طعم و عطر قهوۀ تازه ...

image4 2

چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند روزهای شلوغ را به بهترین نحو مدیریت کنند؟

شکی نیست که هجوم ناگهانی مشتریان برای بسیاری از باریستاها و صاحبان کافه یک چشم انداز آشنا است. برای برخی، این می تواند به صورت هفتگی یا ماهانه اتفاق بیفتد. برای برخی دیگر، این یک اتفاق روزمره است. حتی برای باریستاهای باتجربه تر، مدیریت روزهای شلوغ می تواند استرس زا باشد ، به خصوص اگر تمرکز روی سرو قهوه باکیفیت بالا باشد. با این حال، برخورد با هجوم مشتریان تنها بخشی از کار در یک کافی شاپ است و در نتیجه یک استراتژی برای رسیدگی به آن وجود دارد. ما با چهار متخصص قهوه در مورد اینکه چگونه باریستاها می توانند روزهای شلوغ را مدیریت کنند در حالی که قهوه ای با طعم منحصر به فرد و خدمات عالی به مشتریان ارائه دهند، صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

nathan dumlao VUR5Yv8eQkU unsplash 1 scaled

برای کافی شاپ ها و سایر مشاغل میزبان ، روزهای بسیار شلوغ زمانی است که تعداد زیادی از مشتریان در مدت زمان کوتاهی سفارش دهند. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مشتریان وارد فروشگاه شوند یا به صورت آنلاین و یا از طریق برنامه ها به صورت بیرون بر یا  درب منزل سفارش دهند. توجه به این نکته مهم است که هر کافی شاپ تعریف خاص خود را از روزهای شلوغ دارد که تا حد زیادی به اندازه کسب و کار بستگی دارد. برای مثال، کافی‌شاپ‌های کوچک‌تر ، ممکن است شلوغی را بین پنج تا ده سفارش در یک زمان در نظر بگیرند، بیشتر به این دلیل که باریستاهای کمتری برای رسیدگی دارند.

Black Fox Coffee 4

 

چه زمانی شلوغی می تواند برای باریستاها ناراحت کننده باشد؟

دن لی یک باریستا مستقر در نیویورک بود. او در مسابقات باریستا شرکت کرد که برای تکرار خدمات با حجم بالا و سریع در کافی شاپ ها طراحی شده بودند در مسابقات 2019 مقام اول را کسب کردند. دن در مورد یکی از استرس زاترین شلوغی هایی که به عنوان یک باریستا تجربه کرد، آن زمانی بود که در جشنواره قهوه نیویورک داوطلب شد. او گفت: «احساس می‌کردیم که فرصت نفس کشیدن نداریم. ما حدود ساعت 10 صبح شروع کردیم و سپس بدون وقفه تا ساعت 4 یا 5 بعد از ظهر بدون وقفه نوشیدنی درست می کردیم. هرگز اینقدر احساس خستگی نکرده بودم.» لیلی از تجربه مشابهی در Bad Owl در روز ولنتاین در اوایل امسال به من می‌گوید: «تیم حدود چهار ساعت طول کشید تا شلوغی را پشت سر بگذارد. این اولین بار در مدت طولانی بود که شاهد افزایش سفارشات مشابه بودیم.»

 

Black Fox Coffee 2

بهبود عملکرد 

اگرچه شلوغی‌ها در کافی‌شاپ‌ها می‌تواند برای باریستاها استرس‌زا و طاقت‌فرسا باشد، اما همچنان باید قهوه‌های باکیفیت را در سریع‌ترین زمان ممکن سرو کنند و همچنین خدمات عالی و حرفه‌ای به مشتریان ارائه دهند. بنابراین، چگونه باریستاها می‌توانند با شلوغی ها به شیوه‌ای کارآمدتر برخورد کنند؟ تام بامفورد یکی از باریستاهای Black Fox Coffee است. تام میگوید:« که باریستاها از اسپرسو با چنان سرعتی در زمان شلوغی استفاده می‌کنند که می‌توان کیفیت آن را حفظ کرد و اطمینان حاصل کرد که مشتریان به طور مداوم قهوه با کیفیت بالا دریافت می‌کنند.» علاوه بر این، گردش کار بهینه تا حد زیادی به این معنی است که تا حد امکان فاصله کمتری بین آماده سازی نوشیدنی تا سرو باشد. تعدادی دیگر از تکنیک های سازمانی وجود دارد که می تواند باریستاها را بهتر برای روزهای شلوغ آماده کند. اینها شامل آماده سازی تمام فنجان ها، نعلبکی ها، کارد و چنگال، دانه های قهوه و شیر، و همچنین تنظیم پیچر های شیر است. نظافت نیز یکی از جنبه های ضروری گردش کار خوب در هنگام شلوغی است. سیستم «تمیزکردن در حین حرکت» به باریستاها این امکان را می‌دهد تا تمیزکاری های ضروری را انجام دهند و در عین حال بر تهیه نوشیدنی‌ها و ارائه خدمات با کیفیت تمرکز کنند. برخی از نمونه‌هایی ازاین تمرین‌ برای باریستاها عبارتند از: شستن تفاله‌های قهوه روی پیشخوان، تمیز کردن بسکت ها در حین مصرف، و شستشوی همزمان چند پیچر شیر. همچنین شایان ذکر است که زمان های شلوغ می‌تواند برای بسیاری از باریستاها، به خصوص کسانی که تازه کار هستند ، طاقت‌فرسا باشد. برای مدیریت موثرتر استرس، تمرین کنید که گردش کار خود را در زمان های خلوت شیفت افزایش دهید. این به شما کمک می کند تا جریان کاری را بهینه‌تر کنید تا زمان بیشتری برای تمرکز در زمان های شلوغ داشته باشید.

 

Capture

چگونه می توانید استرس را مدیریت کنید؟

بدون شک شلوغی‌های روز باعث ایجاد استرس خاصی برای باریستاها می‌شود. علاوه بر این، شیفت ممکن است کمبود نیرو داشته باشد، ممکن است دستگاه اسپرسوساز یا آسیاب به درستی کار نکند، یا ممکن است کمبود موجودی وجود داشته باشد. هر یک از این عوامل احتمالاً ناراحت کننده است، اما ضروری است که باریستاها همچنان بتوانند خدمات عالی به مشتریان ارائه دهند. لیلی می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که باریستاها باید انجام دهند این است که آرام و مثبت باشند و به یاد داشته باشند که تیم آنها برای حمایت از آنها آماده است.اگر باریستاها مثبت بمانند و سخت کار کنند، بیشتر روزها برای آنها خوب خواهد بود، حتی در زمان شلوغی. او اضافه می‌کند که اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد زمان‌های انتظار طولانی‌تر نیز مفید است، زیرا این امر می‌تواند فشار را بر باریستاها کاهش دهد و همچنین مشتریان را از آماده شدن سفارش‌شان آگاه‌تر کند.» «به آنها بگوییم که مشغول سفارش‌های متعدد هستیم، یا به آنها بگوییم که تعداد کارکنان ما در آن روز کم است، اغلب تجربه بهتری برای مشتری ایجاد می‌کند.» علاوه بر این، کار باریستا اغلب به تلاش فیزیکی و احساسی زیادی نیاز دارد که اگر به طور موثر مدیریت نشود، می تواند به سرعت منجر به خستگی شود. صاحبان کافی‌شاپ‌ها همچنین می‌توانند روی تجهیزات خودکار بیشتری سرمایه‌گذاری کنند. این تجهیزات نه تنها می‌تواند احتمال آسیب‌های ناشی از فشار کار را برای باریستاها کاهش دهد، بلکه می‌تواند خدمات را در روزهای شلوغ سرعت بخشد.

Black Fox Coffee 3

حتی برای باتجربه ترین باریستاها،روزهای شلوغ می تواند دلهره آور باشد. با این حال، برای مدیریت موفقیت آمیز هجوم ناگهانی مشتریان، حفظ آرامش و سازماندهی مهم است. علاوه بر این، مدیریت گردش کار باریستا ، همچنین شما را مجهز می‌کند تا با روزهای شلوغ بسیار راحت‌تر کنار بیایید، و همچنین تمرکز بیشتری بر کیفیت قهوه و خدمات مشتری داشته باشید. با تمرین و حوصله فراوان، هر باریستایی می‌تواند به طور مؤثری از پس شلوغی ها برآید، مهم نیست که چقدر زیاد اتفاق می‌افتد یا چقدر شلوغ است.
امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی به مطالب بیشتر به سایت دانی‌در مراجعه کنید.

1200 415 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0