طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image5 2 1 1

چهار روش برای مدیریت ریسک قیمت برای رستری‌های قهوه

در صنعت قهوه، رستری‌های بزرگ‌تر معمولاً ظرفیت بیشتری برای مدیریت ریسک قیمت دارند، همچنین رستری‌های کوچک و متوسط نیز ابزارهایی در اختیار دارند. مدیریت ریسک قیمت ممکن است برای رستری‌های کوچک‌تر (که به سادگی به ابزارها و تخصص‌های مشابه دسترسی ندارند) دشوارتر به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که آنها قادر به انجام این کار نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی مدیریت و به حداقل رساندن تأثیر ریسک قیمت رستری‌ها، با برخی از کارشناسان صنعت صحبت کردیم تا بیشتر بدانیم.
image7 2
ریسک قیمت چیست؟

رستری‌ها به هر روشی که قهوه بخرند، این یک واقعیت است که هزینه‌های آنها تا حدی تحت تأثیر بازار C (بازارهای سرمایه: Capital markets) قرار می‌گیرد. معمولاً، این یک همبستگی مستقیم است، زیرا بسیاری از رسترها یا قیمت بازار C یا یک تفاوت کم (چند سنت بالاتر یا پایین‌تر از قیمت بازار C) را می‌پردازند. Kat Nolte Ferguson یک معامله گر مدیریت تخصصی برای Sucafina آمریکای شمالی است. او می‌گوید: بر اساس برآوردهای ما، 96 درصد از تمام قهوه‌های فروخته شده در آمریکای شمالی توسط بازار C در مقطعی تعیین می‌شود. در حالی که برخی از رسترها ، قهوه را مستقیماً خریداری می‌کنند ، با قیمت ثابتی که بین رستری و تعاونی یا تولیدکننده تعیین می‌شود ، اکثریت قریب به اتفاق قهوه به‌طور مستقیم خریداری نمی‌شود و بنابراین به بازار C وابسته است. از آنجایی که بازار C توسط عرضه و تقاضای جهانی هدایت می شود، قیمت قهوه می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند. این تغییر می تواند به سه طریق بر روی رستری‌ها تأثیر بگذارد:
اگر قیمت C افزایش یابد، رستری‌ها ممکن است مجبور شوند قیمت‌های بالاتری را برای قهوه‌های در دسترس (که فوراً از انبار در دسترس هستند) و قهوه‌های آینده (قرارداد برای تحویل در تاریخ بعدی) بپردازند. در حال حاضر، از آنجایی که بازار بسیار بالا است و نشانه‌ای از کاهش قابل توجه آن وجود ندارد، اکثر رستری‌ها مجبورند قیمت‌های بالایی برای قهوه بپردازند.

اگر یک رستری قیمت مشخصی را در سطح بازار C «قفل» کند، در صورت تغییر بازار، ممکن است ضرر کند، اگر پس از اینکه یک رستری قیمت را تضمین کرد، قیمت کاهش یابد، آنها قرارداد گران‌تری نسبت به قیمت آتی فعلی دارند.

در نهایت، اگر یک رستری قراردادی را امضا کند که قیمت مشخصی در بازار را تضمین نمی کند و قیمت بالا رود، در این صورت تعهد قراردادی برای خرید قهوه با قیمت بالاتر از آن باقی می ماند.

برای همه این سناریوها و موارد دیگر، رسترها می‌توانند چیزی به نام کاهش ریسک قیمت را اعمال کنند. این شامل طیف وسیعی از تاکتیک‌ها است که می‌تواند به رستری‌های قهوه کمک کند تا تأثیر تغییرات قیمت را کاهش دهند.
image1 6
کاهش ریسک قیمت برای رستری‌های قهوه

برای رستریهای بزرگتر، مکانیسم‌های مبتنی بر بازار مانند پوشش ریسک رایج‌ترین راه‌ها برای کاهش ریسک قیمت هستند. هجینگ جایی است که رسترهای بزرگ قهوه در زمانی که قیمت قرارداد خود را قفل می‌کنند، سهام را در بازار آتی خریداری می‌کنند. سپس، اگر قیمت قهوه در بازار بالا رفت، می‌توانند سهامی را که خریداری کرده‌اند بفروشند تا افزایش قیمت را جبران کنند. برعکس، اگر قیمت بازار C کاهش یابد، آنها به سهام آتی خود ضربه خواهند زد، اما هزینه کمتری برای قهوه خود خواهند پرداخت. با این حال، یک انبار قهوه آتی یک ظرف کامل قهوه است (تقریباً 17010 کیلوگرم یا 37500 پوند). به این ترتیب، این نوع سرمایه گذاری چیزی نیست که بسیاری از رسترهای قهوه قادر به انجام آن باشند. کت توضیح می‌دهد: خرید و فروش قراردادهای آتی برای رستری‌های کوچک تا متوسط واقعاً امکان‌پذیر نیست. این به این دلیل است که یک سهام واحد از معاملات آتی گاهی کل حجم سالانه آنها است. در نهایت، این بدان معناست که گزینه‌های رستری‌های کوچک تا متوسط برای پوشش ریسک قیمت، با گزینه‌های موجود برای برندهای بزرگ‌تر متفاوت است.
image4 6
شماره 1: بازار خود را بشناسید

توجه به بازارهای مبدا که برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند، می تواند به شما هشدارهای قبلی در زمانی که بازارها در حال افزایش هستند، بدهد. آل لیو معاون قهوه در Colectivo Coffee است. او می گوید: سوماترا خاستگاه شماره یک ماست. ما اساساً باید همیشه آن را داشته باشیم. بنابراین، زمانی که بازار داخلی اوج گرفت و شنیدم که این اتفاق می‌افتد، تمام بخش‌های FTO (تجارت منصفانه و ارگانیک) نزدیک را که می‌توانستم، به‌ویژه از شرکای تولیدکننده‌مان، برداشتیم. این به ما امکان داد تا قبل از اینکه قیمت گذاری واقعاً سر به فلک بکشد، موجودی خود را افزایش دهیم. با زیر نظر گرفتن نوسانات در مبدا، آل توانست تغییرات قیمتی را که در آینده نزدیک برای قهوه سوماترایی اتفاق می‌افتد را پیش‌بینی کند و در مقابل آنها قرار بگیرد. برای مواردی مانند مواردی که در سال 2022 تجربه کردیم (زمانی که قیمت قهوه به طور کلی در حال افزایش بود)، یک هشدار قبلی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و شما را قادر می سازد تا سهام کافی برای “از بین بردن” افزایش قیمت خریداری کنید. کت توضیح می‌دهد: «می‌توانید قهوه‌هایی را پیدا کنید که برای شما و برای کشاورز مفید هستند. قیمت ها ممکن است به دلایل مختلفی افزایش یابد، اما خرید قهوه با قیمت های پایین تر به معنای قیمت پایین تر برای کشاورزان نیست. وقتی قیمت‌ها در مبدا افزایش می‌یابد، لزوماً به این معنی نیست که تولیدکننده پول بیشتری دریافت می‌کند. افزایش قیمت ممکن است در سایر مراحل صادرات به دلیل هزینه حمل و نقل رخ دهد. در نهایت، رستری‌هایی که مستقیماً از تعاونی ها خرید می کنند می توانند اطمینان حاصل کنند که بخش بالاتری از قیمت فروش به تعاونی و در نهایت تولیدکننده باز می گردد.
شماره 2: روابط خوبی با واردکنندگان ایجاد کنید

یک رابطه خوب با واردکنندگان در منطقه شما می تواند تفاوت زیادی در دانستن زمان رزرو، میزان رزرو و نحوه پوشش هزینه ها ایجاد کند. واردکنندگان، به‌ویژه آنهایی که در مبدا مخاطبین و شرکت‌ها هستند، انگشتان خود را روی نبض بازار نگه می‌دارند تا بتوانند به اطلاعاتی دست یابند که برای رسترها در دسترس نیست. کت می‌گوید: شریک‌های واردکننده خود را بشناسید و از نزدیک با آنها همکاری کنید تا بفهمید چه اتفاقی ممکن است در بازار بیفتد. درک نقاط خاص عرضه و تقاضا بسیار مفید است. اگر با یک واردکننده آگاه کار می‌کنید، آن‌ها حتی ممکن است بتوانند شما را از کمبود یا مازاد عرضه از یک منبع خاص آگاه کنند. این می‌تواند به فرصتی برای ایجاد یک رابطه جدید منجر شود که هم برای شما و هم برای تولیدکنندگان مفید است. یکی دیگر از مواردی که واردکنندگان می توانند به شما کمک کنند، پوشش ریسک در بازار C است. همانطور که در بالا ذکر شد، برای رستری‌های کوچکتر دشوار است که قیمت ها را با خرید سهام در بازار C پوشش دهند. اما واردکنندگان می‌توانند پرچین‌های کوچک‌تری را از چندین مشتری جمع‌آوری کنند و از طرف مشتریان رستر خود پوشش‌های ریسک را در قراردادهای کوچک‌تر بسازند.
image2 5 1
شماره 3: انعطاف پذیری را در آغوش بگیرید

انعطاف پذیری در مورد مبدا و موارد دیگر، به ویژه برای ترکیبات، می تواند راه دیگری برای جبران تغییرات قیمت و مقرون به صرفه نگه داشتن هزینه ها باشد. ال اذعان می کند که به راحتی می توان در این ذهنیت گیر کرد که ترکیب شما باید منشأ و نسبت های خاصی داشته باشد. با این حال، او می‌گوید: اگر می‌توانید با استفاده از قهوه‌ای که منشا آن را مصرف نکرده‌اید و هزینه کمتری دارد، به همان مشخصات پروفایلی دست پیدا کنید، چرا این کار را نمی‌کنید؟ به عنوان یک خریدار قهوه سبز، برای ما مهم است که انعطاف پذیر باشیم و به دنبال فرصت های جدیدی باشیم که در حال حاضر وجود دارد و ممکن است از آنها آگاه نباشیم.
شماره 4: قراردادهای فروش را به بازار پیوند دهید

اگر یک تجارت عمده فروشی دارید، مطمئن شوید که می توانید قراردادهای عمده فروشی و قیمت های بازار را برای همان دوره زمانی ثابت کنید. جیمز دارگان رئیس آسیا و اقیانوسیه عربیکا برای سوکافینا است. او می گوید: اگر قرارداد فروش شما برای یک سال و خرید شما برای سه ماه ثابت باشد، این یک ریسک است. باید به دنبال مطابقت شرایط خرید و فروش تا حد امکان باشید. یک رویکرد بالقوه مذاکره مجدد در مورد طول قرارداد عمده فروشی است تا کوتاهتر باشد و با مدت زمانی که قیمت ها را برای آن تعیین می کنید مطابقت داشته باشد. یکی دیگر از این موارد این است که قیمت های قرارداد را بیشتر تعیین کنید تا با طول قرارداد عمده فروشی شما مطابقت داشته باشد. جنبه دیگری از قراردادهای عمده فروشی که باید در نظر گرفته شود، ارز است. اگر خارج از ایالات متحده فعالیت می کنید و قراردادهای عمده فروشی به ارز محلی خود ثابت شده است، ممکن است بخواهید از تکنیک های پوشش ریسک برای جبران تغییرات احتمالی ارز استفاده کنید. این کار ارزشمند است زیرا بیشتر قهوه در بازار C به دلار آمریکا معامله می شود. این بدان معناست که تغییرات نرخ ارز و ارز خارجی می‌تواند بر قیمت قهوه و در نتیجه بر سود کلی شما تأثیر بگذارد. جیمز خاطرنشان می‌کند که اگر این کار برای شما دشوار است، می‌توانید با بانک‌ها یا واردکنندگان برای کمک به پوشش ریسک ارزی همکاری کنید.
image3 5
با استفاده از این چهار نکته، رسترها می‌توانند قرار گرفتن در معرض تغییرات در بازار C را به حداقل برسانند و در نتیجه بهتر از ریسک قیمت محافظت کنند. در نهایت، باید به خاطر داشته باشید که تکنیک مناسب برای کسب و کار شما کاملاً به اندازه و تعداد مشتریانتان بستگی دارد. با این حال، پذیرش انعطاف‌پذیری، تنظیم قراردادهای عمده‌فروشی، حفظ روابط خوب با واردکننده یا ترکیبی از این سه مورد، می‌تواند مفید باشد شایان ذکر است که مدیریت ریسک قیمت کاری نیست که فقط رستری‌های بزرگ‌تر آن را انجام دهند.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0