طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image2 2 1

چگونه رسترها می‌توانند کپسول‌های گوناگون قهوه تولید کنند؟

نمی توان انکار کرد که بازار کپسول های قهوه به طور تصاعدی در حال رشد نیست. طبق اطلاعات Mordor Intelligence، ارزش بازار کپسول های قهوه در سال 2020 بیش از 25 میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا سال 2025 به بیش از 29 میلیارد دلار افزایش یابد. این نشان دهنده فرصت های مالی زیادی در این بخش است. در کنار تمرکز فزاینده بر بهبود کیفیت و تازگی قهوه کپسولی، و همچنین تمرکز فزاینده بر پایداری، فضای زیادی برای نوآوری برندها وجود دارد. یکی از بزرگترین پیشرفت ها در این زمینه تولید کپسول های آلومینیومی بوده که راه حلی پیشرو در بازار هستند. با این حال، ورود به این بازار برای رسترها دشوار است زیرا نیاز به دانش تخصصی و دسترسی به تجهیزات حرفه ای آسیاب و بسته بندی دارد. اما روش های دیگر برای شروع ارائه کپسول قهوه چیست؟ آیا باید خودتان آن را مدیریت کنید یا می توانید با یک شریک کار کنید؟ و مزایای تنوع بخشیدن به بازار کپسول و گسترش دامنه محصولات چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مدیر عامل Novocapsule، Yuval Weinshtock صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
image6 5
کاوش در بازار کپسول های قهوه

اگرچه امروزه کپسول‌های قهوه بسیار محبوب هستند، اما این روش در اواخر دهه 1980 راه‌اندازی شد. موفقیت آن در سال‌های پس از آن را می‌توان عمدتاً به ژان پل گیلارد، مدیرعامل سابق نسپرسو نسبت داد، که در همان زمان برند شرکت را تغییر داد. در حالی که این برند از لحاظ تاریخی بر راحتی تمرکز می کرد و بخش اداری را هدف قرار می داد، او همه چیز را به سمت «قهوه به عنوان یک سبک زندگی» تغییر داد و حس لوکس بودن را منتقل کرد. با گذشت بیش از 30 سال، هر سال میلیاردها کپسول تولید می شود. در سال 2018، اعتقاد بر این است که این رقم به حدود 59 میلیارد رسیده است و دلیلی وجود ندارد که باور کنیم که از آن زمان کاهش یافته است. امروزه، اروپا اکثریت سهم بازار کپسول جهانی را به خود اختصاص داده است، اما بازاری که سریع‌ترین رشد را دارد، آسیا است. در اینجا، راحتی و کیفیت در حال تبدیل شدن به روندهای برجسته برای مصرف کنندگان قهوه است. فروش کپسول و دستگاه قهوه ساز کپسولی نیز در ایالات متحده در سال های اخیر افزایش یافته است. بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Euromonitor، تعداد دستگاه‌های قهوه ساز کپسولی در خانواده‌ها در سراسر کشور در سال 2018 به 20.7 میلیون رسید. در زمان‌های اخیر، ما شاهد رشد ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ بوده‌ایم، زیرا افراد بیشتری در خانه می‌مانند. در سپتامبر 2021، انجمن ملی قهوه گزارش داد که مصرف قهوه برای افراد بین 25 تا 39 سال به بالاترین حد خود رسیده است، به طوری که 65 درصد از افراد مورد بررسی حداقل یک فنجان قهوه در روز قبل نوشیده اند. در طول همه‌گیری، راحتی کپسول‌های یک‌بار مصرف ، در کنار کیفیت رو به رشد قهوه به کار رفته در آن‌ها ، آن‌ها را به انتخابی محبوب برای مصرف‌کنندگان خانگی تبدیل کرد که به دنبال تقلید از نوشیدنی‌های کافه‌ای هستند.
image5 4
چرا کپسول ها انقدر محبوب هستند؟

فروش جهانی سالانه کپسول های قهوه به طور پیوسته حدود 9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است ، نرخ قابل توجهی بالاتر از سایر بخش های صنعت قهوه. تخمین زده می شود که در سال 2016، یک سوم کل فروش قهوه مصرفی در اروپای غربی کپسول بوده است. بنابراین، چه چیزی باعث محبوبیت کپسول در بین مصرف کنندگان شده است؟
خوب، همانطور که تقاضا برای راحتی و کیفیت قهوه همچنان در حال رشد است، کپسول ها گزینه ای ساده، در دسترس و تمیز هستند. دستگاه‌های قهوه ساز کپسولی در عرض چند ثانیه به دمای دم می‌رسند و عملکرد آن ساده است. کاربر فقط باید مخزن را با آب پر کند و یک کپسول را در محفظه قرار دهد. در کنار این، کیفیت قهوه مورد استفاده در کپسول ها همچنان بهبود می یابد. بازار رو به رشد کپسول های قهوه باعث می شود که قهوه به روشی راحت، با تمرکز بر تازگی و طعم، تجربه شود. یووال توضیح می دهد که فرآیند تولید هر کپسول نقش کلیدی در تضمین تازگی دارد. او می گوید که فرآیند و طراحی منحصر به فرد Novocapsule به حفظ این کمک کرده است. ما طرح ثبت اختراع خود را برای بهینه‌سازی مهم‌ترین پارامترها در پر کردن کپسول توسعه دادیم. آب بندی بیشتر و ایجاد مهر و موم محکم تر کمک می کند که طراوت قهوه حفظ شود. بررسی های اجباری کنترل کیفیت نیز در بخش کپسول رایج است. به عنوان مثال، نسپرسو، رهبر بازار، بیش از 70 بازرسی کیفی جداگانه را برای کپسول ها در خط تولید خود انجام می دهد. محل تولید Novocapsule یک آزمایشگاه با کیفیت درون خطی دارد که کپسول ها را در زمان واقعی آزمایش می کند. این آزمایشگاه پارامترهای کلیدی مانند استحکام مهر و موم و شکل کپسول را نیز اندازه گیری می کند.
image4 5
چرا ساخت کپسول برای رستری‌ها بسیار دشوار است؟

اگرچه ورود به بازار کپسول می تواند برای رسترها سودآور باشد، اما انجام این کار اغلب چالش برانگیز است. فرآیند رست، آسیاب کردن قهوه و بسته بندی کپسول ها به تجهیزات حرفه ای نیاز دارد که معمولاً برای تولید کپسول منحصر به فرد است. یووال توضیح می‌دهد: اول از همه، رسترها باید روی یک دستگاه پرکننده کپسول سرمایه‌گذاری کنند. برای رسترهایی که قبلاً کپسول‌های پلاستیکی را پر می‌کردند، هزینه سرمایه‌گذاری در دستگاه پرکننده آلومینیومی بسیار کمتر است، زیرا اکثر دستگاه‌ها را می‌توان از پلاستیک به آلومینیوم تبدیل کرد. با این حال، بدون ماشین پرکن موجود، رسترها احتمالاً نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تجهیزات تجاری دارند. تهیه کپسول از تولیدکنندگان و برچسب خصوصی به رسترهای کوچکتر اجازه می‌دهد تا طیف محصولات خود را متنوع کنند و در عین حال هزینه‌ها را نیز به حداقل برسانند. این مسئله فقط مربوط به تجهیزات نیست، بلکه به تخصص نیز مربوط می‌شود. رسترها اغلب باید دانش و مهارت‌هایشان را برای رست و آسیاب کردن قهوه برای کپسول‌ها توسعه دهند. “این امر برای گرفتن بهترین طعم و تازگی بهینه برای کپسول ها مهم است.” همانطور که می دانیم، تازگی برای بسیاری از مصرف کنندگان قهوه، به ویژه در بازار قهوه تخصصی، یک اولویت رو به رشد است. پس از آسیاب کردن، مساحت سطح قهوه بلافاصله افزایش می یابد و در عرض چند دقیقه شروع به از دست دادن طعم و عطر متمایز خود می کند. وقتی کپسول‌ها پر می‌شوند، باید با نیتروژن شسته شوند و برای به حداکثر رساندن طراوت و بدون تماس با اکسیژن در طول این فرآیند، مهر و موم شوند. طعم و تازگی قهوه عمدتاً تحت تأثیر اکسیژن قرار می گیرد. حتی سطوح ناچیز اکسیژنی که با قهوه آسیاب شده در تماس باشد تاثیر زیادی بر طعم و مزه خواهد داشت. بنابراین مدیریت این خطر برای تولیدکنندگان کپسول قهوه بسیار مهم است. بدون دسترسی به بسته بندی و تجهیزات آب بندی با کیفیت بالا، کپسول ها در نهایت قهوه مسطح یا کهنه تولید می کنند. سیستم‌های بسته‌بندی خوب و کپسول‌های با کیفیت، مهر و موم کامل را تضمین می‌کنند و می‌توانند طراوت قهوه را برای ۱۸ ماه یا بیشتر حفظ کنند. در نهایت، مدیریت فرآیندهای رست، آسیاب کردن و آب بندی به ویژه هنگام تولید کپسول مهم است. این به این دلیل است که اندازه آسیاب بسیار ریز حاشیه کوچکی برای خطا ایجاد می کند (بسیار بیشتر از سایر روش های دم کردن). به همین دلیل است که پروفایل‌های رست شده برای کپسول‌ها در سمت تیره‌تر قرار می‌گیرند، زیرا حلالیت بالاتر رست‌های تیره‌تر باعث استخراج پایدارتر می‌شود. علاوه بر این، مانند تمام خطوط خودکار با حجم بالا، رسترها باید بدانند چگونه کار کنند تا به راندمان تولید برسند. این کلید تبدیل یک کسب و کار کپسولی به یک کسب و کار سودآور است.
image1 5
رستری‌ها چگونه می توانند وارد بازار کپسول شوند؟

کپسول‌ها فرصتی منحصر به فرد برای رستری‌ها برای پاسخگویی به طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان هستند. در حالی که کپسول های درجه تخصصی می توانند قهوه نوش های باهوش تری را راضی نگه دارند و همچنین مصرف کنندگانی وجود دارند که خواهان راحتی و کارایی هستند. با این حال، برای موفقیت در بازار کپسول، رسترها باید مواد، تجهیزات و تخصص مناسب را در اختیار داشته باشند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا طراوت را به حداکثر برسانند و اطمینان حاصل کنند که ویژگی‌های اصلی قهوه در زمان نوشیدن قهوه از بین نمی‌رود. یووال توضیح می دهد که طراحی کپسول اختصاصی با انتخاب مواد مناسب – در این مورد، آلومینیوم – شروع می شود. ما از آلومینیوم استفاده می کنیم، زیرا بهترین ماده برای حفظ طراوت و طعم در مدت زمان طولانی تر است. کپسول های آلومینیومی با کیفیت بالا در دستگاه های کپسول خانگی عملکرد خوبی دارند و باعث نشتی و مشکلات گیر کردن کمتری می شوند. تحقیقات نشان داد که استفاده از آلومینیوم برای پوشش و بدنه کپسول ها بهترین راه برای محافظت از قهوه در برابر اکسیژن و جلوگیری از کهنه شدن آن است. آزمایشی که توسط دکتر چاهان یرتزیان از ZHAW انجام شد، نشان داد که در طی یک دوره 46 هفته ای، آلومینیوم بالاترین سطوح دو ترکیب طعم دهنده را حفظ کرد که بیشتر با تازگی مرتبط هستند. علاوه بر این، دیواره‌های آلومینیومی کپسول‌ها وقتی به خرده‌فروش یا از خرده‌فروش به مصرف‌کننده ارسال می‌شوند، تغییر شکل نمی‌دهند. با این حال، او همچنین می‌گوید که استفاده از بسته‌بندی آلومینیومی به رسترها اجازه می‌دهد تا گزینه‌های کپسول پایدارتری را ارائه دهند ، چیزی که اولویت رو به رشد برای رستری‌های قهوه است. آلومینیوم قابل بازیافت است ، در واقع، می توان آن را بی نهایت بار بازیافت کرد، بنابراین ماده ای پایدارتر از پلاستیک است. کپسول های ما 100% بدون PVC هستند، به این معنی که کربن بسیار کمتری نسبت به جایگزین های پلاستیکی دارند. زیرساخت بازیافت برای کپسول های استفاده شده به طور مداوم در حال بهبود و توسعه است. به عنوان مثال، نسپرسو، رهبر بازار، 100000 نقطه بازیافت در 33 کشور جهان را اداره می‌کند، که در حذف پوشش سیلیکونی کپسول‌های آلومینیومی آن تخصص دارند تا بتوان آنها را بازیافت کرد. بعضی از کپسول‌های پلاستیکی نیز نشان داده‌اند که بیسفنول A (BPA) را در قهوه آزاد می‌کنند که برای سلامت انسان مضر است. ما همچنین دریافته‌ایم که می‌تواند به ماشین‌های قهوه ساز کپسولی آسیب برساند.
image3 4
نوآوری بخشی جدایی ناپذیر از بخش قهوه امروزی است و بخش بازار کپسول قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس جای تعجب نیست که دسترسی به این بازار پر رونق برای تعدادی از رسترها چشم‌انداز جذابی باشد. با این حال، همانطور که یووال توضیح داده است، استفاده از تجهیزات و تخصص مناسب مهم است. همکاری با یک سازنده کپسول خارجی ممکن است به برخی از برندها در این زمینه کمک کند. با این حال، رسترها هر گزینه‌ای را که انتخاب کنند، یک چیز واضح است، تمرکز بر مواد با کیفیت بالا، فرآیندهای تولید و بسته‌بندی برای موفقیت مستمر ضروری است.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه کنید.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0