طعم و عطر قهوۀ تازه ...

pour over 1 1536x531 1

یک ترکیب امضادار برای کافی شاپت درست کن!

در بازار رقابتی قهوه تخصصی امروزی، مهم است که کافی‌شاپ‌ها متفاوت عمل کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توانند این کار را انجام دهند، رست قهوه در است ، ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای مشتری که طراوت قهوه را نیز به حداکثر می‌رساند. کافی‌شاپ‌ها همچنین می‌توانند ترکیب‌های خاص خود را توسعه دهند که به متمایز کردن آن‌ها از رقبایشان کمک می‌کند. ترکیبات امضادار نه تنها یک طعم ثابت و تکرارپذیر برای مصرف کنندگان فراهم می کنند، بلکه می توانند نقطه فروش منحصر به فردی برای یک کافی شاپ باشند. بنابراین، چگونه می توانید ترکیب امضادار خود را ایجاد کنید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با سه متخصص قهوه صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
coffee hopper 1024x640 1
ترکیبات قهوه در مقایسه با تک منشا (سینگل اورجین)
اصطلاحات “ترکیب” و “تک منشا” معمولاً در صنعت قهوه تخصصی استفاده می شود، اما تفاوت آنها دقیقاً چیست؟ تک منشاء به این معنی است که قهوه از یک مکان، معمولاً یک کشور یا منطقه خاصی در آن کشور منشاء گرفته است. در برخی موارد، ممکن است به قهوه‌ای که در یک مزرعه یا زمین رشد می‌کند نیز اشاره داشته باشد. از آنجایی که قابلیت ردیابی برای مصرف کنندگان قهوه اهمیت بیشتری پیدا کرده است، تمرکز بر منشاهای منفرد در سراسر صنعت مهم تر شده است. با این حال، ترکیب‌ها حاوی دو یا چند قهوه منشاء واحد هستند. این ها را می توان در نسبت های مختلف ترکیب کرد تا یک طعم منحصر به فرد ایجاد شود ، به ویژه طعمی که فقط با یک منشا قابل تکرار نیست. کریستوس سوتیروس مدیر اجرایی و استاد باریستا در Nestlé Professional است. او توضیح می‌دهد: «ترکیب‌ها عمدتاً مربوط به سفارشی‌سازی هستند، ترکیب‌ها همچنین به کافی‌شاپ‌ها اجازه می‌دهند تا پروفایل‌های طعم را بر اساس ترجیحات مصرف‌کننده تطبیق دهند. اگر یک رستری یا کافی‌شاپ بخواهد یک طعم تکرارپذیر ایجاد کند، می‌تواند ترکیبی مطابق با طعمی خاص برای اطمینان از ثبات در طول سال ایجاد کند.
serving 1024x640 1
ترکیب “امضادار” چیست؟
به طور معمول، هنگامی که رستری‌ها و کافی‌شاپ‌ها ترکیبی را ایجاد می‌کنند، یک ترکیب «امضادار» ارائه می‌دهند. کریستوس توضیح می‌دهد: ترکیب امضادار، یک ترکیب منحصربه‌فرد قهوه است که با دانه‌های منشأ منفرد ساخته می‌شود. “ترکیبهای امضادار توسط کافی شاپ های جداگانه با استفاده از دستور العمل منحصر به فرد خود ایجاد می شوند.” علاوه بر ارائه مشخصات طعم منسجم تر، ترکیب های امضادار می توانند به کافی شاپ ها کمک کنند تا ویژگی‌های برند خود را نشان دهند. ترکیب‌های امضادار به کافی‌شاپ‌ها اجازه می‌دهد خلاقانه عمل کنند و طعمی منحصر به فرد ایجاد کنند. آنها این آزادی را دارند که ترکیب خود را تغییر دهند و هر چند وقت یکبار که مایلند با آن آزمایش کنند و تجربه های متنوع تری از قهوه را برای مصرف کنندگان خود فراهم کنند. مارچلو کونا مالک کوفی و شرکت در سائوپائولو، برزیل است. او در مورد اینکه چگونه ترکیبات امضادار می تواند به تمایز کمک کند صحبت می کند. او می‌گوید: «ما ترکیبی را ایجاد کردیم که باعث می‌شود کافی‌شاپ ما متمایز شود و مشتریان ما نیز از آن لذت ببرند. ترکیب امضادار ما توسط باریستا ساخته شده است. با این ترکیب، تعادل کاملی از شیرینی، اسیدیته، بادی، عطر و طعم و مزه وجود دارد. در نهایت، وقتی مارچلو با موفقیت توسعه یابد، می‌گوید که ترکیب‌های امضادار می‌توانند ابزار بازاریابی مفیدی برای کافی‌شاپ‌ها باشند. برای کوفی و شرکت، ترکیب امضادار ما به ما در ایجاد هویت کمک کرد. هر کافی‌شاپ می‌تواند ترکیب خاص خود را ایجاد کند که هویت برند آن را تقویت می‌کند.
roastelier roasting 1024x640 1
چگونه یک ترکیب امضادار ایجاد کنیم

یک ترکیب امضادار می تواند به یک کافی شاپ کمک کند تا در مقابل رقبا متمایز شود، تهیه دستور رست منحصر به فرد شما برای موفقیت نیاز به تمرکز و توجه به جزئیات دارد. طعم های موجود در قهوه هایی که برای ترکیب انتخاب می کنید باید مکمل یکدیگر باشند، در غیر این صورت ممکن است این ترکیب در بین مشتریان شما محبوب نباشد. بنابراین، چگونه در مورد توسعه یک ترکیب امضادار اقدام کنیم؟ کریستوس می گوید: از یک قهوه پایه برای ترکیب شروع کنید و در مورد تعدادی از عوامل تصمیم بگیرید، از جمله اینکه قهوه برای اسپرسو باشد یا فیلترشده، گرم یا سرد دم شود، اسپرسو باشد یا با شیر مصرف شود. کافی‌شاپ‌ها باید این سؤال‌ها را هنگام فکر کردن به روند توسعه ترکیب امضادار خود در نظر بگیرند. به عنوان مثال، ترکیبهای فیلترشده معمولاً سبک تر از ترکیبهای اسپرسو رست می شوند. این به این دلیل است که اسپرسو در مدت زمان کوتاه‌تری و تحت فشار زیادتری استخراج می‌شود. در نهایت، این پنجره کوتاه‌تر استخراج به این معنی است که رست‌های سبک‌تر با تخلخل کمتر احتمال استخراج کمتری دارند و می‌توانند طعم ترش یا صاف داشته باشند، به این معنی که رست‌های تیره‌تر معمولاً مناسب‌تر هستند. اسپرسو همچنین نیاز به شدت بیشتری دارد تا بتواند در نوشیدنی‌های حاوی شیر نفوذ کند. در نهایت، در نظر گرفتن این تفاوت ها بر ترکیب امضادار شما تأثیر می گذارد. هر یک از اجزای ترکیب را بچشید و تصمیم بگیرید که کدام قهوه بیشترین طعم را دارد. این قهوه را می توان به عنوان پایه استفاده کرد که معمولاً حدود 50 درصد از ترکیب را تشکیل می دهد. سپس می‌توانید قهوه‌های دیگری را اضافه کنید تا ترکیبی پیچیده‌تر ایجاد کنید. انتخاب قهوه‌ها از چندین منبع مختلف و همچنین انواع و روش‌های فرآوری، به کافی‌شاپ‌ها اجازه می‌دهد تا درک بهتری از این که کدام طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب می‌شوند، داشته باشند. مارچلو توضیح می دهد: ما از دانه‌های برزیلی، کلمبیایی و اتیوپیایی در ترکیب اصلی خود استفاده می کنیم. به طور کلی، قهوه برزیلی بادی بیشتری ، شیرینی و همچنین طعم کارامل، شکلات و آجیلی را به همراه دارد که می تواند پایه خوبی برای ترکیب اسپرسو باشد. در همین حال، قهوه کلمبیایی، اسیدیته ملایم، شیرینی کاراملی و ته مایه آجیلی را اضافه می کند. در نهایت، قهوه اتیوپی طیفی از طعم‌ها را به ارمغان می‌آورد، از طعم‌های روشن‌تر مرکبات گرفته تا ویژگی‌های میوه‌ای و شیرین، اغلب با پیچیدگی و اسیدیته فراوان. هنریک می‌گوید که کافه‌های Malabarista Especiais روند توسعه متفاوتی برای ترکیبات امضادار خود دارند. فرآیند ایجاد ترکیب امضادار با آزمون و خطا همراه بود، ما درصد مشخصی از قهوه کلمبیایی و اتیوپیایی را می‌خواستیم، با این حال، باید روی آنچه مشتری می‌خواهد نیز تمرکز می‌کردیم. ما از قهوه های کلمبیا و اتیوپی استفاده کردیم زیرا مشتریان ما به طعم های قهوه برزیلی عادت دارند. ایده پشت ترکیب امضادار ما برجسته کردن طعم هایی بود که مشتریان ما به ندرت تجربه می کنند. مارچلو، در عین حال، خاطرنشان می کند که حفظ انتظارات مشتری کلیدی است. راز یک ترکیب با کیفیت بالا این است که بدانید چگونه همه ویژگی‌های بالا را برای ایجاد یک فنجان قهوه عالی ترکیب کنید.
beans 1024x640 1
رست ترکیب امضادار

برای بسیاری از کافی‌شاپ‌ها، سرمایه‌گذاری در تجهیزات رست می‌تواند ممکن نباشد. علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های تجهیزات، کافی شاپ ها باید فضایی برای رست کردن و ذخیره قهوه پیدا کنند. برای غلبه بر این چالش‌ها، Nestle Professional Roastelier by Nescafé را راه‌اندازی کرد: راه‌حلی بدون نسخه که به کافی‌شاپ‌ها و باریستاها کنترل بیشتری بر فرآیند رست کردن می‌دهد. کریستوس توضیح می‌دهد: بعد از سال‌ها تحقیق، رسترهای متخصص ما روشی منحصربه‌فرد برای رست کردن قهوه ایجاد کرده‌اند. در مراحل اولیه توسعه رست، ما دقت زیادی به کامل کردن پارامترهای رست می کنیم تا کافی شاپ ها بتوانند مراحل نهایی رست را در فروشگاه سفارشی کنند. ما این فناوری را Prime Roast می نامیم. ما از اولین مرحله رست در کارخانه‌های نستله استفاده می‌کنیم و به کافی‌شاپ‌ها اجازه می‌دهیم آن را در فروشگاه به پایان برسانند تا ترکیب‌های مختلفی ایجاد کنند. این امر به آنها مالکیت و کنترل بیشتری بر تازگی و کیفیت محصول نهایی می دهد. تازگی یک عامل کلیدی است که به کیفیت کلی قهوه کمک می کند. قهوه پس از رست به محصولی فرار و لطیف تبدیل می شود. تقریباً به محض اینکه رست متوقف می شود، طراوت خود را از دست می دهد و طعم ها و عطرهای لطیف تر شروع به محو شدن می کنند. رست کردن در فروشگاه به کافی شاپ ها این امکان را می دهد که قهوه را تا حد امکان تازه سرو کنند. سیستم‌های Roastelier به کافی‌شاپ‌ها اجازه می‌دهند در دسته‌های کوچک 250 گرمی رست شوند، که می‌تواند چرخش انبار را بهبود بخشد و زمان ذخیره‌سازی را به حداقل برساند. مشتریان Roastelier توسط Nescafé می‌توانند یک کد QR را اسکن کنند تا منشا هر قهوه را شناسایی کنند، هر کدام دارای چندین پروفایل رست هستند که بهترین نتیجه را از قهوه می‌گیرد. وقتی قهوه به‌طور کامل با استفاده از سیستم Roastelier by Nescafé رست شد، می‌توان از آن به‌عنوان یک جزء در ترکیب استفاده کرد که به صاحبان کافی‌شاپ اجازه می‌دهد تا قهوه‌ی امضادار خود را درست کنند.
S2AYHC 1024x640 1
اطمینان از جذابیت ترکیب امضادار برای مصرف کنندگان

کریستوس می‌گوید: برای ایجاد یک ترکیب امضادار، کافی‌شاپ‌ها باید با ترسیم نیازهای مصرف‌کنندگان خود شروع کنند. همچنین مهم است که ترکیبی مشابه آنچه در حال حاضر در منوی شما وجود دارد ایجاد کنید و سپس به تدریج دستور ترکیب را گام به گام تغییر دهید تا هرگونه انتقال به طعم‌های جدید برای مشتری روان‌تر شود. آزمایش طعم‌ها، رایحه‌ها، اسیدیته، طعم پس‌مزه و بادی جالب است، به‌خصوص زمانی که از روش‌های مختلف دم کردن استفاده می‌کنید. اگر از ترکیب امضادار ما برای استخراج اسپرسو یا دم کردن کمکس(Chemex) استفاده کنید، برای مثال، بادی، شیرینی، اسیدیته و مزه آن متفاوت خواهد بود. با این حال، هنگام تهیه ترکیبات امضادار برای مشتریان، کافی‌شاپ‌ها باید توجه داشته باشند که تفاوت در نحوه استخراج قهوه هر یک از اجزای را جداگانه در نظر بگیرند. از آنجایی که قهوه‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی استخراج می‌شوند (که عمدتاً به تنوع و مشخصات رست بستگی دارد)، باید مطمئن شوید که تمام اجزای ترکیب در یک سطح مشابه استخراج می‌شوند. ترکیب‌های امضادار می‌توانند به کافی‌شاپ‌ها در جذب مشتریان جدید و همچنین تشویق مشتریان فعلی به امتحان چیزهای جدید کمک کنند: ترکیب امضادار به کافی‌شاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با نیازهای مشتریان خود سازگار شوند و همچنین وفاداری مصرف‌کننده را افزایش دهند. 
roastelier 1024x640 1
بازار قهوه مدرن هرگز به اندازه کنونی رقابتی نبوده است، برای کافی‌شاپ‌ها، ارائه تجربه‌های جدید و بهبودیافته قهوه ضروری است و بخشی از این شامل ایجاد یک ترکیب امضادار است. ترکیبات امضادار نه تنها می توانند به کنار گذاشتن برند قهوه شما از دیگران کمک کنند، بلکه می توانند اطمینان حاصل کنند که همیشه قهوه خوشمزه ای ارائه می دهید ، تجربه کلی را برای مصرف کنندگان بهبود می بخشد.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1536 531 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0