طعم و عطر قهوۀ تازه ...

Carlin Brothers Coffee 1 1536x531 1

آیا معرفی مارک قهوه در یوتیوب باعث محبوبیت بیشتر آن برند می‌شود؟

وقتی به قهوه و یوتیوب فکر می کنید، ممکن است تعدادی از تولیدکنندگان محتوای محبوب متبط با قهوه – از جمله جیمز هافمن و مورگان اکروث – به ذهنتان خطور کند. در برخی موارد، این کانال‌ها می‌توانند صدها هزار مشترک دریافت کنند ، که نشان می‌دهد علاقه مصرف‌کنندگان به یادگیری بیشتر در مورد قهوه در حال افزایش است. با این حال، شاهد هستیم که تولیدکنندگان محتوای یوتیوب بیشتری محصولات قهوه با مارک خود را به بازار عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند، که از ترکیبات امضادار گرفته تا کپسول‌ها و کیسه‌های یک‌بار مصرف را شامل می‌شود. تایید افراد مشهور و همچنین مشارکت بین برندهای قهوه و چهره های برجسته در صنعت سرگرمی، برای بخش قهوه تازگی ندارد. با این حال، محبوبیت قهوه با نام تجاری یوتیوب در چند سال اخیر به طور قابل توجهی در حال افزایش است. به عنوان مثال، برند قهوه اما چمبرلین، اینفلوئنسر یوتیوب، ۷ میلیون دلار بودجه را در آگوست ۲۰۲۲ جمع‌آوری کرد، که برای حمایت از گسترش نام تجاری و توسعه محصول استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازار رو به رشد، با سه متخصص این صنعت صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.
youtube app 1024x640 1
مروری بر بازار قهوه در یوتیوب
یوتیوب یکی از محبوب ترین پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو و رسانه های اجتماعی در جهان است. طبق آمار Statista، این سایت بیش از 2.5 میلیارد مشترک فعال دارد. از زمانی که یوتیوب در سال 2005 راه اندازی شد، به یک پلتفرم محبوب برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی تبدیل شد ، که فرهنگ لغت کمبریج آن را به عنوان “کسی که بر رفتار دیگران تأثیر می گذارد یا تغییر می دهد” تعریف می کند. با این حال، در قرن بیست و یکم، به طور فزاینده ای به تولیدکنندگان محتوای آنلاین اشاره می شود. برخی از چهره‌ها دنبال‌کنندگان زیادی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، که باعث شده بسیاری از کسانی که این کار را انجام می‌دهند، کالا – از جمله محصولات قهوه – را بفروشند. دیوید سیورز، مدیر عامل Akira Coffee، یک شرکت برچسب خصوصی است که با تولیدکنندگان محتوا برای توسعه و بازاریابی محصولات قهوه همکاری می کند. دیوید به می گوید که این شرکت با چندین سازنده محتوای یوتیوب از جمله “GrayStillPlays”، “Jacksepticeye” و Super Carlin Brothers همکاری کرده است. او به می‌گوید: «سازندگان محتواهای مختلف می‌خواهند رویکردهای متفاوتی را برای توسعه و فروش قهوه امتحان کنند. طی دو سال گذشته، سازندگان محتوای بیشتری برند محصولات مصرفی خود را برای افزایش درآمد و تنوع بخشیدن به آن ساخته اند. دیوید اضافه می کند که برای سازندگان محتوا مهم است که در هنگام توسعه محصولات قهوه ، برند خود را حفظ کنند. یک تولیدکننده محتوای خاص قهوه احتمالاً بیشتر بر آموزش مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند. در هر صورت، همه سازندگان باید روی اعتمادی که در طول زمان برای مخاطبان خود ایجاد کرده اند، سرمایه گذاری کنند. جاناتان و بنجامین کارلین صاحب کانال یوتیوب Super Carlin Brothers هستند، که بیش از دو میلیون مشترک در این پلتفرم دارند. آنها توضیح می دهند که بازاریابی و فروش محصولات قهوه به آنها این امکان را می دهد که فراتر از محدوده استاندارد کالایی که یوتیوبرها معمولاً می فروشند، بروند. جاناتان و بنجامین می گویند: «مخاطبان ما با محصولات قهوه ما ارتباط خوبی برقرار کردند. برندسازی مطابق با نوع محتوایی است که ما تولید می کنیم، که بر دیزنی، پیکسار، جنگ ستارگان، هری پاتر و مارول تمرکز دارد.
nespresso clooney 1024x640 1
چرا بیشتر افراد مشهور در صنعت قهوه می‌درخشند؟
بازاریابی بخش بزرگی از صنعت قهوه است و مدت هاست که افراد مشهور بخشی از آن را تشکیل می دهند. یکی از مشهورترین نمونه ها، نقش سفیر برند “جورج کلونی” در نسپرسو است. کلونی اولین بار در سال 2006 با سازنده کپسول سوئیسی همکاری کرد که به رشد این برند کمک زیادی کرد. تخمین زده می شود که Nespresso به تنهایی 14 میلیارد کپسول در سال تولید می کند ، که عمدتاً نتیجه بازاریابی “لوکس” آن است که با تصویر عمومی کلونی مطابقت دارد. در واقع، نسپرسو یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی جدید راه اندازی کرد که در آن بازیگر آمریکایی در نوامبر 2022 حضور داشت. با این حال، کلونی تنها چهره مشهوری نیست که با برندهای قهوه شریک است. در سپتامبر 2021، De’Longhi کمپین Perfetto را با بازیگر آمریکایی برد پیت راه اندازی کرد. همچنان، ما شاهد نام های بزرگ بیشتری در زمینه سرگرمی و ورزش که مارک های قهوه خود را راه اندازی می کنند ، هستیم. یکی از نمونه ها جیمی باتلر بازیکن انجمن ملی بسکتبال است که شرکت قهوه خود را با همکاری Shopify در سپتامبر 2021 راه اندازی کرد. باتلر فروش 20 دلاری فنجان قهوه را به هم تیمی های خود در NBA در طول همه گیری کرونا شروع کرد که سپس منجر به راه اندازی رسمی قهوه BIGFACE شد. BIGFACE همچنین بیش از 1000 پوند قهوه با بالاترین امتیاز را در Cup of Excellence El Salvador در سال 2021 خریداری کرد ، که نشان می دهد برخی از این مارک ها نیز علاقه فزاینده ای به تهیه قهوه با کیفیت بالاتر دارند.
Carlin Brothers Coffee 1024x640 1
یوتیوبرها چگونه قهوه می فروشند؟
دیوید چند راه متداول را برای تولیدکنندگان محتوا برای بازاریابی قهوه خود در یوتیوب معرفی کرد. او می‌گوید: «سازندگان محتوا باید در مورد محصولات قهوه خود به گونه‌ای صحبت کنند که برای مخاطبانشان منطقی باشد. از آنجایی که سازنده محتوا جامعه دنبال کننده خود را ساخته است، او می داند که چه نوع محتوایی برای مخاطبانش مهم است. یک مورد موثر این است که چقدر در مورد تولید محتوای قهوه عمیق شده است. احتمالا همه مخاطبان آن‌ها نمی‌خواهند محتوایی درباره جزئیات قهوه، [از جمله نحوه دم کردن قهوه به روش‌های مختلف یا اینکه از کجا آمده است] تماشا کنند.در همین حال، جاناتان و بنجامین توضیح می دهند که اغلب هنگام بازاریابی محصولات قهوه خود برای مشترکین، چند جزئیات کلیدی را درج می کنند. آنها می گویند: «ما بر تفاوت بین نحوه رست شدن قهوه‌های خودمان و نحوه رست شدن قهوه ای که در سوپرمارکت خریداری می کنند تأکید می کنیم. ما همچنین تاکید می کنیم که قهوه ما به طور پایدار و مسئولانه ‌ای تهیه می شود. پایداری و مسئولیت‌پذیری نیز یک تمرکز کلیدی برای بازاریابی در صنعت قهوه است. بر اساس داده های جهانی، 43 درصد از مصرف کنندگان جهانی، قهوه خود را بر اساس عوامل پایداری محیطی و اجتماعی انتخاب می کنند. او می‌گوید: «بیشتر سازندگانی که محصولات قهوه را می‌فروشند، تفاوت‌های ظریف درجه‌بندی Q و چرخ طعم قهوه یا رست کردن دسته‌ای کوچک را توضیح نمی‌دهند. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا ، قهوه های درجه تخصصی را می فروشند زیرا می خواهند از اعتمادی که با مخاطبان خود ایجاد کرده اند محافظت کنند. او می افزاید: این که آنها فقط قهوه درجه تخصصی می فروشند، نشان می دهد که کیفیت برای برند آنها اهمیت دارد.
roasting coffee 1024x640 1
چگونه قهوه را منبع‌یابی و رست میکنند؟
وقتی نوبت به تهیه و رست قهوه می‌رسد، اکثر یوتیوب‌برها و سایر اینفلوئنسرها به سمت همکاری نزدیک با شرکت‌های لیبل خصوصی حرکت میکنند و در نتیجه از تجربه و زیرساخت‌های آن‌ها استفاده می‌کنند. این شرکا همچنین می توانند در بسته بندی، بازاریابی و فروش محصولات قهوه کمک کنند – گاهی اوقات از طریق یکپارچه سازی سایت های تجارت الکترونیک در پلتفرم های موجود یا ایجاد سایت های جدید- دیوید می‌گوید: «بیشتر تولیدکنندگان محتوا با یک رستری قهوه کار می‌کنند. بسیار نادر است که این افراد خالق بخواهد برای راه‌اندازی عملیات قهوه خود سرمایه‌گذاری کنند. او می‌افزاید: «تقریباً تمام قهوه‌های دارای مارک یوتیوب به صورت آنلاین فروخته می‌شوند و سپس قهوه برای مشتری ارسال می‌شود. پروفایل‌های رست تیره‌تر معمولاً بیشترین فروش را دارند، اما مشتریان با تجربه‌تر علاقه‌مند به رست‌های روشن‌تر با طعم‌های منحصربه‌فردتر هستند.» تعداد فزاینده‌ای از تولیدکنندگان محتوا نیز علاقه خود را به کسب گواهینامه‌های محصولات قهوه ابراز می‌کنند. از جمله USDA Organic و Fair Trade. دیوید می‌گوید: «برخی از تولیدکنندگان محتوا به گواهی‌ها علاقه نشان می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات ، انتظارات مصرف‌کنندگان را برای کیفیت و پایداری برآورده می‌کنند. با این حال، مارک های قهوه یوتیوب عمدتاً باید بر بازاریابی محصولات خود به عنوان کیفیت بالا تمرکز کنند.»
Credit to Carlin Brothers Coffee 1024x640 1
اگرچه یوتیوب به هیچ وجه درصد زیادی از فروش قهوه تخصصی را تشکیل نمی‌دهد، اما به وضوح در حال رشد است و بخش جذابی با پتانسیل افزایش آگاهی در مقیاس عظیم است. در کنار این، ما همچنین شاهد نشانه هایی از تاکید بر کیفیت، پایداری و تنوع محصول هستیم.
در نهایت، اگرچه یوتیوبرها ممکن است قهوه‌های باکیفیت را به فروش نرسانند یا واقعاً به جنبه علمی استخراج قهوه توجه نکنند، اما می‌توانند افراد بیشتری را با قهوه تخصصی آشنا کنند.
امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب دیگر به سایت دانی‌در مراجعه فرمایید.
1536 531 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0