طعم و عطر قهوۀ تازه ...

rawkkim hwYwbz7TAhU unsplash crop 1536x493 2

چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند مشتریان خود را پس از کرونا برگردانند؟

بیش از یک سال است که کووید-19 نحوه فعالیت مشاغل در سراسر جهان را مختل کرده است. کافی شاپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از آنها بسته می مانند. برخی دیگر با محدودیت های عملیاتی قابل توجهی بازگشایی شده اند. با این حال، مصرف کنندگان هنوز قهوه می نوشند، مشتریان همچنان در حال دریافت کافئین خود هستند، چه در خانه دم کنند و چه از کافه محلی خود قهوه بیایند. خوشبختانه، در حالی که همه گیری هنوز تمام نشده است، پایان نزدیک است تا مارس 2021، بیش از 475 میلیون دوز واکسیناسیون در سراسر جهان انجام شده است. برای صاحبان کافی شاپ، این بدان معناست که زمان پاسخ به برخی از سوالات کلیدی فرا رسیده است. بازار قهوه پس از همه گیری چگونه خواهد بود؟ آیا روند سفارشات ماندگار است؟ و چگونه می توانند پس از برداشته شدن محدودیت ها مشتریان را برگردانند؟ برای پاسخ به این سوالات و بیشتر، با تعدادی از سهامداران در بخش قهوه بریتانیا صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
Returning to Coffeeshop 1
کرونا چگونه بر کافی شاپ ها تأثیر گذاشته است؟
وقتی همه‌گیری کووید-19 در اوایل سال 2020 در سراسر جهان شیوع یافت، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌هایی را برای مشاغل غیر ضروری اعلام کردند. بخش میزبانی یکی از اولین کسب و کارهایی بود که تحت تاثیر قرار گرفت. با وجود محدودیت‌ها، بسیاری از مشتریان قادر به بازدید از کافه‌های محلی با همان ظرفیت نبودند. یک نظرسنجی توسط World Coffee Portal ادعا می کند که 92 درصد از اپراتورهای کافی شاپ در بریتانیا مجبور به تعطیلی موقت در مقطعی در سال 2020 شدند. وقتی باز بود، بسیاری نیز مجبور شدند به روش‌های جدید یا غیرمنتظره خود را تطبیق دهند، 70٪ به غذای آماده روی آوردند، 67٪ ساعات کاری خود را محدود کردند و 57٪ منوهای خود را کاهش دادند. برای بسیاری از افراد در بخش قهوه، این به معنای کاهش درآمد و در نتیجه کاهش فروش بود. طبق گزارش Project Café UK 2021، بخش بازار کافی شاپ بریتانیا 40 درصد در فروش کلی کاهش یافت. این در نتیجه منجر به تعطیلی خالص 182 کافی شاپ دائمی در کشور در طول سال شد.
Returning to Coffeeshop 2
روند مصرف در طول همه گیری

با تعطیلی گسترده کافه ها، مصرف کنندگان در عوض به دنبال بازسازی تجربه کافه در خانه بودند. اما در این افزایش مصرف در خانه، مصرف کنندگان روی چه چیزی تمرکز می کنند؟ فلچر باولی رئیس فروش Caravan Coffee Roasters در لندن است. او می گوید مردم عموماً بیشتر به دم کردن خانگی علاقه دارند و در غیاب کافی شاپ قهوه های مختلفی را تجربه می کنند. ما قطعاً شاهد افزایش فروش قهوه‌های فیلترشده، تک منشأ و ترکیبات واحد خود بوده‌ایم. با این حال، ما همچنین متوجه فروش بیشتر دانه های کامل به جای قهوه پیش آسیاب شده ایم. این نیز در افزایش فروش آنلاین نشان داده شده است. در حالی که برخی از کافی شاپ ها ممکن است افزایش دم کردن خانگی را به عنوان یک تهدید بالقوه ببینند، برخی دیگر با باز کردن فروشگاه های تجارت الکترونیک و پاسخگویی به تقاضا سازگار شده اند. فروش آنلاین تقریباً یک شبه دو برابر شد. ما در چند هفته اول حدود 500 درصد رشد داشتیم. جاش کلارک مدیر بخش قهوه در Clifton Coffee Roasters در بریستول است. او موافق است که تغییر بزرگی به سمت فروش آنلاین صورت گرفته است. جاش می‌گوید: ما این انتقال را از جایی که مصرف‌کنندگان تجهیزات خریداری کرده‌اند دیده‌ایم. اول از همه، ما دیدیم که مردم قهوه‌سازهایی مانند V60، Chemex یا Clever Dripper می‌خرند. سپس موج بعدی مردمی بود که آسیاب می‌خریدند. با این حال، جاش همچنین می‌گوید که در طول زمان تغییری در قهوه‌هایی که مردم می‌خریدند، رخ داده است. او می‌گوید که در ابتدا، مشتریان پروفایل‌های طعم سنتی‌تر و کلاسیک‌تری را آزمایش می‌کردند. با این حال، کم کم دیدیم که آنها قهوه‌هایی می‌نوشند که کمی متفاوت فرآوری می‌شوند. آنها شروع به سفارش قهوه‌هایی کردند که طعم‌های هیجان‌انگیز یا متنوع‌تری داشتند.

 

Returning to Coffeeshop 3
جذب مشتریان پس از کووید-19 به کافی شاپ

همانطور که ما شروع به بهبودی از همه گیری می کنیم و مشاغل غیر ضروری شروع به بازگشایی می کنند، کافی شاپ ها برای چیزی شبیه به بازگشت به حالت عادی آماده می شوند. اما وقتی بخش میزبانی دوباره باز شود، یک سوال کلیدی برای صاحبان کافی‌شاپ وجود خواهد داشت که باید پاسخ دهند: چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید و به سطح فروش عادی بازگردید؟
آماده باشید، باز باشید و اعلام کنید

شاید نکته ساده ای به نظر برسد، اما آماده شدن برای مشتریان شروع بسیار خوبی است. علاوه بر این، می توانید خود را در رسانه های اجتماعی قابل مشاهده کنید و در مورد این واقعیت صحبت کنید که مثلاً در یک روز خاص بازگشایی خواهید کرد.
Myles Shapcott رئیس عمده فروشی Origin Coffee Roasters است. او می گوید که همه در حال حاضر در “حالت بقا” هستند و کلید این است که “باز بمانیم و زنده بمانیم”. اولی سیرز مدیر عمده فروشی North Star Coffee Roasters در لیدز، انگلستان است. مانند مایلز، او فکر می کند که باز ماندن بسیار مهم است، اما خاطرنشان می کند که کافی شاپ ها نیز باید در این مواقع نگرش مثبت داشته باشند. کسب‌وکارهایی که تسلیم نشده‌اند، آن‌هایی هستند که برای فعالیت در برخی ظرفیت‌ها در سراسر همه‌گیری سازگار شده‌اند.
kyle ryan 6g1kqseqsEk unsplash 1 1024x679 1
از قبل برنامه ریزی کنید

زمان ارزشمند است. برنامه ریزی از قبل به جای انتظار برای بازگشایی کسب و کار به شما کمک می کند تا برای مشتریان جدید و بازگشت آماده شوید. مایلز می‌گوید که امیدوار است کسب‌وکارهای میزبانی این زمان را صرف تفکر در مورد آنچه در آن خوب هستند، کنند و تشخیص دهند که چه چیز دیگری می‌توانند برای مشتریان خود بیاورند. من فکر می‌کنم با تکامل، صاحبان کافی‌شاپ می‌توانند کسب‌وکار خود را بهبود بخشند. اکنون زمان آن است که واقعاً برنامه‌ریزی کنید، فکر کنید و هر کاری را که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که آماده افتتاح هستید. این می تواند از چند طریق شکل بگیرد. برای مثال ممکن است به معنای کار کردن بر روی آیتم های منوی جدید، استخدام و آموزش کارکنان، یا تطبیق ساعات کاری شما باشد. اقداماتی که انجام می دهید منحصر به منطقه و کافی شاپ شما خواهد بود. مهم این است که شما آماده باشید. شما نمی‌دانید چند نفر قرار است از در وارد شوند. بزرگترین نکته این است که از زمانی که اکنون در اختیار دارید استفاده کنید. برنامه ریزی و سازماندهی کنید، از برنامه ریزی بیشتر نترسید.
یک تجربه با کیفیت ارائه دهید

حضور در یک کافه به همان اندازه که برای نوشیدن یک قهوه است، جاذبه های بصری نیز دارد. این تجربه از لحظه‌ای که وارد می‌شوید شروع می‌شود و تا زمانی که شما کافه را ترک نکنید متوقف نمی‌شود. به این ترتیب، صاحبان کافی شاپ باید هر کاری که می توانند انجام دهند تا مطمئن شوند کافه آنها برای هر مشتری جذابیت دارد. به احتمال زیاد خدمات مشتری پس از بازگشایی کافی شاپ ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند و به کافه ها کمک می کند تا خود را در بازار شلوغ متمایز کنند. اولی می‌گوید: ما بسیاری از تعاملات اجتماعی و ما بسیاری از فضایل خدمات به مشتریان را در این زمان باماسک و شبه بی‌چهره از دست داده‌ایم، جایی که شما به سادگی در یک صف صحبت‌های کوچک انجام می‌دهید. زمان مناسب را برای مشتریان اختصاص دهید. اطلاعات قهوه را به اشتراک بگذارید ، این به شما کمک می کند تا برنده بزرگی شوید.
Returning to Coffeeshop 5
پروتکل های ایمنی و بهداشتی

بخشی از ارائه یک تجربه خوب این است که مطمئن شوید مشتریان شما احساس امنیت و آرامش می کنند. حتی پس از بازگشایی کافی‌شاپ‌ها و توزیع واکسن‌ها، کرونا احتمالا برای مدتی در ذهن مردم خواهد بود. این بدان معنی است که حفظ بهداشت خوب و پروتکل های ایمنی بهداشتی دقیق همچنان حیاتی خواهد بود. گرت جونز مدیر آموزش در Square Mile Coffee Roasters است. او فکر می کند که زندگی روزمره آینده ما مدت ها پس از بازگشایی همه چیز تحت تأثیر این همه گیری قرار خواهد گرفت. او می‌گوید: من فکر می‌کنم برای شروع، نشستن در فضای باز ارزشمندتر خواهد شد. کافه ها همچنان باید مطمئن شوند که اقدامات ایمنی صحیح را اجرا می کنند و محتاط باشند. مشتریان به شما اعتماد زیادی دارند. اگر بتوانید بازگشایی کنید، فقط به این دلیل باز هستید که از اقداماتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، ماسک صورت، بهداشت، سلامت و ایمنی پیروی می کنید. به هر حال هر چیزی که باید وجود داشته باشد. این به این معنی است که میزها باید هنوز به درستی از هم فاصله داشته باشند، کارکنان باید به استفاده از ماسک صورت ادامه دهند و فاصله گذاری اجتماعی و سایر پروتکل های بهداشتی همچنان تشویق شوند. پیروی از راهنمایی های محلی در مورد روش های صحیح باعث می شود مشتریان در کافی شاپ شما احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشند.
مراقب تجهیزات خود باشید

مطمئن شوید که به‌خوبی نگهداری می‌شوند و به محض باز کردن دوباره آماده اجرا هستند.
گرت می‌گوید که آزمایش مداوم تجهیزاتی که به آب اصلی متصل هستند، مانند دستگاه‌های اسپرسوساز و شیرهای آب گرم، بسیار مهم است. با وجود تجهیزات و فیلترهای آب که در طول قرنطینه بیکارند، آب راکد می‌تواند مستعد رشد باکتری‌ها و رسوب مواد معدنی در داخل دستگاه اسپرسوساز باشد. پس از بازگشایی کافی‌شاپ، او توصیه می‌کند که در صورت لزوم کارتریج‌های فیلتر آب را به‌درستی تعویض کنید، و قبل از روشن کردن دستگاه‌ها، آب داخل دستگاه را به گردش درآورید.
photo 1594402919317 9e67dca0a305 1024x683 1
آماده کردن کافی شاپ خود برای پس از همه گیری کار آسانی نیست. اما با برنامه ریزی قبلی، سازماندهی و طراحی تجربه امن و آرام، می توانید خود را در موقعیت عالی قرار دهید. در هفته‌ها و ماه‌های پیش از بازگشایی کامل مشاغل میزبانی در کشورتان، هر کجا که هستید، از زمانی که در اختیار دارید برای برنامه‌ریزی استفاده کنید. به این فکر کنید که مشتریان شما چه می خواهند. خود را آماده کنید تا به آنها رسیدگی کنید.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1536 493 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0