طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image2 7

اصطلاح میکرو رستری به چه معناست؟

در سرتاسر جهان، بازار قهوه تخصصی در حال پیشرفت است. این منجر به تعداد فزاینده‌ای از میکرو رستری‌هایی شده است که قهوه‌های باکیفیت می‌فروشند ، اما اصطلاح “micro roaster” در واقع به چه معناست؟ بسیاری از عملیات‌های کوچک‌تر رست با حاشیه‌های کمی انجام می‌شوند، زیرا آنها قهوه را رست می‌کنند و حجم نسبتاً کمی به فروش می‌رسانند. بسیاری از آنها، با توجه به حجمی که دارند، تمرکز کاملی بر رست قهوه با کیفیت بالا دارند ،اما تعریف واضح چیست؟ واقعاً چه چیزی یک میکرو رستری را از رستری‌های با اندازه متوسط و بزرگتر متمایز می کند و چگونه کار می کنند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، با دو رستر قهوه صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
image6 6
یک میکرو رستری چقدر کوچک است؟

اگرچه هیچ تعریف رسمی وجود ندارد، میکرو رستری‌ها توسط برخی منابع یا بر اساس ظرفیت دسته ای دستگاهشان یا میزان قهوه ای که رست می کنند، تعریف می شوند. برای تعریف قبلی، برخی می‌گویند که رستری‌هایی که دانه های ریزتر را رست میکنند که به طور معمول از دستگاه‌هایی با ظرفیت ۱ کیلوگرم تا ۳ کیلوگرم استفاده می‌کنند. در مورد دومی، برخی از تعاریف می گویند که یک میکرو رستری به هر کسب و کار رست قهوه گفته می شود که کمتر از 100000 پوند (حدود 45340 کیلوگرم) قهوه در سال رست می کنند. استوارت ریتسون مدیر فروش اروپایی قهوه Osito است که در ایالات متحده، بریتانیا و کلمبیا فعالیت می کند. او می‌گوید: به طور کلی اگر بیش از 1000 کیلوگرم قهوه در هفته رست کنید، یک عملیات رست در مقیاس کامل در نظر گرفته می‌شود. حرکت از رستری خانگی به میکرو رستری طبیعتاً، سؤالاتی را در مورد تفاوت آنها با رستری‌های خانگی ایجاد می کند. رستری‌های خانگی بیشتر به جای فروش قهوه‌شان، برای استفاده شخصی خود رست می‌کنند. اگر رستری‌های خانگی بخواهند دانه‌های خود را بفروشند، باز هم معمولاً حجم‌های کمتری از قهوه را نسبت به میکرو رستری‌ها رست می‌کنند. با این حال، برخی از میکرو رسترها می‌توانند پس از تصمیم‌گیری برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار معتبر، از تنظیمات رست خانگی توسعه پیدا کنند. این می تواند به معنای انتقال عملیات رست کردن به یک فضای تجاری بزرگتر برای افزایش حجم رست باشد.
در مورد نانو رستری‌ها چطور؟

اصطلاحات میکرو رستری و نانو رستری اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما آیا آنها یکسان هستند؟ باز هم، هیچ تعریف رسمی از یک نانو رستری وجود ندارد، اما در بیشتر موارد، آنها اغلب در مقیاس کوچکتر از میکرو رستری‌ها کار می کنند و فضایی بین رستری‌های خانگی و میکرو رستری‌ها اشغال می کنند. به همین دلیل، نانو رستری‌ها به احتمال زیاد از دستگاه‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند در مقایسه با میکرو رستری‌ها.
اندازه تجهیزات

در نتیجه حجم کمتر رست، میکرو رسترها از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که ظرفیت کمتری نسبت به رستری‌های تجاری دارند. به عنوان مثال، خرید یک دستگاه رست دسته ای کوچک (بین 1 کیلوگرم تا 3 کیلوگرم ظرفیت) می تواند سرمایه گذاری کارآمدتری برای یک میکرو رستری جدید باشد. علاوه بر پایین نگه داشتن هزینه ها با خرید تجهیزات رست کوچکتر، میکرو رسترها اغلب در دسته های کوچکتر برای بهبود کنترل کیفیت رست می کنند. رست کردن در این دسته‌های کوچک اغلب بینشی را به آنها می‌دهد که باید پروفایل‌های رست‌شان خاص‌تر باشند. با این حال، برای اینکه میکرو رسترها حجم رست خود را ارتقا دهند، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در تجهیزات با اندازه بزرگ‌تر داشته باشند. استوارت توصیه می کند: اگر می توانید آن را بخرید، یک دستگاه رست بزرگتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید بخرید. اگر یک دستگاه رست خیلی کوچک بخرید، به احتمال زیاد زمان زیادی را صرف رست قهوه خواهید کرد و زمانی برای توسعه تجارت خود نخواهید داشت. اما توجه به این نکته مهم است که یافتن دستگاه رست مناسب متناسب با حجم قهوه ای که رست می کنید ضروری است ، صرف نظر از اندازه عملیات رست. اکثر سازندگان تجهیزات رست، رست کردن را با ظرفیت حدود 75 درصد ذستگاه توصیه می کنند تا از جریان هوای یکنواخت در کل زمان رست اطمینان حاصل شود. بنابراین برای برخی از میکرو رسترها، این می تواند به معنای استفاده از یک دستگاه رست 3 کیلوگرمی باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا ظرفیت 5 کیلوگرم نیاز داشته باشند.
image3 7
شروع یک میکرو رستری

از آنجایی که میکرو رسترها مقادیر کمی قهوه را خریداری و رست می‌کنند، بیشتر بر کیفیت و قابلیت ردیابی تمرکز می‌کنند. اما بسیاری از فاکتورهای دیگر وجود دارد که باید در هنگام شروع یک عملیات رست کوچک در نظر گرفته شود. توماش لاکا بنیانگذار قهوه BeBerry است که یک میکرو رستر در جمهوری چک است. او همچنین یک گریدر Q دارای مجوز و قهرمان کاپینگ جام اسلواکی 2018 است. او توضیح می‌دهد: عواملی که باید هنگام راه‌اندازی یک میکرو رستری در نظر بگیرید تا حد زیادی به هدف کلی شما از کسب‌وکار بستگی دارد. اگر در مورد رست جدی هستید، ایده خوبی است که ابتدا از چند دستگاه رست دیگر دیدن کنید تا در مورد کل فرآیند بیشتر بدانید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هر کسب و کار ارزش ها، فرهنگ ها و اهداف متفاوتی خواهد داشت. بازاریابی و برندسازی نقش مهمی در انتقال اشتیاق شرکت به قهوه و همچنین کمک به انتقال ارزش ها و داستان برند آن دارد. عملکرد در مقیاس کوچکتر میکرو رستر عموماً به این معنی است که آنها بر خرید قهوه های با کیفیت بالا با قصد رست آنها برای یک مشتری کوچک و پرشور تمرکز می کنند. گاهی اوقات می توان مستقیماً از تولید کننده یا از طریق واردکننده ای که با کشاورزان قهوه همکاری نزدیک دارد خریداری کرد. این امر باعث شده است که برخی از میکرو رسترها با تولیدکنندگان یا تعاونی‌ها همکاری‌های تجاری بلندمدت ایجاد کنند. در نهایت، این بدان معناست که علاقه آنها به قهوه هایی که ارائه می دهند باید با مصرف کننده نهایی نیز به اشتراک گذاشته شود. به‌علاوه، به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک‌تر، داستان‌سرایی برای میکرو رسترها ضروری است تا به تدریج یک پایگاه مشتری مستحکم ایجاد کنند. بسیاری از میکرو رسترها از مواد بازاریابی فیزیکی مانند بسته‌بندی و کارت‌های چشایی برای بیان داستان خود استفاده می‌کنند. این ممکن است شبیه یک کیسه پر جنب و جوش و رنگارنگ به نظر برسد که به وضوح هویت برند آنها را نشان می دهد، یا کارت هایی که اطلاعات تکمیلی در مورد یک قهوه ارائه می دهند و «داستان» پشت آن را بیان می کنند. استوارت از پروژه طراحی بسته بندی خود به نام قهوه بدون عنوان توضیح می دهد که با هنرمندان محلی برای تولید آثار هنری منحصر به فرد با الهام از تعدادی قهوه انحصاری همکاری کرده است. سپس هر قطعه از آثار هنری روی کیسه چاپ می‌شود که هر کدام نشان دهنده قهوه متفاوتی است. کیف‌ها هیچ اطلاعاتی در قسمت جلو ندارند، فقط طراحی دارند. هدف پروژه این بود که قهوه خوب و هنر خوب را گرد هم آورد.
image5 6
اهمیت هویت برند

مسلماً هیچ وقت به اندازه امروز قابل دسترسی نبوده است. به این ترتیب، در چند سال گذشته، شاهد تعداد فزاینده‌ای از برندها و کافی‌شاپ‌ها بوده‌ایم که قهوه را خودشان رست می‌کنند. توماش می‌گوید: با وجود همه‌گیری، تعداد رسترهای قهوه تخصصی در جمهوری چک در دو سال گذشته رو به افزایش بوده است. استوارت موافق است و می‌گوید: در حال حاضر شروع یک عملیات کوچک رست بسیار راحت‌تر است. با برندسازی مناسب و سطح تجربه خوب، به همان میزان سرمایه‌ای که حدود پنج تا ده سال پیش برای راه‌اندازی یک رستری نیاز داشتید، نیاز ندارید. بسیاری از مردم به دلیل داشتن یک کافی شاپ شروع به رست کردند، بنابراین حاضر بودند این ریسک را بپذیرند. اما اکنون، تعداد بیشتری از افراد را می‌بینید که با میکرو رستر همکاری می‌کنند. در نهایت، این می تواند به این معنا باشد که بازار در برخی مناطق اشباع شده است، بنابراین ضروری است که مشاغل قهوه بتوانند از رقبای خود متمایز شوند. برای میکرو رسترها، این می‌تواند به معنای معرفی منشا قهوه جدید یا کمتر شناخته‌شده یا کار با تعداد کمی از مزارع در کشورهای مختلف تولیدکننده قهوه باشد. به طور مؤثر، با ارائه یک تجربه متفاوت، می‌توانند نسبتاً رقابتی باقی بمانند، در حالی که همچنان روابط سودمند دوجانبه با تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند. ارائه یک محصول منحصربه‌فرد که برند شما را متمایز می‌کند مهم‌ترین چیزی است که اهمیت دارد. در نهایت، این بازاریابی و برندسازی است که یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند تا در بین بقیه متمایز شوند به ویژه در یک بازار رقابتی فزاینده.
image1 7
میکرو رستری‌ها چگونه قهوه خود را تهیه می کنند؟

کیفیت قهوه یکی از بزرگترین نقاط فروش میکرو رستری‌ها است. آن‌ها اغلب قهوه‌های انحصاری‌تری مانند میکرو لات یا قهوه‌های فرآوری‌شده تجربی می‌خرند، و اغلب طیفی از قهوه‌ها را ارائه می‌دهند که بسته به سطح موجودی، می‌آیند و می‌روند. در مقابل، رستری‌های تجاری بزرگ‌تر تمایل دارند تعداد بیشتری از ترکیب‌های ثابت را ارائه دهند که در تمام طول سال در دسترس هستند. در پاسخ، ما شاهد تعدادی از واردکنندگان قهوه تخصصی بوده ایم که حداقل مقدار سفارش را در سال های اخیر تنظیم می کنند. به عنوان مثال، Ally Coffee و Royal Coffee اکنون کیسه‌ها یا جعبه‌های قهوه سبز کوچک‌تری را ارائه می‌کنند  حتی در برخی موارد به 1 پوند (0.45 کیلوگرم) می‌رسد. استوارت می‌گوید: من برخی از رستری‌ها را می‌شناسم که فقط یک منبع را ارائه می‌دهند، زیرا آنها را از رقبا متمایز می‌کند. در Untitled Coffee، ما همیشه قهوه در دسترس نداریم، بنابراین در عوض قهوه‌هایی با نسخه محدود را برای چند ماه در یک زمان می‌فروشیم. برخی از میکرو رستری‌ها نیز از طریق مدل‌های تجارت مستقیم کار می‌کنند، به این معنی که قهوه را مستقیماً از واردکنندگان یا تولیدکنندگان خریداری می‌کنند. توماش می‌گوید: در سال‌های اخیر، بحث‌های بیشتری در مورد اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی موسسات تحقیقاتی بیشتری را برای توسعه گونه‌های هیبریدی انعطاف‌پذیر سوق می‌دهد، وجود داشته است. این گونه های جدید به طور بالقوه می توانند به یک بازار پریمیوم و خاص برای بسیاری از مصرف کنندگان منجر شوند. با این حال، ارائه قهوه‌های انحصاری‌تر می‌تواند به افزایش علاقه به یک برند کمک کند، ممکن است از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل کسب‌وکار برای برخی از میکرو رستری‌ها نباشد. این به این دلیل است که آنها در حال حاضر در حاشیه های ظریف تری نسبت به رستری های بزرگتر کار می کنند. وقتی صحبت از مقیاس بندی این مدل می شود، مشکلاتی وجود دارد. در حجم های بالاتر، جذب تغییرات قیمت دشوارتر می شود. علاوه بر این، اندازه بازار به یک نگرانی تبدیل می شود، زیرا ممکن است با نرخ کافی برای حمایت از مقیاس پذیری مداوم رشد نکند. علاوه بر این، تقاضا از سوی میکرو رستری‌ها برای قهوه‌های انحصاری‌تر می‌تواند کشاورزان را تحت فشار قرار دهد تا تکنیک‌های فرآوری جدیدی را آزمایش کنند که سود کمتری دارند. این ممکن است همیشه در مقیاس کوچک مقرون به صرفه نباشد و به طور بالقوه کسب سود را برای تولیدکنندگان دشوارتر کند.
image44
مقیاس پذیری و رشد ممکن است یک چشم انداز دشوار برای رستری‌های کوچک باشد، همانطور که در بازاری که سال به سال اشباع تر می شود، از رقبا متمایز می شوند. با این حال، در همان زمان، کار در مقیاس کوچکتر به این معنی است که میکرو رستری‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیرتر و چابک‌تر باشند و دامنه آزمایش را در جایی که رستری‌های بزرگ‌تر قادر به انجام آن نیستند، باز می‌کند. در حالی که سوالات قابل درک در مورد آینده این مدل و چگونگی تکامل آن در آینده وجود دارد، نمی توان انکار کرد که چقدر برجسته و محبوب در صنعت قهوه شده است.
امید.اریم که از این مقاله لدت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به ساید دانی‌در مراجعه فرمایید.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0