طعم و عطر قهوۀ تازه ...

roasting space 1536x531 1

چگونه میتوانیم رُستری خود را جذاب‌تر و کارآمدتر طراحی کنیم؟

برای بسیاری از کارگاه های رُست طراحی فضای برشته‌کاری یکی از اولین گام‌هایی است که باید در شروع کار در نظر گرفت. تعدادی از عوامل را باید در هنگام طراحی یک رُستری در نظر گرفت ، از جمله فضای ذخیره سازی قهوه سبز و رست شده، اندازه دستگاه رُست، سیستم های تهویه و غیره. با در نظر گرفتن این عوامل، رسترها می‌توانند یک فضای کاری کارآمد طراحی کنند که گردش کار آنها را بهبود بخشد و به آنها کمک کند تا سودآور باقی بمانند. با این حال، در بسیاری از موارد، رُسترها می‌خواهند فضایی برای برشته کردن قهوه طراحی کنند که به همان اندازه که برای مشتری ها مناسب است برای برشته کردن قهوه نیز مناسب باشد ، روندی که امروزه در حال گسترش است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام این کار توسط رُسترها، با یکی از مدیران فروش IMF، جورجیو موسکا، و مالک Fausto Kaffeerösterei، Klaus Wildmoser صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

silos 1024x640 1

هنگام طراحی یک رُستری چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید؟

جورجیو اولین و مهمترین گامی را که باید هنگام طراحی فضای رُستری بردارید ، مشاوره کردن میداند . او می‌گوید: «زمانی که قصد داریم یک فضای رُستری  را دوباره طراحی کنیم، یا یک رُستری جدید طراحی کنیم، ابتدا باید با مشتری ارتباط برقرار کنیم. ما مشاوره ای ترتیب می دهیم تا مشتری را ملاقات کنیم و نیازها و سطح تجربه رُست کردن آنها را به طور کامل درک کنیم. وی می افزاید:«پس از تعیین نیازهای آنها ، IMF می تواند بر اساس اطلاعات ارائه شده بهترین راه حل ممکن را برای تجارت آنها پیدا کند. هر رستری نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین هنگام طراحی فضا باید این موارد را در نظر گرفت. به عنوان مثال، برخی از رسترها ممکن است نیاز به کارگاه یا بسته بندی برای مشتریان عمده فروش داشته باشند، بنابراین فضای کافی لازم است. هدف نهایی این است که رُسترها تا حد ممکن فضای کاری مناسب داشته باشند ، اندازه و سبک شرکت مهم نیست.

ذخیره سازی

برای اینکه یک رستری کارآمد باشد، طراحی فضا باید با دقت و با در نظر گرفتن عوامل متعددی برنامه ریزی شود. اینها شامل تصمیم گیری در مورد محل تحویل و ذخیره سازی قهوه سبز، بسته بندی و انبار کردن قهوه رست شده می شود. کلاوس می‌گوید: «دستگاه‌های رست همیشه نیاز به دسترسی سریع و آسان به قهوه سبز دارند. ما ده سیلو در رُستری خود داریم که به دستگاه‌های رست اجازه می‌دهد قهوه سبز توزیع کنند.» از اینجا، رُسترها باید نحوه انتقال قهوه سبز به دستگاهشان را در نظر بگیرند ، به این معنی است که آنها باید از فضای کافی برای جابجایی حجم زیادی از دانه‌های سبز در اطراف دستگاه‌ها اطمینان حاصل کنند. کلاوس توضیح می‌دهد: «ما چندین ماه را صرف بهینه‌سازی طراحی تأسیسات رستری خود کردیم، و همچنین نحوه عملکرد خود در سراسر فضا را در نظر گرفتیم. ما یک برنامه دقیق تولید روزانه را دنبال می کنیم تا عملیات را ساده کنیم.» وی می افزاید: «منطقه تولید ما به خوبی سازماندهی شده است تا قهوه سبز به راحتی به دستگاه رست منتقل شود، هنگامی که قهوه رست شد ، باید به سیلوهای قهوه رست شده منتقل شود.» قهوه رست شده نسبت به قهوه سبز از پایداری کمتری برخوردار است که در صورت نگهداری صحیح می تواند تا 12 ماه تازه بماند. با این حال، مهم است که هر دو در شرایط بهینه ذخیره شوند ؛ یعنی محیط های خنک، خشک و تاریک با حداقل تماس با اکسیژن و بدون آلاینده. در نهایت، این امر باعث می‌شود که ذخیره‌سازی در اولین طراحی یک رُستری کارآمد، مورد توجه قرار گیرد.

roaster 1024x640 1

اندازه دستگاه رُست

علاوه بر ملاحظات دیگر، اندازه خود دستگاه رست نیز باید در نظر گرفته شود. جورجیو می‌گوید: «هنگام طراحی یک مرکز رستری جدید، IMF اندازه و ظرفیت دستگاه رُست را در نظر می‌گیرد، زیرا این دستگاه در قلب هر مرکز قرار دارد.» در حالی که ظرفیت ذستگاه ها می تواند از 2 کیلوگرم تا 30 کیلوگرم متغیر باشد، اندازه دستگاه‌های رست تجاری بزرگتر می تواند تا 240 کیلوگرم هم باشد. در نهایت، اندازه دستگاه رست نیز بر نوع سیستم تهویه مورد نیاز تأثیر می‌گذارد ، به این معنی که طراحی دقیق فضای کار ضروری است. جورجیو توضیح می دهد: «بعد از اینکه اندازه دستگاه رُست را حساب کردیم ، باید فضای اطراف آن را طراحی کنیم تا فضای کافی برای سایر عملیات وجود داشته باشد. دستگاه های رُست اغلب برای بسته بندی قهوه به مناطق تعیین شده احتیاج دارند ، بنابراین ما باید این موارد را نیز در نظر بگیریم.»

cupping 1024x640 1

چرا فضای کار رُستری‌ها بهتر است خوش‌نما باشد ؟

این می تواند به چند دلیل مهم باشد. به عنوان مثال، رُستری‌ها ممکن است به طور منظم توسط مشتریان بازدید شوند یا میزبان رویدادهای آموزشی باشند. در نهایت، این بدان معنی است که با رشد بخش قهوه تخصصی، ایجاد فضاهای منحصر به فرد برای بسیاری از رسترها و کافی‌شاپ ها به یک نیاز تبدیل شده است. کلاوس می‌گوید: «هنگامی که ما رُستری جدید خود را طراحی کردیم، متوجه شدیم که مونیخ شهری بسیار مدرن است. IMF به ما کمک کرد تا رُستری خود را مدرن و کاربردی و برای مشتریان خود چشم نواز کنیم.» او می افزاید: «فضای رستری ما در کنار یک رودخانه قرار دارد، بنابراین ما پنجره‌های بزرگی برای لذت بردن کارمندان و بازدیدکنندگان قرار دادیم.» رُسترهای بیشتر و بیشتری از قسمت‌های کافه در طراحی خود استفاده می‌کنند، که به این معنی است که ایجاد فضای رستری جذاب از نظر بصری مهم است. در نهایت، رُستری های چشمگیر و خوب طراحی شده می توانند تاثیری ماندگار بر مشتریان بگذارند. علاوه بر این، از آنجایی که مصرف‌کنندگان در مورد قهوه با کیفیت بالاتر آموزش بیشتری می‌بینند، طراحی فضایی که مشتریان بتوانند فرآیند رست را مشاهده کنند نیز می‌تواند ارزش قابل توجهی به کسب و کار شما بیافزاید.به احتمال زیاد بسیاری از مشتریان علاقه‌مند به درک بیشتر در مورد نحوه رست قهوه هستند، بنابراین گنجاندن یک منطقه مشاهده در فضای رستری می تواند مفید باشد. کلاوس می گوید: «بسیاری از بازدید کنندگان ما به روند رُست علاقه دارند ، اما آنها همچنین از دیدن ماشین های اسپرسو که در آزمایشگاه قهوه داریم ، لذت می برند. با این حال، او می‌افزاید که جذب مشتری چیزی بیش از جذابیت‌های بصری یک رُستری است. او می گوید: همه موارد مهم هستند “فضایی با طراحی خوب، باریستاهای دوستانه و خوش برخورد و کیفیت دانه های قهوه شما.”

roastery 1024x640 1

زمانی که فضای خود را طراحی می کنید، برندسازی را در نظر بگیرید

با راه اندازی روزافزون شرکت های قهوه تخصصی در بسیاری از کشورهای جهان، برندسازی و بازاریابی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند. رستری‌های تخصصی و کافی‌شاپ‌ها باید بتوانند به مصرف‌کننده نشان دهند که چگونه کسب‌وکارشان با سایرین در صنعت متفاوت است. طراحی یک رُستری یا کافی شاپ بخش بزرگی از این امر است. صاحبان مشاغل باید در نظر بگیرند که چگونه سبک فضای رُستری آنها با برند آنها پیوند می خورد و مکمل آن است.یکی از راه هایی که آنها می توانند این کار را انجام دهند این است که انتخاب کنند کدام مواد و رنگ ها را در رُستری خود بگنجانند. جورجیو می‌گوید: «امروزه، بسیاری از عناصر صنعتی در فضاهای رُستری گنجانده شده‌اند. این سبک با الهام از نیویورک دهه 1950 ترکیبی از موادی مانند چوب و فلز است. مخصوصاً فولاد ضد زنگ و فلز سیاه.با این حال، این سبک طراحی ممکن است برای رستری‌هایی که برندهای روستایی بیشتری را انتخاب می‌کنند، مناسب باشد، ممکن است برای همه انواع روستری‌ها مناسب نباشد. برخی ممکن است طراحی مینیمالیستی را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دنبال رنگ های زنده‌تر باشند. جورجیو می‌گوید: «این مهم است که ما بتوانیم یک سبک طراحی خاص برای هر مشتری تولید کنیم، درعین حال عملکردها را در همان زمان در اولویت قرار دهیم. برای کافی‌شاپ‌ها و رُستری‌های مدرن‌تر، باید بین زیبایی‌شناسی و کارایی تعادل ایجاد کنیم.» او می افزاید: «بزرگترین چالش ، یافتن تعادل بین موادی که استفاده می کنیم و نیازهای مشتری است. به عنوان مثال، برای مشتری قبلی، مجبور شدیم از لوله‌های فولادی ضد زنگ به جای لاستیک استفاده کنیم.» او می‌گوید: «در عین حال، برای سایر مشتریان، اشکال خاصی طراحی کردیم و رنگ‌های خاصی را برای تطابق بیشتر با برند آنها در نظر گرفتیم. بخش قابل توجهی از این امر به این مربوط می شود که این فضا بین افراد زیادی از جمله رُسترها، باریستاها و مصرف کنندگان مشترک است.»

 

silos and coffee 1024x640 1

بهره وری در رُستری برای ایجاد یک تجارت سودآور و موفق ضروری است. در حالی که فرآیند رُست ممکن است قلب شرکت باشد، سایر عملیات نیز باید بدون مشکل اجرا شوند. به این ترتیب، طراحی فضا در اطراف دستگاه رست تنها به ساده‌سازی جریان کار کمک می‌کند.در نهایت، کارایی داشتن مهم‌تر است. رسترهای بیشتری شروع به تمرکز بر جذابیت بصری فضای رُستری خود می‌کنند. با سفارشی‌سازی رنگ‌ها، مواد و سبک‌های رُست، این فرصت را دارید که محل را با برند خود هماهنگ کنید و اعتبار برند را به طور مؤثرتری افزایش دهید.
امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید برای دسترسی بیشتر به محتوا به سایت دانی در مراجعه کنید.

1536 531 حنانه سالمی
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

در سایت جستجو کنید ...
0