طعم و عطر قهوۀ تازه ...

Untitled 1 1536x493 1

جست و جو برای سلامتی باریستاها پس از کووید-19

در سراسر زنجیره تامین قهوه، افراد خاصی وجود دارند که در برابر بی ثباتی در صنعت آسیب پذیرتر هستند. همچنان که برروی سلامتی تولیدکنندگان قهوه تمرکز وجود دارد، در انتهای زنجیره تامین، نقش شغلی باریستا نیز می تواند به شدت مستعد ناامنی باشد. برای برخی، همه‌گیری کووید-19 این موضوع را تشدید کرده و منجر به عدم اطمینان مالی شده است. همچنین برای کسانی که به سر کار بازگشته‌اند دشوار بوده است، زیرا این بیماری همه‌گیر به طرق مختلف بر رفاه و سلامت روان آنها تأثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه اتفاق افتاده است و کارهایی که می توانند برای حمایت از باریستاهای خود انجام دهند، با دو نفر که در Kofra Coffee Roasters کار می کنند صحبت کردیم ( یک رستر و کافی شاپ زنجیره ای با چهار مکان در نورویچ، انگلستان).
Credit to Kofra 1024x683 1
چالش های یک باریستا
بیایید به عقب برگردیم؛ فراتر از همه گیری، کار یک باریستا به خودی خود چالش برانگیز است. سیمئون یانکوفسکی مدیر کل Kofra است. او می گوید که برای اکثر باریستاها، یک جابجایی می تواند سخت و دشوار باشد. کار آنها اغلب از نظر فیزیکی سخت است. کارکنان به طور مداوم روی پاهای خود ایستاده‌اند و به گونه ای حرکت می کنند که می تواند منجر به آسیب فشاری شود. جراحاتی که باریستاها معمولاً گزارش می کنند شامل درد در ناحیه کمر، مچ دست، گردن و پاها است. این دردها معمولاً به دلیل حرکت های مکرر، استفاده از تجهیزات (مانند دستگاه های اسپرسوساز) در ارتفاعات ناراحت کننده و ایستادن برای مدت طولانی است. مطالعه‌ای در دانشگاه ویلفرد لوریر نشان داد که 68 درصد از باریستاهای مورد بررسی، درد شانه را گزارش کردند، در حالی که 73 درصد کمردرد را تجربه کردند. در بسیاری از موارد، با انجام حرکات یکسان و مکرر ایجاد می شود که می تواند باعث آسیب تاندون و عضله و حتی منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت شود. با این حال، فقط سلامت جسمانی باریستاها در خطر نیست. Diego De Leon Arguenta یک باریستا در Kofra است. او می‌گوید: نقش یک باریستا فقط در مورد درست کردن قهوه نیست ، جنبه‌های اجتماعی و بشردوستانه زیادی وجود دارد. البته سیمئون و دیگو هر دو بر جنبه‌های مثبت کار باریستا تأکید می‌کنند، آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که ارائه خدمات عالی به مشتریان مستلزم تلاش فیزیکی و احساسی زیادی است. سیمئون می‌گوید: از نظر اجتماعی خسته‌کننده است. مانند هر نوع نقش خدماتی برای مشتری، یک باریستا برای خدمت به مشتریان و باید مثبت باشد، که می تواند خسته کننده باشد. دیگو می افزاید: «اضطراب و افسردگی می تواند در میان باریستاها رایج باشد. فشار شدید و ذهنی آشفته خسته کننده است، و گاهی اوقات، وارد شدن به آن «جریان رباتیک» منجر به استرس زیادی می شود.  باریستاها معمولاً در طول یک شیفت کافئین زیادی مصرف می‌کنند که می‌تواند مشکلات موجود را تشدید کند. نیاز به چشیدن و خوردن قهوه قبل و حین سرویس می‌تواند آگاهی را افزایش دهد و بر سطح کورتیزول تأثیر بگذارد و منجر به افزایش استرس و اضطراب شود.
Credit to Kofra 2 1024x745 1
اپیدمی چگونه بر باریستاها تأثیر گذاشته است؟
سیمئون توضیح می‌دهد: خوشبختانه در کوفرا توانستیم شش هفته پس از قرنطینه اولیه کافه را باز کنیم. ما توانستیم کافه های کوچک خود را به سرعت و به راحتی تنظیم کنیم تا خدمات بیرون‌بر ارائه دهند. در آن زمان ما تنها افرادی بودیم که افرادی به غیر از خانواده‌مان را رو در رو میدیدیم ؛ به نوعی، ما فروشگاه های خود را خیلی زود باز کردیم تا این پشتیبانی را به مشتریان ارائه کنیم و می دانستیم که چقدر ارزشمند است. برای بسیاری، تعامل با باریستاها یکی از معدود تجربیات اجتماعی منظم در طول قرنطینه بود. مکالمه‌هایی که ممکن بود قبلاً بی‌معنا باشد ، در زمان اپیدمی عمیق و معنادار شد. اغلب صحبت‌ها در حال حرکت بود. این یک امتیاز مطلق بود که در چنین زمان سختی، کار کنم و به مردم خدمت کنم، و ارزش و هدف بسیار بیشتری برای این نقش اضافه کرد. برای خیلی‌ها، ما تنها افرادی بودیم که می‌دیدند، و من می‌دانم که چقدر ارزشمند بود. در طول همه‌گیری، باریستاها حتی به مشاوران مشتریان خود نزدیکتر شده‌اند ، به مسائل آنها گوش می‌دهند و لایه‌ای اضافی از پشتیبانی را برای آنها در زمان‌های سخت فراهم می‌کنند.  این یک “امتیاز مطلق” بود، در عین حال تیم مدیریت درک می‌کرد که چقدر از نظر احساسی می‌توانست انرژی‌بر باشد، به همبن دلیل سیستم‌هایی را برای حمایت از باریستاها برای اجرای این نقش ایجاد کرد. باریستاها نیز با اضطراب یک بیماری همه گیر جهانی دست و پنجه نرم می کنند. روزهایی بود که با نگرانی اخبار را بررسی می‌کردم تا ببینم در سطح محلی یا جهانی چه اتفاقی می‌افتد. مشتریان نیز همین کار را می‌کردند.
Credit to Kofra 5 1 1024x683 1
حمایت از باریستاها در طول همه گیری
سیمئون خاطرنشان می کند که اطمینان از اینکه باریستاها زمان کافی برای مقابله با فشار و استرس ناشی از بیماری همه گیر را دارند، مهم است. در طول همه‌گیری، ما توانستیم اطمینان حاصل کنیم که هیچ‌کس بیش از چهار روز در هفته کار نمی‌کند. این امر اجازه می دهد تا باریستاها زمان زیادی دور از محل کار برای استراحت باشند و به آنها کمک کرد تا از چیزهایی خارج از تهیه قهوه لذت ببرند. با این حال، امروزه با افزایش سرعت طرح‌های واکسیناسیون در سراسر جهان، کافی‌شاپ‌ها و رستری‌های بیشتری شروع به باز کردن درها کرده‌اند. صنعت میزبانی جهانی در حال بازسازی است. یک بیماری همه گیر جهانی چیزی بود که هیچ کس برای آن برنامه ریزی نکرده بود. پی بردن به اینکه چگونه بر هر بخش از جامعه تأثیر می گذارد مهم بوده است. ما با چیزهایی که امسال یاد گرفته‌ایم کنار می‌آییم و به دنبال این هستیم که چگونه می‌توانیم در بلندمدت از آن بیاموزیم. برای برخی از کافی‌شاپ‌ها، این ممکن است به سادگی بیان ساعات کاری به کارکنان باشد. بسیاری از کسب‌وکارهای قهوه در طول این همه‌گیری در ساعات محدودی فعالیت کرده‌اند تا با کمبود تقاضا در کافه و افزایش سفارش‌های بیرون‌بر مواجه شوند. با این حال، این ساعات کاری غیرمعمول و کمتر می تواند باعث استرس و اضطراب بیشتر به دلیل عدم امنیت مالی باشد. دیگو اضافه می کند که در بریتانیا، کاهش محدودیت ها امید جدیدی را برای باریستاها و مشتریان ایجاد کرده است. او می گوید که تلاش برای مثبت و خوش بین بودن به همه کمک کرده است. داشتن بیانی مثبت برای صحبت با مردم، مهم بود و این برای من در این شرایط واقعاً مفید بود. در یک نکته مثبت تر، او همچنین خاطرنشان می کند که کووید-19 طرز فکر بسیاری از مشتریان در مورد باریستاها و کارکنان خدمات را تغییر داده است. او می گوید که نقش آنها در جامعه برای بسیاری از مصرف کنندگان تغییر کرده است. مردم تغییر کرده‌اند و اکنون باریستاها را اغلب به شیوه‌ای متفاوت می‌بینند. با بسیاری از مردم، مادوست شدیم. کسی که بدون قید و شرط گوش می دهد، مهم نیست که روزش چقدر بد گذشته است. این سال واقعاً طاقت فرسا بود، اما پر از تجربیات و روش های جدید پیوند.
Credit to Kofra 4 1 1024x683 1
کافه ها به طور خاص چه کاری می توانند برای کمک به باریستاها در دراز مدت انجام دهند؟
خوشبختانه، چند نمونه موفق وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه مردم و برندها گرد هم آمده‌اند تا از کافی‌شاپ‌ها، رسترها و باریستاها در طول همه‌گیری حمایت کنند. آلپرو در سال 2020 325000 پوند به کافی‌شاپ‌های مستقل بریتانیا اهدا کرد، در حالی که ابتکار Come Together از Fellow Products، Glitter Cat Barista، GoFundBean و Mage از کسب و کارهای کوچک قهوه در ایالات متحده حمایت کرده است. طرح‌های جار نوک مجازی از باریستاها نیز حمایت مالی کرده‌اند. با این حال، با شروع به افزایش تعداد افراد در کافی شاپ ها، کافه داران باید آماده باشند. این بدان معنی است که به دنبال راه هایی برای تجهیز بهتر باریستاها برای مدیریت افزایش مشتریان است. سیمئون می گوید: راه حل های بلندمدت باید با آموزش و زیرساخت ایجاد شود. همچنین، باریستاها به کمک نیاز دارند تا مطمئن شوند که برای مشتریانی که با مشکلات شخصی مواجه هستند آماده هستند ، زیرا اغلب آنها می توانند نقش یک مشاور را بازی کنند. کووید-19 به ما نشان داد که مشتریان مشتاق تعامل واقعی هستند. اگر از کارکنان برای ارائه خدمات به این روش به صورت گسترده‌تر حمایت شود، واقعاً ارزشمند خواهد بود. در Kofra، او خاطرنشان می‌کند که از باریستاها برای ایفای این نقش حمایت شده است، که آنها را برای گوش دادن به مشتریان در زمان دشواری که بسیاری احساس آسیب‌پذیری یا تنهایی می‌کنند، مجهز کرده است. گذشته از این نوع پشتیبانی، کافه‌ها همچنین می‌توانند تجهیزاتی را برای باریستاها فراهم کنند که به آنها زمان بیشتری برای تمرکز بر تعاملات معنادار با مشتری می‌دهد. اتوماسیون و تجهیزات با کیفیت بالاتر همچنین می تواند خطر هر نوع آسیب فشاری را به حداقل برساند ؛ به آنها کمک می کند تا سلامت روحی و جسمی خود را بهبود بخشند. سیمئون می‌گوید: هر مغازه [Kofra] یک PuqPress دارد، دستگاهی که قهوه را به‌طور خودکار در پورتافیلتر می‌چسباند. ضربه زدن می تواند باعث آسیب در نقاط ضعیف مختلف در بازو شود، بنابراین این قطعه از تجهیزات تا حد زیادی به گردش کار کمک می کند و هرگونه فشار فیزیکی را کاهش می دهد. در طول همه‌گیری، کفرا در تجهیزات دیگری مانند فوم‌کننده‌های Ubermilk سرمایه‌گذاری کرد تا از باریستاها برای تولید شیر کامل بر اساس تقاضا ، حمایت کند. در نهایت، سرمایه‌گذاری در مغازه‌ها، وظایف سخت را به حداقل می‌رساند و به باریستا اجازه می‌دهد تا با سایر بخش‌های کار درگیر شود، به این معنی است که کمتر نگران چیزهایی هستند که می‌توانند خودکار شوند. در نهایت، او اضافه می کند که تغییر درک مصرف کنندگان از نقش باریستا به بهبود سلامت روانی و رفاه باریستا کمک می کند. جوامع به خاطر کافی‌شاپ یا فروشگاه‌های غذایی محلی‌شان که در طول همه‌گیری به آنها خدمات می‌دادند بسیار سپاسگزار بودند.
DC41990B BEAC 46A3 8F65 244859234DA7 1024x702 1
باریستا بودن می‌تواند لذت‌بخش و تأییدکننده باشد، اما بدون چالش‌ها و معایب آن نیست ، که بسیاری از آنها تنها با همه‌گیری جهانی بدتر شده‌اند. با پیشرفت تدریجی صنعت میزبانی در کووید-19، صاحبان مشاغل می‌توانند با اطمینان از اینکه باریستاهایشان در موقعیت‌های شغلی خود احساس حمایت و امنیت می‌کنند شروع کنند. ارتباط شفاف و احترام متقابل برای داشتن نیروی کار سالم تر و شادتر ضروری است.
1536 493 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0