پس از پایان رقابت های وادیم در چندین مسابقات قهرمانی قهوه در بریتانیا و اوکراین شروع شد. خودروساز ژاپنی لکسوس با او تماس گرفت تا در توسعه یک سرویس قهوه ممتاز برای راه‌اندازی طیف خودروهای جدید خود در اوکراین همکاری کند.
فلت رد الهام بخش

به عنوان بخشی از این همکاری، وادیم یک نوشیدنی امضادار برای نشان دادن هر خودرو ایجاد کرد، اما او می‌گوید لکسوس NX برای او الهام‌بخش بود. کنار هم قرار گرفتن نمای بیرونی سفید و داخلی قرمز تیره ماشین او را بر آن داشت تا فلت رد را بسازد. او می‌گوید: من می‌خواستم نوع جدیدی از نوشیدنی ایجاد کنم، زیرا نمی‌خواستم شیر را در آن قرار دهم. اساساً فلت رد یک اسپرسوی دابل با آب پرتقال و انار تازه فشرده شده است، اما آب آن با هم مخلوط شده و مانند شیر بخار داده می شود. در تلاش برای تکرار رنگ داخلی لکسوس NX، در ابتدا از پرتقال خونی سیسیلی استفاده کرد، اما در نهایت آب انار را به آن اضافه کرد. هنگامی که مشتری نوشیدنی را سفارش می‌داد، باریستا باید با استفاده از پرس دستی، آب میوه تازه تهیه میکرد. او می‌گوید: مشتریان از باریستاها فیلم می‌گرفتند و از نوشیدنی عکس می‌گرفتند و آنها را در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کردند. این یک ابزار بازاریابی شد و ما مجبور نبودیم خودمان برای تبلیغ آن کار زیادی انجام دهیم.
pomegranate 1024x640 1
چگونه یک فلت رد تهیه کنیم؟

برای تهیه فلت رد، وادیم یک اسپرسو دابل را با 110 میلی‌لیتر آب پرتقال و انار ترکیب می‌کند که به گفته او تقریباً یک نوشیدنی 160 میلی‌لیتری به دست می‌آید. برای تولید یک نوشیدنی با کیفیت بالا هر دو میوه با استفاده از پرس دستی تازه فشرده می شوند. او می گوید: ما پرتقال را از آذربایجان، ترکیه، هند، اسرائیل یا اسپانیا تهیه می کنیم. ما به شدت بر روی تهیه بهترین مواد اولیه که همیشه در فصل هستند تمرکز می کنیم. وقتی صحبت از قهوه به میان می‌آید، وادیم می‌گوید که در طول سال‌ها، سه تا چهار قهوه اتیوپیایی تک منشا را برای رنگ فلت رد تغییر داده است. با این حال، به دلیل تغییرات فصلی، اکنون از قهوه برزیل، کنیا، تانزانیا و رواندا نیز استفاده می کند.
دستورالعمل فلت رد به شرح زیر است:
یک شات اسپرسو دابل بکشید (حدود 50 میلی لیتر)
110 میلی لیتر آب پرتقال و آب انار را تا دمای 55 درجه سانتیگراد (131 درجه فارنهایت) بخار دهید.
نوشیدنی را در لیوان شیشه ای شفاف Duralex Picardie بریزید
وادیم توضیح می‌دهد: چون در این دما سرو می‌شود، می‌توانید فوراً یآن را بنوشید. با این حال، قبل از نوشیدن یک جرعه، مهم است که رایحه نوشیدنی را استشمام کنید. این یک نوشیدنی پیچیده و دلپذیر است، به ویژه در فصول سردتر.
flat red mag 1024x640 1
چرا این نوشیدنی محبوب تر شده است؟

در اوکراین، فلت رد یک نوشیدنی محبوب در بین مصرف کنندگان است. وادیم می گوید که در یک مقطع زمانی، از هر چهار نوشیدنی سفارش داده شده در Coffee in Action، یک نوشیدنی فلت رد بود. علاوه بر این، در جشنواره ها یا رویدادهای کشور، او اغلب تا 300 فلت رد در روز می فروخت. استخراج آب میوه بخشی از جذابیت نوشیدنی است. هنگامی که مردم نوشیدنی را سفارش می دهند، باریستا را تماشا می کنند که میوه را با دست انتخاب می کند، می شوید، برش می دهد و آماده می کند. اگرچه ما نوشیدنی را به سرعت درست می کنیم، اما هنوز چند دقیقه طول می کشد. مشتریان از هنر و کار پشت سر آن قدردانی می کنند. علاوه بر این، او می گوید که هیچ دو رنگ فلت ردی مزه یکسانی ندارند عمدتاً به این دلیل که طعم پرتقال و انار با توجه به فصل کمی تغییر می کند. به نوبه خود، وادیمگاهی اوقات نسبت آب پرتقال به انار را تغییر می دهد، گاهی اوقات از حجم بیشتری از آب پرتقال برای نوشیدنی شیرین تر استفاده می کند. در نکته مشابه، به دلیل شیرینی طبیعی، این نوشیدنی بدون شیر یا شکر بهترین لذت را دارد. او معتقد است که این به افزایش جذابیت رنگ فلت رد در میان مصرف کنندگان قهوه تخصصی کمک می کند.
محبوبیت در بین گردشگران و مردم محلی

وادیم می‌گوید که منحصربه‌فرد بودن رنگ فلت رد برای گردشگران اوکراین محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مردم آن را سفارش می‌دادند و آن را در رسانه‌های اجتماعی خود ارسال می‌کردند، یا نظری را در صفحه تریپ ادوایزر ما ارسال می‌کردند. هرچه بازبینی‌های بیشتری دریافت می‌کردیم، افراد بیشتری برای امتحان آن می‌آمدند. افرادی که از کشف غذاهای محلی اوکراینی لذت می برند، از رنگ فلت رد نیز لذت می برند. بعضی از مردم فقط برای تجربه آن را امتحان کردند، حتی اگر چیزی نبود که هر روز بنوشند. قبل از جنگ، سرباز سابق والری، یک قهوه‌خانه Black Cat & White Cat را در Vinnytsia، اوکراین اداره می‌کرد. او می گوید که پس از دریافت آموزش تخصصی قهوه از وادیم، شروع به سرو نسخه مخصوص خود از فلت رد در کافه خود کرد. او می گوید: وقتی برای اولین بار ترکیب اسپرسو را با آب انار و پرتقال امتحان کردم، یک تجربه طعم واقعی بود. علاوه بر این، ظاهر غیرمعمول فلت رد و روش تهیه آن مرا تحت تأثیر قرار داد. والریتی می افزاید: من نسخه خود را از نوشیدنی «kava po-granovsky» به نام وادیم نامیدم. بسیاری از افرادی که این نوشیدنی را امتحان می کنند از من در مورد نام غیرمعمول آن می پرسند و برخی آنقدر به آن علاقه مند بودند که برای چشیدن نسخه اصلی و مقایسه آن با من به Kyiv سفر کردند. او ادامه می دهد: به دنبال حمله روسیه به اوکراین، من به ارتش بازگشتم. اما من مشتاقانه منتظر هستم که بتوانم به کافه خود برگردم و دوباره فلت رد را سرو کنم.
flat red cafe 1024x640 1
آیا بازار گسترده تری برای آن وجود دارد؟

نمی توان انکار کرد که فلت رد در اوکراین بسیار محبوب است، اما آیا پتانسیلی برای رشد آن در بازارهای دیگر وجود دارد؟ وادیم می گوید که قبل از همه گیری، علاقه به رنگ فلت رد در خارج از اوکراین در حال افزایش بود. با این حال، در طول همه‌گیری، او توضیح می‌دهد که حمایت محدود از سوی دولت به این معنی است که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها مجبور شدند به طور موقت تعطیل کنند. برخی از کسب و کارها برای همیشه تعطیل شدند، اما ما موفق شدیم یک کافی شاپ را باز نگه داریم.
تاثیر جنگ

علیرغم کاهش محدودیت‌های کووید-19، متأسفانه بسیاری از مشاغل در اوکراین نیز تحت تأثیر تهاجم روسیه در فوریه 2022 قرار گرفتند. از آن زمان، قهوه عملا اکثر فعالیت‌های خود را متوقف کرده است، اما تیم کوچکی از داوطلبان هنوز در Kyiv کار می‌کنند. وادیم توضیح می‌دهد: ما قهوه را رست می‌کنیم و فنجان‌های فلزی، مشعل‌های قابل حمل را می‌فروشیم. همه محصولات ما برای سربازان اوکراینی که در جنگ می جنگند ارسال می شود. وقتی مشتریان کیسه ای از قهوه ما را می خرند، کیسه دیگری به خط مقدم ارسال می شود. در نهایت، اگرچه علاقه به نوشیدنی پس از همه‌گیری و جنگ کاهش یافته است، وادیم می‌گوید که از رنگ فلت رد به عنوان راهی برای گسترش آگاهی درباره مسائل در اوکراین استفاده می‌کند. او می‌گوید: من میزبان تعدادی گفتگو و کارگاه‌های آموزشی در سفارت‌خانه‌ها و رویدادها در بریتانیا، ایتالیا، سوئیس، لهستان و ترکیه هستم. در حال حاضر، برای من، صحبت در مورد قهوه بهترین راه برای نگه داشتن اوکراین در اخبار است.
flat red 1024x640 1
منصفانه است که بگوییم رویدادهای دو سال گذشته مانع از رشد فلت رد شده است.  او در پایان می‌گوید: با فلت رد، می‌توانم داستان مقاومت اوکراین و مبارزه برای آزادی را تعریف کنم. این تا حدودی به ابزاری دیپلماتیک برای ارتباط با مردم و سنجش علاقه آنها به آنچه در حال حاضر در اوکراین اتفاق می افتد تبدیل شده است.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
2400 830 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0