طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image1 1 1536x531 1

چگونه می‌توانیم رُستری خود را مدرن کنیم؟

برکسی پوشیده نیست که در سال های اخیر رُست قهوه به صورت تخصصی به سمتی میرود که کمترین دخالت انسانی را داشته باشد. اما چگونه می‌توانیم رستری خود را مدرن کنیم؟ و چه فایده ای دارد؟
حرکت از یک روش تست شده و آزمایش شده به سمت روش نوین‌تر و تطبیق دادن گردش‌کار و اطمینان از کیفیت بالا می تواند برای شما یک چالش باشد. با این حال، با برنامه‌ریزی و تجهیزات مناسب، در عین اینکه احساس دست‌ساز بودن حفط شود ، میتوانید به سمت روش مدرن‌تر حرکت کنید. 
برای کسب اطلاعات بیشتر، با برخی از اعضای تیم Taf در آتن، یونان صحبت کردم. آنها به من گفتند که چرا احساس می کنند وقت آن رسیده است که رستری خود را مدرن کنند و چگونه ماشین‌آلات جدید و قدیم را در خط تولید ادغام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

image6

چه زمانی و چگونه باید رستری خود را مدرن کنیم؟

یانیس تالومیس مدیرعامل و مدیرکنترل کیفیت در Taf است. او درباره وقتی که تیم احساس کرد زمان ارتقای فضای رستری فرا رسیده است، می‌گوید: «بدون استثنا، ما همیشه به دنبال بهبود و تکامل در Taf بوده‌ایم. همانطور که شاهد رشد تقاضا بودیم، شروع به رست قهوه‌ی بیشتری کردیم، درعین حال می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که استانداردهای کیفیت خود را حفظ کرده باشیم. با این حال، یانیس توضیح می دهد که دلایل مختلفی پشت تصمیم آنها برای ارتقا وجود داشت. او می‌گوید: «هدف اصلی ما ارتقای تجهیزات و به‌کارگیری تمام پتانسیل‌مان بود. اما مزیت‌های دیگری هم داشت، افزایش کارایی، ظرفیت تولید بالاتر، استانداردهای سازگارتر و کیفیت بهتر، و اطمینان بیشتر در مورد سلامت و ایمنی.»

کارایی و گردش‌کار

همیشه عشق خاصی به رست قهوه وجود داشته است. با این حال، کاری طولانی و سخت است و اغلب به دخالت دست نیاز دارد. بسیاری از رستری‌ها به دنبال این هستند که به سادگی با یک دستگاه جدید جریان کاری خود را ارتقا دهند، که این ممکن است در هر شرایطی لازم نباشد. یانیس توضیح می‌دهد که در مورد Taf، مدرن‌سازی به معنای وارد کردن تجهیزاتی بود که جریان کار را ساده‌تر می‌کرد. او می گوید: «ما روال کار را بهبود بخشیده و تعدادی از فرآیندهای کلیدی را مدرن کردیم. یکی از موارد خاص حمل و نقل قهوه سبز و رست شده بود ، این در حال حاضر برای ما بسیار کارآمدتر است.» این افزایش راندمان نه تنها به زمان بیشتر و سودآوری بیشتر منجر می شود، بلکه مقداری از استرس فیزیکی را از فرآیند رست‌کردن می کاهد. 

image1 1 1536x531 1 image4 3

افزایش کیفیت قهوه با به حداقل رساندن خطای انسانی

به لطف تجهیزات مدرن، اکنون می توان کیفیت را در هر مرحله از خط تولید بررسی کرد و بهبود بخشید. این تا حد زیادی با اتوماسیون فرآیندهای موجود به دست می‌آید، که می‌تواند به کاهش و در نهایت به حداقل رساندن خطای انسانی در سرتاسر رست کمک کند. انجام این کار می تواند کیفیت را در سراسر فرایند به حداکثر برساند.
ایلیا تالومیس، رئیس بخش رست در Taf، توضیح می‌دهد که ارتقای آنها فقط خطای انسانی را در قهوه رست شده از بین نمی‌برد بلکه آنها می‌توانند به محض رسیدن دانه‌های سبز قهوه ، هرگونه ناسازگاری یا مشکل در مرتب‌سازی و درجه‌بندی را برطرف کنند. اگر دانه‌های سبز قهوه مرتب نشده باشند، این ناهماهنگی ها می تواند بر کیفیت دسته رست شده نهایی تأثیر بگذارد. ایلیاس توضیح می دهد: «قهوه های ما در مزارعی که با آنها روابط طولانی و مستقیم داریم ، بررسی می شود. آنها اغلب قبل از آمدن به رستری ، با دست مرتب می شوند.» با این حال، مهم نیست که مرتب‌سازی چقدر دقیق باشد، همیشه یک درصدی از خطای انسانی باید در نظر گرفته شود. ایلیاس می گوید که با در نظر گرفتن این موضوع، ارتقاء اخیر آنها به رفع هر گونه مشکل در مرتب‌سازی کمک کرده است. او توضیح می دهد: «به منظور کاهش درصد خطای‌‌انسانی ، ما برای قهوه‌های سبز یک جداکننده اضافه کردیم. این دستگاه قهوه سبز را قبل از انتقال به سیلوها دوباره مرتب می کند.» با استفاده از مقیاس درجه بندی SCA برای قهوه، دانه های سبز از نزدیک ارزیابی شده و بر اساس اندازه یا نقص طبقه بندی می شوند. با این حال، حتی برخی از قهوه ها ، که با بالاترین امتیاز می توانید تهیه کنید، مقداری دانه های معیوب در کیسه دارند. اگرچه فقط بر درصد کمی از محصولات تأثیر میگذارند، بااین حال ممکن است یک یا دو مشتری در هنگام دم کردن طعم‌های نامطلوب داشته باشند. ایلیاس
به من می‌گوید ، با استفاده از تجهیزات تخصصی برای فیلترکردن دانه‌های ناخواسته، استانداردهای کیفیت را می‌توان 100% حفظ کرد و ثبات را در سراسر فرایند بهبود بخشید. او میگوید ، ما می دانیم که جلوگیری از خطای انسانی در هر مورد غیرممکن است با این حال ، هدف ما این است که آنها را به حداقل برسانیم. 

image5

تجهیزات جدید و ترکیب‌ قهوه‌ها

بنابراین، ما می دانیم که تجهیزات مدرن می توانند به بهبود استانداردهای کیفیت برای رست قهوه های تک منشا کمک کنند. اما در مورد ترکیبی چطور؟ برای بیشتر رستری‌های تاسیس‌شده ، ترکیبات امضادار می‌توانند بخش مهمی از تجارت را تشکیل دهند. رست یک قهوه خوب و قابل تکرار با قیمت مناسب می تواند راهی عالی برای جذابیت در بازارهای بزرگتر باشد. با این حال، برای استفاده حداکثری از دانه‌ها در یک ترکیب، دانه‌های قهوه را به طور جداگانه رست می کنند و سپس آنها را باهم مخلوط می کنند. یانیس می گوید: «ما از پروبت P60 و R120 استفاده می کردیم و هنوز هم استفاده میکنیم، این تجهیزات جایگزین نشده است زیرا نه تنها کاملاً کاربردی است، بلکه برای رست کردن قهوه با کیفیت بالا برای مدت زمان طولانی طراحی شده است. با این حال ، برای بهبود ترکیب ، یک دستگاه دیگر ، Retro Probat G120 ، اضافه کردیم که ظرفیت تولید روزانه ما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. ما P60 و R120 موجود را به G120 وصل کردیم و با سیستمی که به عنوان “Cablevey” شناخته می شود ، زنجیره‌ای بین آنها ایجاد کردیم. یانیس توضیح می دهد که سیستم Cablevey در واقع قبل از انتقال قهوه به منطقه بسته بندی ، قهوه رست شده را برای مخلوط کردن اطراف دستگاه میچرخاند. جابجایی خودکار دسته‌های بزرگ قهوه رست‌شده ، نیاز افراد را به حمل مقادیر زیادی دانه در اطراف برطرف می‌کند. هنگامی که آنها توسط Cablevey حمل و نقل می شوند، تمام کاری که دستگاه‌های دیگر باید انجام دهند این است که هر کیسه را پر و مهر و موم کنند. 

image3 1

اصیل ماندن

با اتوماسیون شدن فرایند رست قهوه، نگرانی‌هایی وجود دارد که تجهیزات جدید می‌توانند از اصالت و مهارتی که فرهنگ قهوه تخصصی را مشخص می‌کند، کم کنند. اما یانیس مخالف است، او می‌گوید تجهیزاتی که به مجموعه خود اضافه کرده‌،برای حفظ تمرکز بر روی کیفیت محصول است. او توضیح می دهد: «این صنعت به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نمیگیرد. به‌روزرسانی رستری فقط گام‌هایی را که ما روزانه برمی‌داریم تسهیل کرده است. ما فرآیند رست کردن را گام به گام کنترل می‌کنیم. به‌روزرسانی به افزایش کارایی، ثبات، کیفیت ، ایمنی و همچنین بهبود انعطاف‌پذیری و سرعت به ما کمک می‌کند. ما خوشحال و مفتخریم که می گوییم رستری ما همچنان در حال رشد است و راهی برای استفاده از فناوری پیشرفته به نفع خود پیدا کرده است. 

image2 1

 

در سرتاسر جهان، رست‌کننده‌های قهوه تخصصی به کیفیت قهوه‌شان و همچنین اصالت و مهارتی که آن را رست می‌کنند، افتخار می‌کنند. با استفاده صحیح از تجهیزات مدرن، رستری‌ها می‌توانند کیفیت را حفظ کرده و کارایی را بالا ببرند و در عین حال اصالت دست‌ساز بودن را حفظ کرده و ارزش‌های یکسانی را خلق کنند.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مقاله‌های بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه کنید.

1536 531 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0