طعم و عطر قهوۀ تازه ...

oat milk flat white

بهترین شیر گیاهی برای قهوه کدام است ؟

در طی چند سال گذشته ، نادیده گرفتن افزایش محبوبیت شیر جو دوسر در قهوه تخصصی غیرممکن است. در واقع ، شیر جو دوسر آنقدر محبوب است که اکنون برای یک کافی شاپ غیر معمول است که آن را ذخیره نکند. طبق تحقیقات پورتال جهانی قهوه در سال 2021 ، 16 ٪ از مصرف کنندگان در انگلستان در 12 ماه گذشته شیر جو دوسر را در یک کافی شاپ امتحان کرده اند ، که آن را به محبوب ترین شیر گیاهی در کشور تبدیل کرده است. علاوه بر این ، فروش شیر جو دوسر بین سالهای 2019 و 2020 به 146 میلیون پوند (177.8 میلیون دلار) بیش از 100 ٪ افزایش یافته است. با این حال ، انگلیس تنها یک نمونه از بازاری است که شیر جو دوسر در آن رونق دارد، همچنین به طور انفجاری در سراسر اروپا ، ایالات متحده ، آسیا و آمریکای لاتین رشد کرده است. با این حال ، حدود پنج سال پیش ، اکثریت قریب به اتفاق مردم حتی از شیر جو دوسر آگاه نبودند ، در آن زمان ، بادام ، نارگیل و شیر سویا تنها گزینه های گیاهی موجود بودند. بنابراین چگونه شیر جو دوسر انقدر محبوب شد و آیا همچنان حاکم خواهد بود؟ برای فهمیدن آن ، ما با سه متخصص صنعت قهوه صحبت کردیم ، در ادامه همراه ما باشید.
oatly 1024x640 1
اولین بار شیر جو دوسر چه زمانی اختراع شد؟

شیرهای گیاهی مطمئناً در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند ، که عمدتاً نتیجه مصرف کنندگان آگاه تر از نظر محیط زیست است ، به خصوص در نسل های جوان. با این حال ، برخی از انواع شیر گیاهی قرن ها بوده است. به عنوان مثال ، شیر سویا را می توان به چین در قرن چهاردهم ردیابی کرد و برای اولین بار در اواخر دهه 1910 در سراسر اروپا ، آسیا ، ایالات متحده و استرالیا تولید شد. در عین حال ، شیر جو دوسر بسیار جدیدتر از سایر شیرهای گیاهی است. منشأ آن به اوایل دهه 1990 باز می گردد ، هنگامی که دانشمند مواد غذایی سوئدی ریکارد اوست هنگام انجام تحقیقات در مورد عدم تحمل لاکتوز و تولید مواد غذایی پایدار ، نوشیدنی را اختراع کرد. öste بعداً با برادرش Bjorn – اولین تولید کننده تجاری شناخته شده شیر جو دوسر هستند. با توجه به اینکه بسیاری از باریستاها که از عطر و طعم خنثی ، بافت خامه ای و توانایی ایجاد میکروفوم با کیفیت بالا تحت تأثیر قرار گرفته اند ، بیشتر کافی شاپ ها شروع به ذخیره آن کردند ، حتی به دنبال افزایش شدید تقاضا منجر به کمبود سهام شد. در سالهای پس از آن ، مارک های بیشتری رقیب شیرهای جو دوسر خود را راه اندازی کرده اند از جمله Alpro ، مزارع کالیفرنیا ، غذاهای اقیانوس آرام ، Elmhurst و Chobani  و فروش شیر جو دوسر همچنان به سرعت خود ادامه داده است.
unordinary 2 1024x640 1
بازار شیر جو دوسر چقدر بزرگ است؟

فروش شیرهای گیاهی در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اما بازار شیر جو دوسر بیشترین رشد را تجربه کرده است. در ایالات متحده ، فروش خرده فروشی شیر جو دوسر بیش از 50 ٪ به 527.44 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته است ، این نشانگر جذابیت گسترده آن در بین مصرف کنندگان است. پدرو لیزبو رئیس روابط قهوه در Nude ، یک شرکت شیر جو دوسر در سائوپائولو ، برزیل است. او می گوید: بازار شیر جو دوسر در ایالات متحده و اروپای غربی به سرعت در حال رشد است. به عنوان مثال ، در آلمان ، شیر جو دوسر 60 ٪ از کل بازار شیر گیاهی را دربرمیگیرد. دلایل زیادی برای رشد انفجاری شیر جو دوسر وجود دارد. یکی از این موارد این است که اکنون بیش از هر زمان دیگری ، مصرف کنندگان نسبت به سلامتی خود و همچنین تأثیر آنها بر محیط زیست توجه بیشتری دارند. تولید شیر جو دوسر منجر به کاهش میزان انتشار کربن نسبت به سایر گیاهان می شود. حتی اگر تولید جو دوسر به زمین های کشاورزی بیشتری نسبت به شیر بادام نیاز داشته باشد ، از آب کمتری استفاده می کند. علاوه بر این ، استفاده از زمین و آب برای تولید شیر گاو به طور قابل توجهی بیشتر است. همچنین ، تعداد فزاینده ای از افراد در پی رژیم غذایی وگان به محبوب تر شدن شیر جو دوسر کمک کرده است. براساس تحقیقات مربوط به زنجیره سوپر مارکت وگان آلمان وگانز ، 2.6 میلیون نفر اظهار داشتند که در یک بررسی 2020 وگان بوده اند. در یک نکته مشابه ، سطح بالاتری از عدم تحمل لاکتوز باعث افزایش فروش شیر جو دوسر در برخی از کشورها می شود. تحقیقات نشان داده است که بین 90 تا 100 ٪ از مردم آسیای شرقی دارای مشکلات مصرف لاکتوز هستند و این باعث می شود شیرهای گیاهی در این بازارها جذاب تر شوند. بسیاری از مردم همچنین بر این باورند که طعم و بافت شیر جو دوسر بهتر از سایر شیرهای گیاهی است که منجر به رشد چشمگیر بازار شده است. بسیاری از مصرف کنندگان شیر جو دوسر را به دلیل طعم خنثی و طعم دهانی مشابه آن به شیر گاو ترجیح می دهند. این بافت آشنا ، آن را در بین کسانی که می خواهند به شیرهای گیاهی رو آورند ، محبوب می کند.
oat milk 1024x640 1
چرا شیر جو دوسر در قهوه تخصصی بسیار محبوب است؟

اگرچه فروش شیر جو دوسر در چندین دسته از مواد غذایی و نوشیدنی افزایش یافته است ، اما به ویژه در بازار قهوه تخصصی رشد قابل توجهی وجود داشته است. هنگام بخار دادن ، شیر جو دوسر شیرینی طبیعی دارد که شبیه به شیر گاو است. وقتی نوبت به طعم می رسد ، شیر جو دوسر طعم دهنده های قهوه را تکمیل می کند و بر آنها غلبه نمی کند. همچنین هنگام بخار دادن نیز عملکرد خوبی دارد ، ایجاد یک میکروفوم صاف با بافت خامه ای. شیر جو دوسر به طور طبیعی حاوی پروتئین ها و چربی های کمتری نسبت به شیر گاو است ، که هر دو برای ایجاد میکروفوم پایدار و با کیفیت بالا ضروری هستند. این حتی باعث شده است که برخی از کافی شاپ های مخصوص به طور پیش فرض از شیر جو دوسر استفاده کنند ، در سالهای اخیر ، ما همچنین شاهد هستیم که برخی از رقبای قهرمانی ملی باریستا با وجود قانون نانوشته علیه انجام این کار ، از شیر جو دوسر استفاده می کنند. با این حال ، انجمن قهوه تخصصی اخیراً قوانین و مقررات خود را برای چندین قهرمانی در قهوه جهانی 2023 از جمله مسابقات جهانی باریستا به روز کرده است. به عنوان بخشی از این قانون ، تعدادی از شیرهای گیاهی اکنون می توانند در دوره نوشیدنی شیر مورد استفاده قرار گیرند، این نشانگر آگاهی روزافزون و پذیرش شیرهای گیاهی از جمله شیر جو دوسر است. رشد بازار قهوه آماده برای نوشیدنی (RTD) مبتنی بر گیاه همچنین به محبوبیت شیر جو دوسر کمک کرده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، طیف گسترده ای از نوشیدنی های قهوه RTD مبتنی بر جو دوسر ، مانند لاته ها ، دمی های سرد وجود دارد.
unordinary 1024x640 1
چه چیزی ممکن است آینده داشته باشد؟

پدرو معتقد است که محبوبیت شیر جو دوسر بعید است که به زودی از بین برود. با این حال ، وی خاطرنشان می کند که می تواند تعدادی از چالش ها وجود داشته باشد که می تواند بر رشد تأثیر بگذارد. ما انتظار داریم که مارک های رقیب بیشتری وارد بازار شوند و همچنین کاهش احتمالی در عرضه مواد اولیه و به نوبه خود افزایش قیمت داشته باشد. علاوه بر این ، توزیع در شهرهای کوچکتر می تواند دشوار باشد، همچنین برخی از مقررات در مورد برندسازی و بازاریابی شیر جو دوسر وجود دارد زیرا استفاده از اصطلاحاتی مانند شیر می تواند باعث سردرگمی برخی از مصرف کنندگان شود. از آنجا که این اصطلاح به طور سنتی به شیر گاو اشاره دارد ، برخی از دولت ها و نهادهای تنظیم کننده محدودیت هایی در استفاده از “شیر” یا برخی توصیف کننده های دیگر در بسته بندی محصول مبتنی بر گیاه دارند. به عنوان مثال ، طبق قانون فعلی اتحادیه اروپا ، اصطلاح “شیر” را نمی توان در بسته بندی شیر گیاهی قرار داد. با این حال ، با وجود این مشکلات احتمالی ، شیر جو دوسر محبوب ترین شیر گیاهی [برای آینده قابل پیش بینی] باقی خواهد ماند. همچنین تمرکز مصرف کنندگان بر سلامتی نیز بر رشد بازار شیر جو دوسر تأثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این ، ظهور اخیر مخلوط شیر گیاهی که حاوی چندین ماده پایه مانند جو دوسر ، سویا و دانه آفتابگردان است ، همچنین می تواند در فروش شیر جو دوسر تأثیر بگذارد. بسیاری از این مخلوط ها برای تقلید از بافت و خامه ای شیر گاو ساخته شده اند ، روندی که به نظر می رسد محبوبیت بیشتری پیدا می کند.
1WIL02523 min min 1536x1136 1
این عادلانه است که بگوییم شیر جو دوسر برای بسیاری از کافی شاپ های سراسر جهان به اصلی ترین تبدیل شده است و به احتمال زیاد رشد آن طی چند سال آینده با سرعت خود ادامه خواهد یافت.با این حال ، از آنجا که بازار شیر گیاهی به طور فزاینده ای با مارک های جدید در حال اشباع است، نمی توان انکار کرد که مارک های شیر جو دوسر نیاز به تمایز و حضور در رقابت دارند.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
2400 830 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0