طعم و عطر قهوۀ تازه ...

New Project 80

اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک و کاربرد آنها؟

دستگاه‌های اسپرسوساز فوق‌خودکار که به‌عنوان دستگاه‌های «تمام اتوماتیک» یا «دانه به فنجان» نیز نامیده می‌شوند، می‌توانند قهوه را آسیاب و برای کاربر دم کنند. حتی برخی از مدل ها شیر را بخار می‌دهند و می ریزند. در حالی که این دستگاه‌ها راحتی بی‌نظیری را ارائه می‌دهند، برخی استدلال می‌کنند که آنها بسیاری از مهارت‌های باریستا و صنعت قهوه را به صورت خودکار ارائه می‌دهند ، چیزی که قهوه تخصصی به طور فزاینده‌ای به آن توجه می‌کند، این ما را به یک سوال مهم هدایت می کند: دستگاه‌های فوق العاده در قهوه تخصصی کجا قرار می گیرند؟ برای پاسخ به این سوال و کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تکامل دستگاه ها، با ایلیا کلیچکوف در Eversys آمریکای شمالی و Jai Lott در Blank Street Coffee صحبت کردیم ، در ادامه همراه ما باشید.
DSC04589 1024x640 1
فوق اتوماتیک در مقابل نیمه اتوماتیک و اتوماتیک(نمای کلی)

در کافی شاپ های مدرن سه نوع اصلی اسپرسوساز داریم: نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و فوق اتوماتیک. ماشین های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تا حد زیادی کاملا مشابه هستند. هر دوی آن‌ها به باریستا نیاز دارند که قهوه را آسیاب و تمپ کند و همچنین شیر را بخار دهد. تنها تفاوت این است که با یک نیمه اتوماتیک، باریستا باید خود پروسه را شروع کرده و متوقف کند. در مقابل، ماشین های اتوماتیک جریان آب را با وزن یا حجم تعیین شده قطع می کنند. این دستگاه‌ها به نظارت دائمی یک باریستا نیاز دارند تا همه متغیرها مطابق با دستور العمل باشند. در مقابل، فوق‌اتوماتیک عنصر انسانی را حذف می کند. در عوض، اپراتور یک دکمه را فشار می دهد. دستگاه دانه‌ها را آسیاب و تمپ می‌کند، اسپرسو را استخراج می‌کند و گاهی اوقات شیر را بخار می‌دهد و می‌ریزد. باریستا فقط باید مخزن دانه های قهوه و مخزن آب را پر کند (اگر دستگاه به آب اصلی متصل نباشد). به لطف این افزایش راحتی و ظرفیت سلف‌سرویس، دستگاه های فوق‌اتوماتیک به طور قابل‌توجهی در محیط‌های غیر کافه‌ای محبوب شده‌اند. لابی هتل ها، فرودگاه ها و دفاتر همگی نمونه های خوبی هستند. با این حال، انتقاداتی به دستگاه‌های فوق اتوماتیک وجود دارد که عمدتاً به دلیل عدم کنترل دستی دقیق اپراتور است.
Training Aids at French Truck Coffee s lab 1024x640 1
آموزش و مهارت باریستا

 باید بگوییم در فرهنگ مدرن قهوه تخصصی، مهارت باریستا هرگز مهم‌تر از این تاکنون نبوده است. فلسفه “دانه به فنجان” برنده می شود و بر کیفیت نوشیدنی در هر مرحله از زنجیره تامین تمرکز می کند، به این معنی که آموزش مهم است. با این حال، وقتی یک دستگاه می‌تواند بسیاری از مهارت‌های باریستا را خودکار کند، چگونه آموزش را بر این اساس تطبیق می‌دهید؟ جی می‌گوید: «ما با Parlor Coffee، یک رستری شگفت‌انگیز در بروکلین برای آموزش کارکنان همکاری کردیم. در سالن، کارکنان کاپینگ می کنند، آنها شروع به درک چگونگی شماره گیری، تلخی چیست، شیرینی چیست، چگونه آن را تجزیه و تحلیل کنند، و غیره می پردازند. باریستاها پس از آموزش در پارلور کافی، نگاهی عمیق به دستگاه فوق خودکار می اندازند. این به نشان دادن تمام مراحل مختلفی که به آنها آموزش داده شده است، کمک میکند. با این حال، او خاطرنشان می‌کند که در فرآیند استخدام مهم است که باریستا در مورد نوع قهوه‌ای که درست می‌کند و نحوه درست کردن آن بیشتر بداند. با این حال، ایلیا نقطه مقابل را بیان می کند که آموزش با دستگاه های فوق خودکار به باریستاها این امکان را می دهد که کمتر بر روی استخراج اسپرسو تمرکز کنند و بیشتر روی مهارت های نرم دیگر تمرکز کنند،مثل لاته آرت یا تعامل با مشتری. تمرکز اصلی در حال حاضر حرکت از مکانیکی به تعاملی است. ما اکنون بیشتر بر روی سطح باریستا تمرکز می‌کنیم، به تعامل انسانی نگاه می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که محصول اکنون با تعامل بیشتر و خدمات مشتری بهتر ارائه می‌شود.
Eversys E4 with Espresso next to a Linea Class at French Trucks training lab 1024x640 1
بازتاب اتوماسیون در صنعت

حتی اگر دستگاه‌های فوق‌اتوماتیک در قهوه تخصصی شروع به دیده شدن کنند، مهم است که درک کنیم که اتوماسیون در قهوه تخصصی چیز جدیدی نیست. در چند سال گذشته، ما شاهد معرفی محصولات دیگری بودیم که مهارت‌های باریستا را «خودکار» می‌کردند ، از توزیع‌کنندگان آسیاب و دستکاری خودکار گرفته تا ریختن خودکار روی قهوه‌سازها. جالب است بدانید که بسیاری از این نوآوری‌ها با همان سطح نگرانی در مورد ورودی دستی باریستا مواجه شده‌اند، اکنون به طور گسترده در قهوه تخصصی رایج هستند. ایلیا توضیح می دهد: انواع اتوماسیون های کوچک وجود دارد. دستگاه‌های خودکار، قیف‌های توزین، پورتافیلترهای ارگونومیک و غیره. چندی پیش نمی‌توانستید اینها را در یک کافه سنتی پیدا کنید. در واقعیت، مهم است که بدانید واقعاً چه می‌خواهید. آیا باریستای خود را طوری آموزش می دهید که سرعت بالایی داشته باشد؟ واقعیت این است که در یک کافی شاپ تخصصی محله کوچکتر، شما این فرصت را دارید که این کار را انجام دهید، می توانید زمان و تلاش زیادی را صرف درست کردن هر قهوه کنید. با این حال، در عملیات‌های پرسرعت تر و بزرگ‌تر، واقعاً باید روی خودکار کردن فرآیندهای روزمره باریستا تمرکز کنید. در حالی که اتوماسیون برخی از این کارهای دستی را با دستگاه‌های فوق‌خودکار حذف می‌کند، باید در نظر گرفت که این ممکن است به آن‌ها اجازه دهد تا مهارت‌های دیگری را نیز کسب کنند. ایلیا می‌گوید: اگر در حال اجرای عملیات خرده‌فروشی هستید، همیشه و همیشه کارهایی برای انجام دادن وجود دارد. همیشه چیزی وجود دارد که می‌توانید آن را بهبود ببخشید، چه رسیدگی به غذا، صحبت کردن با مشتری، یا تبلیغ آخرین پیشنهاد. این به باریستاها اجازه می دهد تا روی کاری که انجام می دهند تمرکز کنند، دستگاه‌های ما فقط برای اطمینان از اینکه کیفیت بالای محصول به طور مداوم قابل تکرار است وجود دارند.
آیا دستگاه فوق اتوماتیک برای شما مناسب است؟

دستگاه‌های فوق خودکار ثبات بیشتری را ارائه می‌دهند، می‌توانند به شما کمک کنند تا ضایعات را حذف کنید و به باریستاهای شما این فرصت را می‌دهند که روی خدمات بهتر به مشتریان تمرکز کنند. اما با وجود این مزایا و این واقعیت که کیفیت به طور گسترده در حال افزایش است، دستگاه های فوق خودکار ممکن است برای هر کسب و کار قهوه مناسب نباشند. برای کافی‌شاپ‌های کوچک‌تر که بر اساس مهارت‌های خود کار می‌کنند، دستگاه‌های فوق خودکار طبیعتاً جذابیت کمتری دارند. همچنین باید سرمایه گذاری مالی یک قطعه جدید گران قیمت را در نظر بگیرید. خارج از محیط های تجاری تر و پرترافیک، ممکن است برای هر بازاری مناسب نباشند. اگر مشتریان برای برقراری ارتباط با باریستا، تمجید از تکنیک‌هایشان و شرکت در فرآیند به آنجا بیایند، این هسته اصلی کسب و کار شماست، بنابراین تهیه اسپرسو سنتی بخشی از هویت شماست.
Coffee Samples at Coffee Lab 1024x640 1
در حالی که دستگاه‌های سنتی احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی مرکز کافی شاپ‌های تخصصی باقی خواهند ماند، این بدان معنا نیست که جایی برای دستگاه‌های فوق خودکار در این بخش وجود ندارد. آنها ممکن است گزینه مناسبی برای کافی‌شاپ‌های تخصصی کوچک‌تر نباشند، اما ماشین‌های فوق‌العاده پتانسیل زیادی دارند تا قهوه‌ای با طعم عالی و با کیفیت بالا ارائه کنند. به هر حال، هر فرصتی وجود دارد که بتوانیم از دستگاه‌های فوق خودکار برای معرفی مشتریان جدید به قهوه تخصصی در محیط های پرترافیک استفاده کنیم، زمانی که سرعت و دقت مهم هستند. حتی اگر برای همه مناسب نباشد، باز هم به این معنی است که افراد بیشتری قهوه بهتری می نوشند.
امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید برای دستزسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0