طعم و عطر قهوۀ تازه ...

New Project 15

دستگاه های رست قهوه خانگی چگونه پیشرفته‌تر شدند؟

رست قهوه در خانه در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. اکنون تهیه کیسه‌های کوچک قهوه سبز با قیمت مناسب دشوار نیست ، و این ، کار را آسان‌تر از همیشه می‌کند تا دانه‌های خود را به راحتی در آشپزخانه‌تان رست کنید. با این افزایش محبوبیت، همچنین شاهد تحولی در فناوری دستگاه های رست خانگی هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان Kaffelogic، Aillio و Sweet Maria صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.
IMG 3365 1024x640 1
تاریخچه دستگاه‌های رست خانگی
اولین حق ثبت اختراع برای دستگاه‌های رست تجاری در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ثبت شد. قبل از این، رست در تابه هنوز نسبتاً رایج بود. با این حال، دستگاه‌های رست خانگی تنها از دهه 1970 در بازار آزاد در دسترس بوده‌اند. در دهه‌های 1970 و 1980، زیمنس یک کمپین بازاریابی برای یک دستگاه رست خانگی به نام Scirocco راه‌اندازی کرد. بایرون دوت مدیر بازاریابی در Sweet Maria’s است، تجارتی که در تهیه دستگاه های رست قهوه در خانه تخصص دارد. بایرون می‌گوید: «یکی از اولین دستگاه‌ها رست آرومای ملیتا بود. Melitta یک دستگاه رست بستر سیال بود که از فناوری‌ خاصی استفاده می کرد که از آن زمان در برخی از مشاغل محبوب شده است. با این حال، بایرون اضافه می‌کند که در نهایت، عطر رست از قفسه‌ها خارج می‌شد و بازار دستگاه‌های رست خانگی تا حدود یک دهه دیگر ساکت شد. پس از آن، بایرون می گوید، یک رونق رخ داد. دستگاه‌های رست قهوه خانگی در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 محبوبیت زیادی پیدا کرد و حتی افزایش زیادی در ثبت اختراع برای لوازم رست خانگی وجود داشت. همه اینها در اواسط تا اواخر دهه 1990 اتفاق افتاد، زمانی که مقادیر کمتری از قهوه سبز به طور منظم در دسترس افراد قرار گرفت. بایرون می‌گوید طبیعتاً در سال 2020 به لطف همه‌گیری کووید-19 رونق دیگری رخ داد. او می گوید که با حضور افراد بیشتری در خانه، علاقه به رست در خانه یک بار دیگر افزایش یافت. 
Home roastr selection 1024x640 1
ورود به قرن بیست و یکم
بایرون می گوید از زمانی که Sweet Maria’s در سال 1997 تاسیس شد، سعی کرده از بازار دستگاه‌های رست خانگی استفاده کامل کند. او می‌گوید: «از زمانی که ما شروع به کار کردیم، تولیدکنندگان نوآورتر شدند و شروع به ارائه ویژگی‌های بیشتری برای دستگاه‌های رست خانگی کردند. ما همچنین شاهد افزایش اندازه های دستگاه بودیم. اکنون ماشین‌هایی وجود دارند که بیش از یک پوند رست می‌کنند، چیزی که در اوایل دهه 2000 سابقه نداشت.علاوه بر این، بایرون خاطرنشان می‌کند که نرم‌افزار مخصوص رست قهوه نیز روز به روز برای دستگاه‌های رست خانگی قابل دسترس‌تر می‌شود. توانایی نظارت بر منحنی‌های رست و شماره‌گیری در پروفایل‌های خاص به آنها اجازه داده تا دقیق‌تر و دقیق‌تر شوند.بایرون می‌گوید: «با توجه به اینکه در چند سال گذشته تعداد زیادی از مردم به کار رست کردن خانگی روی آورده‌اند، تولیدکنندگان فراتر از سرگرمی‌ نگاه کرده‌اند تا ماشین‌هایی بسازند که استفاده آسان‌تر، ایمن‌تر و تمیزتر داشته باشد.»جیکوب و جوناس لیلی بنیان‌گذاران تولیدکننده دستگاه رست Aillio هستند و مسئول طراحی محصول اختصاصی Bullet این برند هستند. آنها می گویند که طراحی بر اساس یک مفهوم اصلی انجام شده است: “مستقل رست کردن”.جیکوب می‌گوید:چیزی در بازار وجود نداشت که قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند دسته‌های بزرگ‌تری را رست کند. او می‌گوید که خود به‌عنوان مصرف کننده دستگاه رست خانگی، در بهترین موقعیت ممکن برای درک بازار بودد.جوناس می افزاید: «پس از شروع به کار برای یک شرکت قهوه دیگر که لوازم جانبی اسپرسو را تولید می کرد، شروع به توسعه محصولی کردم که کمی پیشرفته تر از قبلی بود.در ابتدا، یعقوب ایده‌های من را زیر پا می‌گذاشت، زیرا تحت تأثیر قرار نمی‌گرفت. با این حال، وقتی ایده استفاده از گرمایش القایی برای گرم کردن دستگاه رست به ذهنم رسید، توجه او را به خود جلب کردم.»به طور سنتی، بیشتر دستگاه‌های رست قهوه از نیروی گاز برای گرم کردن درام و رست کردن دانه‌ها استفاده می‌کنند. گرمایش القایی به عنوان یک جایگزین در سال های اخیر ظهور کرده است. با گرمایش القایی، در عوض از جریان های الکترومغناطیسی برای ایجاد مقاومت در فلز استفاده می شود. این مقاومت باعث تولید گرما می شود و در نتیجه نیاز به گاز را از بین می برد.جوناس می‌گوید: پس از ساخت و بهبود چندین نمونه اولیه، به پیشرفتی دست یافتند اما او اضافه می کند که در ابتدا از این دستگاه در بازار استقبال نشد. نمونه اولیه Bullet یک محصول خاص و تخصصی بود.برای بازاریابی آن، جوناس می‌گوید که آنها به انجمن‌های رست قهوه آنلاین رفتند و سعی کردند در مورد اصولی که پشت آن بود بحث کنند.او می‌گوید: «بسیاری از کاربران انجمن مملو از تردید بودند، به من می‌گفتند باید از دروغ‌گویی در مورد کاری که انجام می‌دهم دست بردارم، اما در نهایت، برخی از افرادیکه بیشترین شک را داشتند به مشتریان پیش‌سفارش تبدیل شدند.» 
Kaffelogic 116 1 1024x640 1
تقاضا برای رست در خانه
Kaffelogic یک شرکت مستقر در نیوزلند است که دستگاه میکرو روست خود را توسعه داده است: Nano 7.مدیر توسعه محصول کریس هیلدر می گوید که ، نیاز او به قهوه تازه رست شده در خانه بود که انگیزه طراحی را ایجاد کرد.او می گوید: «ابتدا به عنوان یک پروژه خانگی شروع شد. سیستمی که من توسعه دادم شروع به ارائه قهوه کرد. هم کاربران خانگی و هم رسترهای متخصص شروع به درخواست نسخه تولیدی کردند.«[Nano 7] یک ماشین حرفه ای است. تجهیزات حرفه ای وجود دارد که نمی خواهید در خانه خود داشته باشید، اما این یک دستگاه حرفه ای است که به خوبی در آشپزخانه خانگی قرار می گیرد.کریس همچنین خاطرنشان می کند که این دو بازار به وضوح تقاضاهای متفاوتی دارند.او می‌گوید: «کاربر تجاری بیش از همه به قابلیت اطمینان و تکرارپذیری رست اهمیت میدهد. آنها افراد پرمشغله ای هستند و زمان زیادی ندارند، بنابراین نرم افزار ما باید برای استفاده، آسان باشد.او توضیح می‌دهد: افرادیکه در خانه رست می‌کنند معمولاً از اینکه زمان خود را به طور عمیق درگیر فرآیند رست می‌کنند، خوشحال می‌شوند، اما در عین حال کاربران خانگی انتظار دارند که هر دسته 100 گرمی قابل نوشیدن باشد.
Kaffelogic 74 1 1024x640 1
بازار دستگاه‌های رست خانگی چگونه تغییر می کند؟
بایرون می گوید که علاقه زیادی به نرم افزار و رست کردن قهوه مبتنی بر برنامه وجود دارد. برخی از تولیدکنندگان معتبر قبلاً کنترل از طریق تلفن همراه را با موفقیت اجرا کرده‌اند و تنظیم برنامه حرارتی یا سرعت فن با ضربه زدن روی صفحه نمایش تلفن آسان‌تر میشود.او می‌گوید استفاده آسان از فناوری همیشه در اولویت دستگاه‌های رست خانگی باقی می‌ماند و خاطرنشان می‌کند که در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد.کریس می‌گوید که رشد در بازار دستگاه‌های رست خانگی نشانه‌ای از کاهش در بقیه بخش ها را نشان نمی‌دهد. او همچنین فکر می‌کند که پتانسیل تبدیل شدن به یک بخش بسیار سودآور را دارد.بایرون می افزاید: «بازار دستگاه‌های رست خانگی در حال افزایش است. به نظر می‌رسد مشتریانی وجود دارند که به دنبال پرداخت بیشتر برای ویژگی‌های بیشتر و حجم های بزرگ‌تر هستند، و همچنین افراد ماشین‌های رست کوچک و قابل اعتمادی را می‌خواهند که به ضررشان نباشد.»
C9YBJN 1024x640 1
ادامه رشد در بازار دستگاه‌های رست خانگی می‌تواند به این معنا باشد که افراد بیشتری تصمیم به رست کردن دانه‌ها در خانه می‌گیرند، به‌ویژه که تجهیزات و قهوه سبز در دسترس‌تر باشند.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه کنید.
1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0