طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image1 1

رستر قهوه چه وظایفی دارد و چه محصولاتی تولید می‌کند؟

حرفه‌ی رست برای متخصصان مشتاق در صنعت قهوه به طور فزاینده ای جذاب است. در بازارهای عمده ، در سرتاسر جهان، باریستاها و رسترهای خانگی به طور یکسان به دنبال برداشتن اولین گام برای رست و تبدیل شدن به بخشی از یک تیم اختصاصی هستند. برای بسیاری، این اولین قدم تبدیل شدن به یک رستر است (نقشی که ستون فقرات بسیاری از تیم های رست را تشکیل می دهد). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دقیقاً یک روستر تولیدی مستلزم چه کاری است، با دو کارشناس از این صنعت صحبت کردیم. آنها در مورد برخی از مسئولیت های روزانه و اینکه چه آینده ای ممکن است برای هر کسی در این نقش رقم بخورد، صحبت کردند.
image5 1
از باریستا تا رست دسته ای

رستر تولیدی، جزء ضروری هر تیم رست است. ممکن است این موقعیت پر زرق و برق نباشد، اما معمولاً شروع سفر برای متخصصان رست قهوه است. به طور کلی، رست به عملیات معمول رست کردن (برشته کردن) روزانه اطلاق می شود که یک رستر انجام می دهد. برنامه و پروفایل های رست توسط مدیریت (اغلب توسط یک رستر) تنظیم می شود. به طور خلاصه: وظیفه یک رستر تولیدی این است که فرآیند رست کردن را انجام دهد. بسیاری از افراد از جاهای دیگر در صنعت قهوه وارد این نقش می شوند. اغلب، رسترهای مشتاق تولید، باریستاهایی هستند که به دنبال جدا شدن از خدمات مشتری و ایفای نقشی بیشتر در زنجیره تامین هستند. آلیکا بانسکا یک رستر تولیدی در Rebel Bean در برنو، جمهوری چک است. او می گوید که مانند بسیاری دیگر از رسترهای تولیدی، ابتدا به عنوان یک باریستا وارد صنعت قهوه شد. با این حال، از زمانی که کافی‌شاپ را ترک کرده و به رستری ملحق شده، مهارت‌های کلیدی خود را توسعه داده است. صبوری و گوش کردن به صحبت‌های مربیانتان کمکتان می‌کند، حتی به عنوان یک باریستا، باید کسی را داشته باشید که به شما آموزش دهد. برای یک رستر تولیدی ، مهارت های خاصی مانند دقت و توجه به جزئیات مهم هستند. به من نترسیدن از سوال پرسیدن و حمایت بیشتر از همه کمک کرد. بسیاری از متخصصان قهوه متوجه می شوند که مهارت های حسی آنها به محض اینکه بخشی از یک تیم تولید شوند، به سرعت توسعه می یابد. این به این دلیل است که آنها اغلب با کاپینگ و کنترل کیفیت درگیر هستند. مهارت‌های حسی که از باریستا به دست آوردم، با تبدیل شدنم به یک رستر ، بهبود یافت.
image2 1
یک روز عادی در زندگی یک رستر

رستری‌ها روال روزانه خاصی خواهند داشت که انتظار می رود تیم تولید آنها از آن پیروی کنند. آلیکا بیشتر در مورد هفته کاری معمولی به عنوان یک رستر در Rebel Bean می گوید. به گفته او، سه یا چهار روز در هفته در واقع به رست می گذرد. او می گوید: «من بین ساعت 7 صبح تا 8 صبح شروع می کنم و دستگاه را از قبل گرم می کنم. سپس شروع به آماده کردن قهوه‌هایم می‌کنم که هر روز حدود 15 دسته از آن‌ها را رست می‌کنم. این بین پنج تا شش ساعت طول می کشد. پارامترها و رویه‌های کنترل کیفیت معمولاً توسط سوپروایزر رست تنظیم می‌شوند. پروسه رست عمدتا تکرار شونده‌ست است، اما شما باید روی کاری که انجام می‌دهید بسیار متمرکز باشید و از جزئیات آگاه باشید و همیشه نمایه‌ای را که در آن رست می‌کنید بررسی کنید. این وظیفه رستر است که تا حد امکان از این دستورالعمل ها پیروی کند. اینها به نوبه خود به او در مورد آنچه که باید در هنگام رست نظارت کنند آموزش می دهد مانند پارامترهایی از جمله دمای شارژ، نرخ افزایش (RoR) و موارد دیگر. به عنوان مثال، قهوه سبزی را که نیاز دارم آماده داشته باشم، از یک روال بین دسته‌ای پیروی می‌کنم، که از دستگاه توزین و پرکننده‌ای که در لودر خلاء قرار می‌دهم استفاده می‌کنم. در بین دسته ها، وقتی دستگاه را خاموش می کنم، دسته دیگری را وزن می کنم و سپس شروع به گرم کردن آن برای دسته بعدی می کنم. من همیشه قهوه را در داخل و خارج دستگاه رست وزن می‌کنم تا ببینیم که آیا تفاوتی بین دسته‌ها وجود دارد یا همه چیز یکدست و خوب است. آرون تورس، رئیس Ue Roasters در ویتنی، انگلستان است. او مسئول آموزش و راهنمایی رسترهای Ue است و به طور موثر نحوه رست قهوه‌ را آموزش می‌دهد. آرون می‌گوید: «ما دستگاه را گرم می‌کنیم و پس از آن، از روز قبل کنترل کیفیت روی تولید انجام می‌دهیم. پس از آن، دسته هایی را که باید آن روز رست کنیم، سازماندهی می کنیم.» ایجاد یک برنامه زمانی می‌تواند به بهبود ثبات در فرآیند رست کمک کند، با گذشت زمان، رسترها با روال روزانه بیشتر آشنا می‌شوند. او می‌گوید: «ما معمولاً زمانی که قهوه رست شده را کاپینگ می‌کنیم، روز را برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما از آن زمان برای سازماندهی سفارشات عمده فروشی خود استفاده می کنیم و وقتی کاپینگ را تمام می کنیم، می دانیم که روزمان چگونه است. سپس به وزن کردن قهوه سبز می‌پردازیم و آن را به دو بخش تقسیم می‌کنیم: ترکیب و تک منشا. سپس حدود شش ساعت رست می کنیم. سپس باید تجهیزات را در پایان روز تمیز کنیم و معمولاً یک بار در هفته یا هر دو هفته یکبار تمیز کردن عمیق انجام می دهیم.»
image6
یادگیری از بهترین ها

یادگیری از یک رستر الهام‌بخش و با تجربه که مشتاق انتقال تجربیات خود است، بخش مهمی از فرآیند تولیدی است. به هر حال، کیفیت از بالا شروع می شود، کارکنان و مدیریت خوب در هر رستری خوبی ضروری هستند. آرون می‌گوید که پیشرفت شخصی او در بخش قهوه به او کمک کرده تا روش‌های خاصی را برای صحبت کردن و کار کردن با قهوه استفاده کند ،این امر به نوبه خود سطح اعتماد و دانش تیم تولید او را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، آرون پس از تکمیل صلاحیت درجه‌بندی Q خود، می‌گوید که احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته است. او سپس این اطمینان را در مورد کیفیت قهوه به تیم رست منتقل کرد و از آن برای ایجاد یک گفتگوی منسجم هنگام صحبت در مورد قهوه استفاده کرد. آرون توضیح می‌دهد: «در ابتدا، اضافه کردن توضیحاتی درباره طعم‌ها و عطرها برای رستر بسیار دشوار بود، بنابراین  Le Nez Du Cafe را به او دادم تا به خانه ببرد و با آن تمرین کند. بعد از چند ماه، او با صحبت در مورد عطرها و طعم های مختلف اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد. در همین حال، رویکرد آلیکا برای یادگیری این حرفه شامل گرفتن اطلاعات از منابع بسیاری است. او می گوید: من بیشتر از رئیسم یاد گرفتم،  من همچنین مقالات آنلاین زیادی می خوانم و در وبینارهایی که توسط سازندگان دستگاه‌های رست برگزار می شود شرکت می کنم. سه سال پیش، با دریافت بورسیه تحصیلی برای کمپ رست صنفی قهوه بریان، که در فرانسه برگزار شد، او پیشرفت زیادی در شغل خود دریافت کرد. این یک تجربه شگفت انگیز بود. متوجه شدم که صحبت کردن با دیگر رسترها و همچنین تعویض قهوه و چشیدن زیاد به من کمک کرد تا رشد کنم و رشد کنم. رویدادهای مشترک مانند CRG’s Roast Camp به رسترهای حرفه‌ای قهوه اجازه می‌دهد تا ایده‌ها، آزمایش‌ها و بینش‌های خود را در مورد چگونگی بهره‌گیری از قهوه سبز با کیفیت بالا به اشتراک بگذارند.
این گفتگوی باز بخش اساسی فرآیند یادگیری است. این می تواند به پیشبرد روست های تولیدی کمک کند و آموزش را در سراسر زنجیره تامین – در برشته کردن و فراتر از آن – بهبود بخشد.
image4 1
چشم انداز و آینده شغلی

اگرچه رستر به طور کلی به عنوان یک نقش سطح ابتدایی در نظر گرفته می شود، ولی مهارت های توسعه یافته در این نقش اغلب فرد را در موقعیت خوبی قرار می دهد تا در زنجیره تامین به سمت بالا حرکت کند و به نقش های ارشد تر برسد. ارون می‌گوید: «رسترهای تولیدی بعداً باید آماده شوند تا سوپروایزر شوند. در این نقش، آن‌ها می‌توانند قهوه‌ها را از ابتدا نمایه کنند، درباره تجهیزاتی که استفاده می‌کنند بیشتر بفهمند، و شاید اصول روزانه رست را اجرا کنند.» با این حال آلیکا می گوید که می خواهد به سمت دیگری برود. او که در زمینه قهوه هم به عنوان باریستا و هم به عنوان یک روستر کار کرده است، می گوید که برنامه اش این است که اکنون در سطح تولید شرکت کند. او می‌گوید: «می‌خواهم وارد جنبه رشد قهوه شوم ، نه به عنوان خریدار قهوه سبز، اما قطعا چیزی نزدیک تر به مزرعه است.»
image3 1
با یادگیری از تیم اطراف خود، رسترهای تولیدی می توانند دانش و مهارت های خود را در طول زمان برای پیشرفت حرفه خود و تبدیل شدن به رسترهای با تجربه‌تر توسعه دهند. این بدان معناست که چه یک رستر خانگی مشتاق باشید یا یک باریستا که به دنبال برداشتن گام بعدی هستید، رستر تولیدی می تواند مسیری عالی برای رست قهوه به عنوان یک تلاش حرفه ای باشد.
امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب دیگر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0