طعم و عطر قهوۀ تازه ...

barista

چگونه کافی شاپ ها می توانند بین المللی شوند؟

در سرتاسر جهان، نمونه های زیادی از کافی شاپ‌ها و رستری‌ها وجود دارند که در بازارهای بین المللی گسترش یافته اند ، چندین مارک قهوه تخصصی نیز وجود دارند که توانسته اند شعبه‌هایی را در کشورهای مختلف افتتاح کنند. با این حال، مقیاس‌بندی یک برند قهوه در سطح بین‌المللی با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه است.  برای کسب اطلاعات بیشتر، با بنیانگذار Bonanza Coffee، Kiduk Reus، و مدیر عامل Coffee Island، Alexandros Zapaniotis صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
specialty coffee 1024x640 1
ورود به بازارهای جدید به عنوان یک مارک خاص قهوه

کسب‌وکارهای قهوه تخصصی مشتری‌دار عموماً با تمرکز بر کیفیت از مارک‌های تجاری متمایز می‌شوند. این مسلما ورود به بازارها را دشوارتر می کند، زیرا اولین چالش این است که مطمئن شوید در زمان مناسب وارد بازار مناسب می شوید. علاوه بر این، برای برندهای قهوه تخصصی، رعایت استانداردهای کنترل کیفیت بالاتر با افزایش شعبه  می‌تواند مشکل باشد. الکساندروس می گوید که در سال 1999، Coffee Island یک فروشگاه در پاتراس، یونان داشت. در آن زمان ما فقط قهوه رست می کردیم. با این حال، در سال 2009، ما شروع به سرو نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو نیز کردیم. که این شرکت در سال 2013 برند خود را تغییر داد و سپس در سال 2016 با افتتاح یک کافی شاپ در بریتانیا وارد اولین بازار بین المللی خود شد. در همین حال، کیدوک می گوید که Bonanza Coffee در اواسط تا اواخر دهه 2000 در برلین، آلمان افتتاح شد. ما فقط یک کافی شاپ سنتی نبودیم. ما اسپرسو و قهوه فیلترشده را وزن می‌کردیم و لاته آرت می‌زدیم، کاری که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها در اروپا در آن زمان انجام نمی‌دادند. در سال های بعد، بازار قهوه تخصصی در سراسر جهان به رشد خود ادامه داد. اولین بار در کشورهای شمال اروپا در اوایل دهه 2000، و همچنین استرالیا، نیوزیلند و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی، فرهنگ قهوه تخصصی پس از آن در ایالات متحده در طول این دهه رشد کرد. در طول دهه‌ی 2000 تا 2010، کافی‌شاپ‌های تخصصی بیشتری در بریتانیا و سرزمین اصلی اروپا  و همچنین در برخی از کشورهای تولیدکننده مانند برزیل ، شروع به افتتاح کردند و سپس در سراسر جهان گسترش یافتند. یکی از بزرگترین نیروهای محرک در پشت رشد جهانی قهوه تخصصی، افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای قهوه پایدارتر و با کیفیت بالا است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد قهوه خود بدانند ،از جمله منشاء، روش پردازش و مشخصات رست.
airport coffee 1024x640 1
توجه به لوکیشن
مانند هر کافی‌شاپ یا رستری، اولین قدم در هنگام گسترش در خارج از کشور، انتخاب یک مکان جدید است. Coffee Island اولین شعبه بین المللی خود را در سال 2009 در قبرس افتتاح کرد. الکساندروس توضیح می دهد که این شرکت قبرس را به دلیل نزدیکی و شباهت های فرهنگی آن انتخاب کرد. او می گوید که این اولین گام کلیدی برای ایجاد حضور در خارج از کشور بود که در حال حاضر بیش از 50 شعبه فقط در قبرس وجود دارد. این شرکت در حال حاضر کافی‌شاپ‌ها و رستری‌ها را در امارات متحده عربی ، رومانی، سوئیس، کانادا و مصر، با برنامه‌هایی برای توسعه در سایر بازارهای بین‌المللی نیز اداره می‌کند. باز کردن شعبه در برخی کشورها می‌تواند به برندهای قهوه در درک نحوه ورود به سایر بازارهای اطراف کمک کند. به عنوان مثال، او می گوید که افتتاح شعبه ها در سوئیس به Coffee Island بینش بیشتری نسبت به کشورهای همسایه ایتالیا، فرانسه و آلمان داد. ما در سال 2016 یک کافی شاپ در لندن، بریتانیا افتتاح کردیم تا این برند را در بازارهای دیگر آزمایش کنیم. نتایج موفقیت آمیز بود و در سال 2017، شعبه دیگری را در تورنتو، کانادا افتتاح کردیم. موقعیت تورنتو به ما کمک کرد تا بازار قهوه متفاوتی را درک کنیم و به ورود به بازار قهوه ایالات متحده نزدیک تر شویم. برای ما، افتتاح یک لوکیشن در دبی نیز راهی عالی برای درک بازار گسترده‌تر قهوه خاورمیانه و افزایش آگاهی از برند بود.
serving customers 1024x640 1
درک تفاوت های منطقه ای
در حالی که باز کردن یک شعبه جدید در یک کشور دیگر مطمئناً می‌تواند به رستری‌ها و کافی‌شاپ‌ها کمک کند تا در مورد آن بازار خاص بیشتر بدانند، اما ضروری است که آنها از قبل تحقیقات بازار را انجام دهند. قبل از هر چیز، مشاغل قهوه باید اطمینان حاصل کنند که شعبه جدید آنها به اندازه کافی ترافیک بالایی را تجربه می کند تا سودآور باقی بماند. با این حال، مسلما یکی از بزرگترین چالش ها موانع زبانی است. به عنوان مثال، اگر یک رستر بریتانیایی به دنبال افتتاح یک شعبه جدید در آلمان باشد، مهم است که با فردی که در بازار آلمان از نظر قوانین و مقررات تجاری تخصص دارد کار کند. به طور کلی، داشتن فردی در تیم که بتواند آلمانی صحبت کند نیز مهم است. علاوه بر این، درک کلی تفاوت‌های فرهنگی حیاتی است، زیرا بازارهای مختلف می‌توانند ترجیحات سلیقه‌ای بسیار متفاوتی داشته باشند. در حالی که برخی از محصولات و خدمات ممکن است در یک شهر یا کشور موفق باشند، ممکن است در شهرهای دیگر به همان اندازه محبوب نباشند. این می تواند شامل نوشیدنی های خاص، پروفایل های رست یا حتی سبک های خدمات مشتری باشد. قابل توجه است که استارباکس در بازار استرالیا سطوح پایین تری از موفقیت را شاهد بود ، عمدتاً به این دلیل که این شرکت سعی کرد خیلی سریع در بازاری که عموماً طرفدار قهوه تخصصی است گسترش یابد. در سال 2008، 80 درصد از فروشگاه‌های خود را در استرالیا تعطیل کرد و اکنون تنها 23 شعبه در سراسر کشور فعال هستند. برعکس، قهوه تخصصی به طور قابل توجهی در کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا محبوبیت کمتری دارد (به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند نروژ)، زیرا نوشیدنی‌های قهوه سنتی مانند  au lait cafe و شات‌های اسپرسو رست تیره و شدید به ترتیب برجسته‌تر هستند. نکته مهم دیگر حساسیت به قیمت بازارهای مختلف است. الکساندروس می‌گوید: مهم است که کسب‌وکارها از نحوه عملکرد بازارهای خاص آگاه باشند تا مطمئن شوند محصولات نوآورانه‌ای را برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند. ما همیشه هنگام گسترش کسب و کارمان از یک روند مشابه پیروی می کنیم تا بتوانیم عملکرد خود را بهبود ببخشیم. با این حال، در نگاهی به گذشته، رویه های تجاری خاصی وجود دارد که ما از اجرای آنها در بازارهای خاص اجتناب می کنیم، ما سعی می کنیم بهترین شیوه ها را از یک بازار به بازار دیگر اعمال کنیم. حتی الگوهای آب و هوای منطقه‌ای نیز عامل مهمی برای کافی‌شاپ‌ها است که باید هنگام گسترش خارج از کشور در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، باز کردن یک مکان جدید در جنوب اسپانیا یا یونان به این معنی است که دمای هوا برای ماه‌های بیشتری در سال به 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) می‌رسد. بنابراین، ارائه نوشیدنی های سرد، برای دوره های طولانی تر در طول سال می تواند یک نقطه فروش منحصر به فرد باشد.
coffee shop 2 1024x640 1
عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند

اگرچه تاسیس شعب جدید در کشورهای دیگر مزایای آشکاری دارد، اما تعدادی از عوامل وجود دارد که کافی‌شاپ‌ها و رستری‌ها باید قبل از هرگونه تعهدی در نظر بگیرند، طبیعتاً صاحبان مشاغل باید با قوانین، در کشورهای دیگر دست و پنجه نرم کنند. این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، بنابراین برنامه ریزی دقیق و درک کامل قوانین یک کشور خاص ضروری است. یکی دیگر از عواملی که باید قبل از ورود به یک بازار بین المللی جدید در نظر گرفت، سطح رقابتی است که کافی شاپ یا رستری باید با آن مبارزه کند. در نهایت، الکساندروس و کیدوک می‌گویند که کسب‌وکارهای قهوه باید دید روشنی از برندهای خود داشته باشند تا بتوانند کیفیت، یکپارچگی و ارزش‌ها را حفظ کنند. با این حال، آنها تاکید می‌کنند که اگر می‌خواهند در بازارهای دیگر موفق شوند، باید با تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی ، سازگاری ایجاد کنند.
coffee shop 1024x640 1
هنگام گسترش نام تجاری کافی شاپ یا رستری خود در یک بازار بین المللی جدید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مقیاس بین المللی ممکن است برای برخی از مشاغل قهوه گزینه مناسبی نباشد. به این ترتیب، صاحبان مشاغل باید قبل از تصمیم گیری، خطرات و مشکلات مرتبط را به دقت در نظر بگیرند.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
2400 830 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0